0
Your Καλαθι
Δερματοστιξία- Χόκαν
Έκπτωση
10%
10%

Περιγραφή
Ο Τζανίτζιρο Τανιζάκι (24 Ιουλίου 1886 – 30 Ιουλίου 1965)είναι ένας από τους τέσσερις μεγαλύτερους συγγραφείς της σύγχρονης γιαπωνέζικης λογοτεχνίας, τιμημένος με πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία.
‘Εγινε διάσημος με το πρώτο κιόλας διήγημά του, τη “Δερματοστιξία”, το πρώτο από τα δύο έργα του που παραθέτουμε στην παρούσα έκδοση. Γίνεται λόγος για μια ιστορία, όπου η ομορφιά μιας γυναίκας
αποκτά σταδιακά δαιμονικό χαρακτήρα, με έναν ερωτισμό που αγγίζει υπαινικτικά τον σαδομαζοχισμό, ύστερα από την χάραξη μιας γιγάντιας δηλητηριώδους αράχνης στην πλάτη της. Στο δεύτερο, το αριστουργηματικό “Χοκάν, ο επαγγελματίας γελωτοποιός”, ασχολείται με τον ψυχισμό ενός ανθρώπου που φτάνει ως τα ακρότατα όρια αυτοεξευτελισμού και απώλειας της ίδιας του της ιδιοσυστασίας, για να μπορέσει να ενταχθεί στον κοινωνικό του περίγυρο, προσφέροντας στους άλλους το μόνο
πράγμα που μπορεί – το γέλιο. Η γραφή του, ένα κράμμα δυτικού μοντερνισμού και βαθιάς γιαπωνέζικης παράδοσης, χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία, αιφνιδιαστικές αλλαγές στην εξέλιξη της ιστορίας και σε βάθος διερεύνηση του συχνά στρεβλού ψυχισμού των ηρώων του. Εμμένει σε λεπτομέρειες ασήμαντες για το βλέμμα της δυτικής κουλτούρας (αποκαλυπτυκές όμως για την ανάπτυξη της αφήγησής του), τις οποίες δένει αρμονικά με την αδρότητα και το συνήθως ελλειπτικό και γεματο νοηματικά χάσματα ύφος του. Θυμίζει έτσι την παραδοσιακή γιαπωνέζικη ζωγραφική, όπου η σαφήνεια απλοποιεί τις παραστάσεις, ενώ η επιμονή στο επιμέρους αναδεικνύει την πολυσημία τους. Τα ζητήματα του ερωτισμού και της σεξουαλικότητας σε όλες τις εκφάνσεις τους και σε όλες τις ηλικίες είναι θέματα που διαπερνούν το σύνολο του έργο του Τανίζακι, ακόμα κι όταν δεν είναι τα κεντρικά στην πλοκή.
‘Εγινε διάσημος με το πρώτο κιόλας διήγημά του, τη “Δερματοστιξία”, το πρώτο από τα δύο έργα του που παραθέτουμε στην παρούσα έκδοση. Γίνεται λόγος για μια ιστορία, όπου η ομορφιά μιας γυναίκας
αποκτά σταδιακά δαιμονικό χαρακτήρα, με έναν ερωτισμό που αγγίζει υπαινικτικά τον σαδομαζοχισμό, ύστερα από την χάραξη μιας γιγάντιας δηλητηριώδους αράχνης στην πλάτη της. Στο δεύτερο, το αριστουργηματικό “Χοκάν, ο επαγγελματίας γελωτοποιός”, ασχολείται με τον ψυχισμό ενός ανθρώπου που φτάνει ως τα ακρότατα όρια αυτοεξευτελισμού και απώλειας της ίδιας του της ιδιοσυστασίας, για να μπορέσει να ενταχθεί στον κοινωνικό του περίγυρο, προσφέροντας στους άλλους το μόνο
πράγμα που μπορεί – το γέλιο. Η γραφή του, ένα κράμμα δυτικού μοντερνισμού και βαθιάς γιαπωνέζικης παράδοσης, χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία, αιφνιδιαστικές αλλαγές στην εξέλιξη της ιστορίας και σε βάθος διερεύνηση του συχνά στρεβλού ψυχισμού των ηρώων του. Εμμένει σε λεπτομέρειες ασήμαντες για το βλέμμα της δυτικής κουλτούρας (αποκαλυπτυκές όμως για την ανάπτυξη της αφήγησής του), τις οποίες δένει αρμονικά με την αδρότητα και το συνήθως ελλειπτικό και γεματο νοηματικά χάσματα ύφος του. Θυμίζει έτσι την παραδοσιακή γιαπωνέζικη ζωγραφική, όπου η σαφήνεια απλοποιεί τις παραστάσεις, ενώ η επιμονή στο επιμέρους αναδεικνύει την πολυσημία τους. Τα ζητήματα του ερωτισμού και της σεξουαλικότητας σε όλες τις εκφάνσεις τους και σε όλες τις ηλικίες είναι θέματα που διαπερνούν το σύνολο του έργο του Τανίζακι, ακόμα κι όταν δεν είναι τα κεντρικά στην πλοκή.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις