0
Your Καλαθι
Ομαδική βία και επιθετικότητα στα σχολεία
Περιγραφή
Το έργο "Ομαδική βία και επιθετικότητα στα σχολεία" αποτελεί μία μερική -κατ' ανάγκη- αποτύπωση του πλούσιου και γόνιμου διαλόγου που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της Ειδικής Επιτροπής Μελέτης Ομαδικής Ενδοσχολικής Βίας (ΕΕΜΟΕΒ), η οποία συστάθηκε από την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ). Οι συμπεριφορές βίας μεταξύ ανηλίκων έχουν τέτοια ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά ώστε να απασχολούν δικαιολογημένα την κοινή γνώμη στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Αυτό όμως που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η αποφυγή της "δαιμονοποίησης" των παιδιών και των εφήβων. Αξίζει ιδιαίτερα εν προκειμένω να προσεχθούν οι συγκεκριμένες προτάσεις για ζητήματα σχετικά με την κατάρτιση, την επιμόρφωση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, τη γενικότερη λειτουργία και οργάνωση του σχολείου για την πρόληψη αλλά και το χειρισμό περιστατικών ενδοσχολικής βίας, τη σύνδεση του σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών και άλλες δράσεις εκτός του σχολείου.
Στο έργο αυτό, μετά τις εισαγωγικές σκέψεις των Κ. Παπαϊωάννου, Προέδρου ΕΕΔΑ, Α. Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου, Προέδρου ΕΕΜΟΕΒ και Κ. Σπινέλλη, Αντιπροέδρου ΕΕΜΟΕΒ, παρατίθενται εισηγήσεις αναφορικά με τις σχολικές ομάδες κακοποίησης μαθητών (Ε. Γλαρέντζου, Λ. Καραγιάννη, Γρ. Κοταλακίδης, Σ. Τζελφέ-Ανέστη, Π. Χαραμής), τη βία στα σχολεία της Αθήνας (Ε. Βαλάσση-Αδάμ), την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό στο δημοτικό σχολείο (Ι. Τσιάντης, Χ. Ασημόπουλος), το πρόβλημα της βίας και της επιθετικότητας σε ένα σχολείο της Αθήνας (Μ. Μπελογιάννη), την πρόληψη και αντιμετώπιση της επιθετικότητας στο σχολείο (Σ. Πρωτονοταρίου), τη σχολική βία (Θ. Πενταρβάνη-Υφαντή), τα προγράμματα πρόληψης της ομαδικής βίας στα σχολείο από το ΚΕΘΕΑ (Σ. Τσιώτρα, Ι. Κυρίτση), τη γένεση βίαιης και επιθετικής στάσης στην παιδική και εφηβική ηλικία (Α. Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου), τη θυματοποίηση παιδιών από παιδιά στα σχολεία (Α. Ρούσσου), τις δυνατότητες αντιμετώπισης της οργανωμένης σχολικής βίας - bullying (Ν. Κουράκης) και τις "καλές πρακτικές" ευρωπαϊκών χωρών για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας (Φ. Σπυρόπουλος).
Στο έργο αυτό, μετά τις εισαγωγικές σκέψεις των Κ. Παπαϊωάννου, Προέδρου ΕΕΔΑ, Α. Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου, Προέδρου ΕΕΜΟΕΒ και Κ. Σπινέλλη, Αντιπροέδρου ΕΕΜΟΕΒ, παρατίθενται εισηγήσεις αναφορικά με τις σχολικές ομάδες κακοποίησης μαθητών (Ε. Γλαρέντζου, Λ. Καραγιάννη, Γρ. Κοταλακίδης, Σ. Τζελφέ-Ανέστη, Π. Χαραμής), τη βία στα σχολεία της Αθήνας (Ε. Βαλάσση-Αδάμ), την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό στο δημοτικό σχολείο (Ι. Τσιάντης, Χ. Ασημόπουλος), το πρόβλημα της βίας και της επιθετικότητας σε ένα σχολείο της Αθήνας (Μ. Μπελογιάννη), την πρόληψη και αντιμετώπιση της επιθετικότητας στο σχολείο (Σ. Πρωτονοταρίου), τη σχολική βία (Θ. Πενταρβάνη-Υφαντή), τα προγράμματα πρόληψης της ομαδικής βίας στα σχολείο από το ΚΕΘΕΑ (Σ. Τσιώτρα, Ι. Κυρίτση), τη γένεση βίαιης και επιθετικής στάσης στην παιδική και εφηβική ηλικία (Α. Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου), τη θυματοποίηση παιδιών από παιδιά στα σχολεία (Α. Ρούσσου), τις δυνατότητες αντιμετώπισης της οργανωμένης σχολικής βίας - bullying (Ν. Κουράκης) και τις "καλές πρακτικές" ευρωπαϊκών χωρών για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας (Φ. Σπυρόπουλος).
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις