0
Your Καλαθι
Πειρατικά και Κουρσάρικα σκαριά των θαλασσών μας 18ος-19ος αιώνας.
Ένα ταξίδι στον κόσμο των πειρατικών και κουρσάρικων σκαριών και στη ζωή των προγόνων μας
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Περιέχει 76 εικονογραφημένες σελίδες και 22 εικονογραφημένα πειρατικά και κουρσάρικα σκαριά!
Προλογίζει ο Επίτιμος Αρχηγός Στόλου, Αντιναύαρχος (ε.α.) Παναγιώτης Λίτσας ΠΝ
[...] Σκοπός της παρούσας έκδοσης είναι να γνωρίσει στο κοινό τα πειρατικά και κουρσάρικα σκαριά των θαλασσών μας που δρούσαν τον 18ο και 19ο αιώνα, δυο ταραγμένους αιώνες με πολλούς πολέμους, επαναστάσεις, ανταγωνισμούς και ανατροπές στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή των λαών. Οι εικονογραφήσεις των σκαριών στηρίχτηκαν σε γκραβούρες, πίνακες, αναφορές και σχέδια ευρωπαϊκών ναυτικών παραδόσεων (Ιταλία, Αγγλία, Γαλλία), ενώ σε κάποια σκαριά υπάρχουν μόνο περιγραφικές αναφορές, στοιχείο που βοήθησε ώστε να έχουμε μια ιδέα για το πώς ήταν το σουλούπι και η αρματωσιά τους. Τα σκαριά αυτά δεν έδρασαν αποκλειστικά σαν πειρατικά ή κουρσάρικα, καθώς ήταν κυρίως εμπορικά και πολεμικά που μετατρέπονταν γι’ αυτήν τη δράση και η επιλογή τους για την έκδοση έγινε στηριζόμενη σε πηγές και αναφορές που υπάρχουν για τη δράση τους. Στην πραγματικότητα όμως, η πληθώρα των σκαριών που έπλεαν και η μεγάλη έξαρση της πειρατείας στις θάλασσές μας εκείνες τις εποχές, μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως τα πειρατικά και κουρσάρικα σκαριά της εποχής ήταν πολύ παραπάνω. Υπήρχαν σκαριά που κατάγονταν από τη Δυτ. Μεσόγειο όπως ο Μαρτίγκος, ο Πίγκος, η Ταρτάνα και η Φελούκα, σκαριά από την Αδριατική όπως η Λόντρα και το Τρα-μπάκουλο, σκαριά από τη Βορ. Αφρική όπως η Φούστα και το Σεμπέκι και βέβαια σκαριά από την Αν. Μεσόγειο όπως η Σακολέβα, η Γαλιότα, η Σαΐκα κ.ά. Κάποια από αυτά ήταν κωπήλατα, απόγονοι των Γαλερών, ενώ προς τα τέλη του 18ου αιώνα εμφανίζονται πλέον τα μεγάλα βορειοευρωπαϊκά ιστιοφόρα, όπως το Μπρίκι, το Μπριγαντίνι, η Φρεγάτα, η Πολάκα κ.ά. Όλη αυτή η πληθώρα των σκαριών στις θάλασσές μας είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες αλληλεπιδράσεις και επιρροές τόσο ως προς τη γάστρα τους, όσο και ως προς την αρματωσιά τους (ιστιοφορία). Έτσι το ίδιο σκαρί μπορεί να παρουσιάζεται στο διάβα του χρόνου με διαφορετικές αρματωσιές ή σκαρί με το ίδιο όνομα να αναφέρεται σε διαφορετική γάστρα. Αυτό συνέβαινε γιατί τα ονόματά τους πολλές φορές διέφεραν από τόπο σε τόπο, το ίδιο και η περιγραφή ή η αρματωσιά τους. Έτσι παρουσιάζουμε όσο πιο πληρέστερα γίνεται το κάθε σκαρί, αναφέροντας τα ονόματα και τις αλλαγές του στο διάβα των δυο αιώνων. Πολλά από αυτά τα σκαριά λόγω της ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου τον 18ο αιώνα χτίστηκαν και ταξίδεψαν από Έλληνες μαστόρους και καραβοκύρηδες και βέβαια πολλά από αυτά μετατράπηκαν για πειρατική και κουρσάρικη δράση που ήταν τόσο επικερδής εκείνες τις εποχές. Όσο απίθανο κι αν φαίνεται, στην πραγματικότητα η πειρατική και κουρσάρικη δράση των Ελλήνων ραγιάδων και των σκαριών τους τα προεπαναστατικά χρόνια ήταν αυτή που ανέδειξε τους μεγάλους ήρωες, αγωνιστές και ναυάρχους και έστεψε με νίκες τον θαλάσσιο αγώνα της Ελληνικής Επανάστασης.
Προλογίζει ο Επίτιμος Αρχηγός Στόλου, Αντιναύαρχος (ε.α.) Παναγιώτης Λίτσας ΠΝ
[...] Σκοπός της παρούσας έκδοσης είναι να γνωρίσει στο κοινό τα πειρατικά και κουρσάρικα σκαριά των θαλασσών μας που δρούσαν τον 18ο και 19ο αιώνα, δυο ταραγμένους αιώνες με πολλούς πολέμους, επαναστάσεις, ανταγωνισμούς και ανατροπές στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή των λαών. Οι εικονογραφήσεις των σκαριών στηρίχτηκαν σε γκραβούρες, πίνακες, αναφορές και σχέδια ευρωπαϊκών ναυτικών παραδόσεων (Ιταλία, Αγγλία, Γαλλία), ενώ σε κάποια σκαριά υπάρχουν μόνο περιγραφικές αναφορές, στοιχείο που βοήθησε ώστε να έχουμε μια ιδέα για το πώς ήταν το σουλούπι και η αρματωσιά τους. Τα σκαριά αυτά δεν έδρασαν αποκλειστικά σαν πειρατικά ή κουρσάρικα, καθώς ήταν κυρίως εμπορικά και πολεμικά που μετατρέπονταν γι’ αυτήν τη δράση και η επιλογή τους για την έκδοση έγινε στηριζόμενη σε πηγές και αναφορές που υπάρχουν για τη δράση τους. Στην πραγματικότητα όμως, η πληθώρα των σκαριών που έπλεαν και η μεγάλη έξαρση της πειρατείας στις θάλασσές μας εκείνες τις εποχές, μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως τα πειρατικά και κουρσάρικα σκαριά της εποχής ήταν πολύ παραπάνω. Υπήρχαν σκαριά που κατάγονταν από τη Δυτ. Μεσόγειο όπως ο Μαρτίγκος, ο Πίγκος, η Ταρτάνα και η Φελούκα, σκαριά από την Αδριατική όπως η Λόντρα και το Τρα-μπάκουλο, σκαριά από τη Βορ. Αφρική όπως η Φούστα και το Σεμπέκι και βέβαια σκαριά από την Αν. Μεσόγειο όπως η Σακολέβα, η Γαλιότα, η Σαΐκα κ.ά. Κάποια από αυτά ήταν κωπήλατα, απόγονοι των Γαλερών, ενώ προς τα τέλη του 18ου αιώνα εμφανίζονται πλέον τα μεγάλα βορειοευρωπαϊκά ιστιοφόρα, όπως το Μπρίκι, το Μπριγαντίνι, η Φρεγάτα, η Πολάκα κ.ά. Όλη αυτή η πληθώρα των σκαριών στις θάλασσές μας είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες αλληλεπιδράσεις και επιρροές τόσο ως προς τη γάστρα τους, όσο και ως προς την αρματωσιά τους (ιστιοφορία). Έτσι το ίδιο σκαρί μπορεί να παρουσιάζεται στο διάβα του χρόνου με διαφορετικές αρματωσιές ή σκαρί με το ίδιο όνομα να αναφέρεται σε διαφορετική γάστρα. Αυτό συνέβαινε γιατί τα ονόματά τους πολλές φορές διέφεραν από τόπο σε τόπο, το ίδιο και η περιγραφή ή η αρματωσιά τους. Έτσι παρουσιάζουμε όσο πιο πληρέστερα γίνεται το κάθε σκαρί, αναφέροντας τα ονόματα και τις αλλαγές του στο διάβα των δυο αιώνων. Πολλά από αυτά τα σκαριά λόγω της ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου τον 18ο αιώνα χτίστηκαν και ταξίδεψαν από Έλληνες μαστόρους και καραβοκύρηδες και βέβαια πολλά από αυτά μετατράπηκαν για πειρατική και κουρσάρικη δράση που ήταν τόσο επικερδής εκείνες τις εποχές. Όσο απίθανο κι αν φαίνεται, στην πραγματικότητα η πειρατική και κουρσάρικη δράση των Ελλήνων ραγιάδων και των σκαριών τους τα προεπαναστατικά χρόνια ήταν αυτή που ανέδειξε τους μεγάλους ήρωες, αγωνιστές και ναυάρχους και έστεψε με νίκες τον θαλάσσιο αγώνα της Ελληνικής Επανάστασης.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις