0
Your Καλαθι
Κενή διαθήκη: - Απορία προς τα έθνη - Β΄ τόμος της Κενής Διαθήκης ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ
Έκπτωση
50%
50%
Περιγραφή
Η Κενή Διαθήκη και στους δύο, προς το παρόν, τόµους της, έχει πολλά καινά κοινά µε τα δύο µεγάλα έπη του Τζαίηµς Τζόυς, τον "Γιουλίσσες" και το "Φίννεγκανς Γουαίηκ", όχι µόνον λόγω συγγενούς εξ αγχιστείας ύφους, αλλά και παραλλήλου αγχώδους περιεχοµένου. Γι' αυτό και έχει χαρακτηρισθεί ως η πιο πρωτότυπη ελεύθερη δουλειά στην "µετανεώτερη" ("sic") ελληνική λογοτεχνία, και έχει, ως εκ τούτου, τόσον επιµελώς λησµονηθεί, ή αγνοηθεί, από την κρατούσα προκρούστεια, πρό, ή "µετα-παλαιότερη" ακριτική του κοινότυπού µας κοινότοπου.
Παρόµοιοι στόχοι και κοινά βέλη του Τζάιηµς Τζόυς και του Πάρι Τακόπουλου, πλην της µεταποιήσεως, µετά πολλής ποιήσεως, των λέξεων και του Λόγου των "βαβελικών" και ενίοτε "βεβηλικών" τους κειµένων και παρακειµένων, είναι η παγκοσµιοποίησις των θεµατοθυµάτων τους, µια ποίησις διερχόµενη όµως πάντα µέσα από το οινοπνευµατώδες "ρεύµα" της ιδικής τους καθόλου "Άγονης Χώρας", και της "αµπωτοπαλιρρέουσας" χιουµορώδους ίδιοσυνκρασίας τους.
Και οι δύο βλέπουν και ακροάζονται µέ συµπάθος τον homo sapiens, τον homo faber, τον homo unoeconomicus και comicotragicus, καθώς και τα προαιώνια γορδιοδέσµια προβλήµατά του, µε ελευθεριότητα και µέθην, µετατρέποντες την κωµοτραγωδία του, µέσα από το φίλτρο του δικού τους χυµώδους "πνεύµατος", σε ευπρόσδεκτη "γελαστική" κωµωδία.
Κι όλ' αυτά, µε µιάν εκρηκτική, νέα κλωνοποιηµένη, ηφαιστιώδη γλώσσα, σηµαίνουσα διπλά, τριπλά ή απείρως περισσότερα από την µονοσήµαντη, γιοµάτη "καθηµερινότητα", (µε την αρχική σωστή σηµασία της λέξεως) αναπεπαλαιωµένη, και τόσον ηµαρτηµένη καθοµιλουµένη µας.
Παρόµοιοι στόχοι και κοινά βέλη του Τζάιηµς Τζόυς και του Πάρι Τακόπουλου, πλην της µεταποιήσεως, µετά πολλής ποιήσεως, των λέξεων και του Λόγου των "βαβελικών" και ενίοτε "βεβηλικών" τους κειµένων και παρακειµένων, είναι η παγκοσµιοποίησις των θεµατοθυµάτων τους, µια ποίησις διερχόµενη όµως πάντα µέσα από το οινοπνευµατώδες "ρεύµα" της ιδικής τους καθόλου "Άγονης Χώρας", και της "αµπωτοπαλιρρέουσας" χιουµορώδους ίδιοσυνκρασίας τους.
Και οι δύο βλέπουν και ακροάζονται µέ συµπάθος τον homo sapiens, τον homo faber, τον homo unoeconomicus και comicotragicus, καθώς και τα προαιώνια γορδιοδέσµια προβλήµατά του, µε ελευθεριότητα και µέθην, µετατρέποντες την κωµοτραγωδία του, µέσα από το φίλτρο του δικού τους χυµώδους "πνεύµατος", σε ευπρόσδεκτη "γελαστική" κωµωδία.
Κι όλ' αυτά, µε µιάν εκρηκτική, νέα κλωνοποιηµένη, ηφαιστιώδη γλώσσα, σηµαίνουσα διπλά, τριπλά ή απείρως περισσότερα από την µονοσήµαντη, γιοµάτη "καθηµερινότητα", (µε την αρχική σωστή σηµασία της λέξεως) αναπεπαλαιωµένη, και τόσον ηµαρτηµένη καθοµιλουµένη µας.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις