0
Your Καλαθι
Ανάμεσα στον Μαρξ και στην Coca-Cola
Νεανική κουλτούρα και κοινωνική αλλαγή, 1960-1980
Περιγραφή
Τι ακριβώς ήθελαν οι νέοι που κινητοποιήθηκαν τον Μάη του 1968 από τη μια άκρη της Ευρώπης στην άλλη; Ήταν ο Μάης μια τυχαία έκρηξη, ένα μεμονωμένο ιστορικό επεισόδιο, το οποίο ήρθε από το πουθενά, για να προκαλέσει ένα στιγμιαίο σοκ στις κοινωνίες της βιομηχανικής ανόδου και της γενικευμένης ευμάρειας, ή οι ρίζες του βρίσκονται στις μεγάλες αλλαγές που άρχισαν να σημειώνονται στην ευρωπαϊκή ήπειρο μερικά μόλις χρόνια μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου; Κι ακόμη, πόσο κράτησε ο Μάης; Μερικές εβδομάδες, κάποιους μήνες ή μιαν ολόκληρη εποχή; Κι ήταν ο Μάης μόνο πολιτικοκοινωνική αμφισβήτηση ή το ανατρεπτικό του πνεύμα αγκάλιασε όλα τα επίπεδα και τα στρώματα της κοινωνίας με έμφαση στα πρότυπα της μαζικής κουλτούρας και στον τρόπο της καθημερινής ζωής;
Αυτά είναι τα ερωτήματα στα οποία καλείται να δώσει απαντήσεις το βιβλίο Ανάμεσα στον Μαρξ και στην Coca Cola των Axel Schildt και Detlef Siegfried, που έχουν συγκεντρώσει στις σελίδες του συνεργασίες ερευνητών από όλο το φάσμα των σύγχρονων κοινωνικών επιστημών.
Ο αναγνώστης ξεναγείται από τους ερευνητές-συγγραφείς της έκδοσης σε ορισμένες αθέατες (ή και σε άλλες ορατές αλλά παραγνωρισμένες) όψεις της νεανικής κουλτούρας του '60 με δεδηλωμένο σκοπό να ανιχνευθούν οι τομές ανάμεσα στον ριζοσπαστισμό της πολιτικής και στον καταναλωτισμό του lifestyle. Έτσι η "αντικουλτούρα" της εποχής (ριζοσπαστικά φοιτητικά κινήματα, κοινόβια, αντικαταναλωτισμός, οικολογία, αντιψυχιατρική, ναρκοκουλτούρα, ένοπλες οργανώσεις) συναντάται και διασταυρώνεται με τα φαινόμενα της λεγόμενης "μαζικής κουλτούρας" (προγράμματα ραδιοφωνικών σταθμών, μουσικές προτιμήσεις, νεανικά lifestyle όπως η Northern Soul, καταναλωτικά ήθη, τουριστικοί προορισμοί, σεξουαλικές συμπεριφορές).
Ο προκλητικός τίτλος της έκδοσης -εμπνευσμένος από την ταινία Masculin feminin, του πάντοτε διορατικού Ζαν-Λυκ Γκοντάρ- εκφράζει ιδανικά αυτή την αντινομική σχέση ανάμεσα στην νεανική αμφισβήτηση και στον καταναλωτισμό, και θέτει τις βάσεις ενός ευρύτερου προβληματισμού: τι ήθελαν και τι κατάφεραν τελικά τα παιδιά του Μαρξ και της Coca-Cola;
Μισόν αιώνα μετά τον Μάη του 1968, σε μια περίοδο που όλες οι ιδεολογίες της Δύσης μοιάζουν να έχουν αποσυρθεί από το προσκήνιο, οι συνεργάτες των Schildt και Siegfried αναζητούν τις αιτίες που εξέθρεψαν την ιδεολογική ορμή και την πολιτική δράση ενός κινήματος το οποίο έβαλε φωτιά στη δεκαετία του 1960, για να οδηγήσει την Ευρώπη σ' έναν δρόμο χωρίς επιστροφή.
Από τον εκδότη
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις