0
Your Καλαθι
Στους Αγίους Τόπους
Με τους Σαββαΐτες Μοναχούς στην έρημο της Ιουδαίας
Έκπτωση
15%
15%
Περιγραφή
«...Ο Βασίλης ενθουσιάστηκε με αυτόν τον παράξενο προσκυνητή που είχε αποφασίσει ένα τόσο μεγάλο οδοιπορικό. Ο ίδιος είχε επισκεφτεί ως τουρίστας προσκυνητής στους Αγίους Τόπους και γνώριζε μέσης άκρης τους αγώνες που δίνουν καθημερινά οι Ελληνορθόδοξοι μοναχοί στους Αγίους Τόπους, για να διατηρήσουν σε Ορθόδοξα χέρια τα σημαντικότερα προσκυνήματα της Χριστιανοσύνης, τη στιγμή μάλιστα όπου οι λοιπές Ορθόδοξες εκκλησίες, αλλά και τα ετερόδοξα χριστιανικά δόγματα, επιβουλεύονται την κυριαρχία των προσκυνημάτων τα οποία βρίσκονται σε όλη την περιοχή της Παλαιστίνης και του Ισραήλ.
Η ιδέα του Βασίλη να μεταβούμε και εμείς στην έρημο της Ιουδαίας, για προσκυνηματική διακονία στην Ιερά Λαύρα του Αγίου Σάββα, με βρήκε εξ αρχής σύμφωνο. Η επιθυμία για ένα τέτοιο προσκυνηματικό οδοιπορικό στους θεοβάδιστους τόπους, αλλά πολύ περισσότερο η διακονία στο μοναστήρι του Αγίου Σάββα, με είχε καταλάβει για πρώτη φορά το 2008, όταν μελετούσα τη ζωή και το έργο, του μεγάλου υμνογράφου της εκκλησίας μας, του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού, για τις ανάγκες ομιλίας μου, σε εκδήλωση της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών στην Αθήνα, στα πλαίσια της θεματικής ενότητας, που αφορούσε τους Βυζαντινούς Λογοτέχνες.
Το γεγονός ότι ο Χριστιανισμός διαδόθηκε μέσω του ελληνισμού και ότι όλα αυτά τα προσκυνήματα, διατηρήθηκαν στους αιώνες, ως επί το πλείστον από Έλληνες μοναχούς, οι οποίοι ευρισκόμενοι πάντα εν μέσω αλλόθρησκων και φανατισμένων πληθυσμών, έδωσαν και τη ζωή τους για την πίστη τους, μας προέτρεπε στην ιδέα να προσφέρουμε και εμείς τις υπηρεσίες μας, σε ένα ελληνορθόδοξο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους. Η Χριστιανική πίστη συντελείται πρωτίστως, ως βιωματική υπόθεση εσωτερικής διεργασίας πνευματικού χαρακτήρα, αέναης αναζήτησης, μετά της απαιτούμενης εκούσιας προσωπικής κοπιώδους προσπάθειας, προς τη Θεία προσέγγιση. Το να υπηρετήσουμε και εμείς το κατά δύναμη, στο χώρο που θεωρείται ως η μεγαλύτερη παλαίστρα του μοναχισμού της Παλαιστίνης, το νιώθαμε ως ελάχιστο δείγμα δικιάς μας προσφοράς στον αγώνα των μοναχών, γιατί ακριβώς, δεν θα πηγαίναμε απλά για μία τουριστικού τύπου προσκυνηματική επίσκεψη, αλλά για ουσιαστική προσκυνηματική διακονία. Κάτι σαν μία μεγάλη πρόκληση και εμπειρία ταυτόχρονα....»
Η ιδέα του Βασίλη να μεταβούμε και εμείς στην έρημο της Ιουδαίας, για προσκυνηματική διακονία στην Ιερά Λαύρα του Αγίου Σάββα, με βρήκε εξ αρχής σύμφωνο. Η επιθυμία για ένα τέτοιο προσκυνηματικό οδοιπορικό στους θεοβάδιστους τόπους, αλλά πολύ περισσότερο η διακονία στο μοναστήρι του Αγίου Σάββα, με είχε καταλάβει για πρώτη φορά το 2008, όταν μελετούσα τη ζωή και το έργο, του μεγάλου υμνογράφου της εκκλησίας μας, του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού, για τις ανάγκες ομιλίας μου, σε εκδήλωση της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών στην Αθήνα, στα πλαίσια της θεματικής ενότητας, που αφορούσε τους Βυζαντινούς Λογοτέχνες.
Το γεγονός ότι ο Χριστιανισμός διαδόθηκε μέσω του ελληνισμού και ότι όλα αυτά τα προσκυνήματα, διατηρήθηκαν στους αιώνες, ως επί το πλείστον από Έλληνες μοναχούς, οι οποίοι ευρισκόμενοι πάντα εν μέσω αλλόθρησκων και φανατισμένων πληθυσμών, έδωσαν και τη ζωή τους για την πίστη τους, μας προέτρεπε στην ιδέα να προσφέρουμε και εμείς τις υπηρεσίες μας, σε ένα ελληνορθόδοξο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους. Η Χριστιανική πίστη συντελείται πρωτίστως, ως βιωματική υπόθεση εσωτερικής διεργασίας πνευματικού χαρακτήρα, αέναης αναζήτησης, μετά της απαιτούμενης εκούσιας προσωπικής κοπιώδους προσπάθειας, προς τη Θεία προσέγγιση. Το να υπηρετήσουμε και εμείς το κατά δύναμη, στο χώρο που θεωρείται ως η μεγαλύτερη παλαίστρα του μοναχισμού της Παλαιστίνης, το νιώθαμε ως ελάχιστο δείγμα δικιάς μας προσφοράς στον αγώνα των μοναχών, γιατί ακριβώς, δεν θα πηγαίναμε απλά για μία τουριστικού τύπου προσκυνηματική επίσκεψη, αλλά για ουσιαστική προσκυνηματική διακονία. Κάτι σαν μία μεγάλη πρόκληση και εμπειρία ταυτόχρονα....»
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις