0
Your Καλαθι
Φιλοσοφία, φιλοσοφία είσαι εδώ;
κάνοντας φιλοσοφία με τα παιδιά
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Η φιλοσοφία και η σχέση της με το παιδί, την εκπαίδευση, το σχολείο· η φιλοσοφία για τη φιλοσοφία, η φιλοσοφία για την εκπαίδευση ή ενάντια στην εκπαίδευση· η φιλοσοφία ως εργαλείο, ως διδασκαλία, μάθημα, διαδικασία· η φιλοσοφία ως θεσμός, ως ανα-στοχασμός, κριτική και δημιουργική σκέψη, ως γνώση, ως τρόπος ζωής· η φιλοσοφία, οι σκοποί, οι στόχοι, οι μέθοδοι, οι τεχνικές. Η διαμόρφωση του προσώπου, η αυτογνωσία, η αυτοπραγμάτωση. Η ιστορία της φιλοσοφίας, η ιστορία της παιδικής ηλικίας, η φιλοσοφία της παιδείας, η ιστορία της εκπαίδευσης και των παιδαγωγικών θεωριών, η φιλοσοφία και οι αρθρώσεις της με τις επιστήμες, τις λογοτεχνίες, τις τέχνες. Η φιλοσοφία και η κατασκευή των εννοιών, ο διάλογος, η ερώτηση, η αμφιβολία, η προβληματοποίηση, η κριτική· η αγωγή του συναισθήματος, το ηθικό κριτήριο, οι αξίες, οι αποσιωπημένες φωνές. Η απόμακρη, σιβυλλική φιλοσοφία, οι μύθοι, η κουλτούρα της. Οι φιλοσοφικές προσομοιώσεις, οι απομιμήσεις, οι παραφιλοσοφίες, η θυμοσοφία. Το δημοκρατικό σχολείο, οι ερευνητικές ικανότητες, ο πολιτικός στοχασμός, η φροντίδα.
Το ερώτημα, εάν μπορούν ή εάν πρέπει τα παιδιά να φιλοσοφούν παρασύρει όλες τις κρυφές, άγνωστες, παραγνωρισμένες, αγνοημένες αλλά και όλες τις επίσημες, συμβατικές, καθιερωμένες όψεις της φιλοσοφίας και της φιλοσοφικής εκπαίδευσης - τις φέρνει στην κοίτη μιας νέας σκέψης. Το ερώτημα εάν και πώς συνδέεται η φιλοσοφία με την εκπαίδευση, ανακινεί το ερώτημα για το ρόλο της φιλοσοφίας αλλά και της εκπαίδευσης σήμερα. Είναι η φιλοσοφία αυτό που αναζητά και φοβάται συγχρόνως η εκπαίδευση; Υπάρχει φιλοσοφία στην εκπαίδευση; Είναι η φιλοσοφία το αδύνατο για την εκπαίδευση; Κάνοντας φιλοσοφία με τα παιδιά, πράττοντας φιλοσοφία, είναι ακόμα φιλοσοφία και τι είδους; Τι σημαίνει φιλοσοφία για, με, μαζί με (τα) παιδιά; Έχουν τα παιδιά, μέσα και έξω από το σχολείο, ανάγκη τη φιλοσοφία σήμερα; Έχουν οι εκπαιδευτικοί ανάγκη τη φιλοσοφία, μέσα κι έξω από το σχολείο; Πόση σημασία έχει για την εκπαίδευση και τη φιλοσοφία η διερεύνηση τέτοιων ζητημάτων; Πρόκειται για ουτοπία, ά-τοπο, κοινοτοπία ή δυστοπία;
Το ερώτημα, εάν μπορούν ή εάν πρέπει τα παιδιά να φιλοσοφούν παρασύρει όλες τις κρυφές, άγνωστες, παραγνωρισμένες, αγνοημένες αλλά και όλες τις επίσημες, συμβατικές, καθιερωμένες όψεις της φιλοσοφίας και της φιλοσοφικής εκπαίδευσης - τις φέρνει στην κοίτη μιας νέας σκέψης. Το ερώτημα εάν και πώς συνδέεται η φιλοσοφία με την εκπαίδευση, ανακινεί το ερώτημα για το ρόλο της φιλοσοφίας αλλά και της εκπαίδευσης σήμερα. Είναι η φιλοσοφία αυτό που αναζητά και φοβάται συγχρόνως η εκπαίδευση; Υπάρχει φιλοσοφία στην εκπαίδευση; Είναι η φιλοσοφία το αδύνατο για την εκπαίδευση; Κάνοντας φιλοσοφία με τα παιδιά, πράττοντας φιλοσοφία, είναι ακόμα φιλοσοφία και τι είδους; Τι σημαίνει φιλοσοφία για, με, μαζί με (τα) παιδιά; Έχουν τα παιδιά, μέσα και έξω από το σχολείο, ανάγκη τη φιλοσοφία σήμερα; Έχουν οι εκπαιδευτικοί ανάγκη τη φιλοσοφία, μέσα κι έξω από το σχολείο; Πόση σημασία έχει για την εκπαίδευση και τη φιλοσοφία η διερεύνηση τέτοιων ζητημάτων; Πρόκειται για ουτοπία, ά-τοπο, κοινοτοπία ή δυστοπία;
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις