0
Your Καλαθι
Ποίηση 18 - Φθινόπωρο Χειμώνας 2001
Έκπτωση
35%
35%
Περιγραφή
Τριακόσιες είκοσι σελίδες αφιερωμένες στην ποιητική τέχνη - από τις αριστουργηματικές συνθέσεις του Φερνάντο Πεσσόακαι του Τ. Σ. Έλιοτ ως τα σονέτα του Σαίξπηρ και από τα κλασικά ποιήματα του Ιβάν Γκολ και του Χανς Καρλ Άρτμαν ως τις πειραματικές δοκιμές του Τζωρτζ Όπεν* από τις πιο πρόσφατες σελίδες των δοκιμασμένων και νεώτερων ποιητών μας ως τα εικονοκλαστικά δοκίμια του Ντεριντά, της Μπάρμπαρα Τζόνσον και του Μισέλ Ντεγκύ. Τριακόσιες είκοσι σελίδες ποιημάτων, δοκιμίων, σχολίων κριτικών, υπογεγραμμένων από σημαντικούς δημιουργούς και στοχαστές* τριακόσιες είκοσι σελίδες γνήσιας ποιητικής έκφρασης. Πιο συγκεκριμένα, στον χώρο της μετάφρασης, το 18ο τεύχος του περιοδικού «Ποίηση» περιλαμβάνει μερικά από τα ωραιότερα ποιήματα και συνθέσεις του εικοστού αιώνα: «Την Τετάρτη της σποδού» του Τ. Σ. Έλιοτ (σε απόδοση Παυλίνας Παμπούδη), το «Κατάστημα ψιλικών» του Φερνάντο Πεσσόα (σε απόδοση Μαρίας Παπαδήμα) και το «Περί του να είσαι πολυάριθμος» του Τζωρτζ Όπεν (μεταφρασμένα και σχολιασμένα από τον Χρήστο Χατζηγεωργίου), δημιουργού ο οποίος, αν και άγνωστος στη χώρα μας, συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κορυφαίους αμερικανούς ποιητές του μοντερνισμού. Ο Αλέξανδρος Ίσαρης, εξάλλου και ο Σπύρος Μοσκόβου, δόκιμοι μεταφραστές της γερμανόφωνης ποίησης, μεταφράζουν ποιήματα δύο σημαντικών ποιητών, του Ιβάν Γκολ και του Χανς Καρλ Άρτμαν αντίστοιχα* ο Παναγιώτης Ιωαννίδης υπογράφει μια εκτενή επιλογή από το έργο του Ρόμπερτ Κρήλυ, το οποίο τον κατατάσσει στην πρώτη γραμμή της σύγχρονης αμερικανικής ποίησης, και τέλος, ο Κώστας Κουτσουρέλης, επιστρέφει στα ελισαβετιανά χρόνια και αποδίδει με ιδιότυπο αλλά ευφάνταστο τρόπο, εννέα σονέτα του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ. Η ελληνική ποίηση εκπροσωπείται γενναιόδωρα σ' αυτό το ιδιαίτερα πλούσιο τεύχος, με συνθέσεις της Ζέφης Δαράκη, του Αντώνη Φωστιέρη, του Χάρη Βλαβιανού, του Γιώργου Βέλτσου, του Γιώργιου Βέη, του Δούκα Καπάνταη, του Τάκη Γραμμένου, της Φοίβης Γιαννίση, του Στέφανου Παπαδόπουλου (σε μετάφραση Κατερίνας Αγγελάκη Ρουκ) του Βασίλη Παπά και του Σωτήρη Σαράκη. Στον χώρο του δοκιμίου βασική θέση καταλαμβάνουν οι μελέτες του Μισέλ Ντεγκύ (με θέμα τις σχέσεις ποίησης και φιλοσοφίας - μτφρ. Ράνια Τουτουντζή), της Μπάρμπαρα Τζόνσον (για τα αντισημιτικά κείμενα του Πωλ ντε Μαν και το ζήτημα της αποδόμησης - μτφρ. Χάρης Βλαβιανός) και του Γκλεν Μως (για την έννοια του Τραγικού - μτφρ. Δανιήλ Ιακώβ) καθώς επίσης τα δοκίμια του Ζακ Ντεριντά (για τα θεατρικά έργα του Γιώργου Βέλτσου - μτφρ. Κατερίνα Κολλέτ), του Στρατή Πασχάλη (για τα «Κεριά» του Καβάφη), της Τζίνας Πολίτη (για το έργο του Γ. Χειμωνά), του Δημήτρη Τζιόβα (για την πρόσληψη του Σολωμού - μτφρ. Λάμπης Καψετάκης) και της Δώρας Μέντη (για τη σχέση των μεταπολεμικών μας ποιητών με τον Α. Εμπειρίκο). Το τεύχος συμπληρώνουν σχόλια και κριτικές που υπογράφουν ο Γιώργος Μπλάνας, ο Βασίλης Τομανάς, ο Άρης Μαραγκόπουλος, ο Μάριος Μαρκίδης, ο Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλος, η Αθηνά Βογιατζόγλου, η Χριστίνα Οικονομίδου, ο Βλάσης Σκολίδης, η Μαρία Τοπάλη, και ο Ιωσήφ Βεντούρας.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις