0
Your Καλαθι
Η αντιπροσώπευση των γυναικών εκπαιδευτικών σε διευθυντικές θέσεις σχολικών μονάδων
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Τις τελευταίες δεκαετίες, το ζήτημα της εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας βρίσκεται στο επίκεντρο πολλών σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων διεθνώς, καθώς θεωρείται ότι σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών οργανισμών. Παράλληλα, το ζήτημα του φύλου στην εκπαιδευτική διοίκηση αποτελεί αντικείμενο έντονου προβληματισμού και έρευνας.
Η παρούσα μελέτη ασχολείται με το ζήτημα της αντιπροσώπευσης των γυναικών σε ηγετικές θέσεις της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον ελλαδικό χώρο.
Ως προς τη διάρθρωσή της αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, το θεωρητικό, επιχειρείται η επιστημονική θεμελίωση του θέματος και η αποσαφήνιση των βασικών εννοιών. Μελετάται το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, τα καθήκοντα, οι αρμοδιότητες και ο ρόλος του διευθυντή/ντριας σχολικής μονάδας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρουσιάζεται το νομοθετικό πλαίσιο για την επιλογή διευθυντών και παρατίθενται στατιστικά στοιχεία που αναφέρονται στη εκπροσώπηση των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, το χρονικό διάστημα 1997-2009. Τέλος, παρουσιάζονται οι θεωρητικές προσεγγίσεις σχετικά με τη μειωμένη παρουσία των γυναικών εκπαιδευτικών στη διοίκηση της σχολικής εκπαίδευσης.
Στο δεύτερο μέρος, το ερευνητικό, παρουσιάζεται η εμπειρική έρευνα που πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2008-2009, σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας. Η μελέτη αφορά τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών και Διευθυντών/ντριών αυτών των σχολείων, προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια της υποαντιπροσώπευσης των γυναικών εκπαιδευτικών στη διοίκηση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Περιεχόμενα
Εισαγωγή
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΕΙΣ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ
Η ΥΠΟΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
SUMMARY
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η παρούσα μελέτη ασχολείται με το ζήτημα της αντιπροσώπευσης των γυναικών σε ηγετικές θέσεις της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον ελλαδικό χώρο.
Ως προς τη διάρθρωσή της αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, το θεωρητικό, επιχειρείται η επιστημονική θεμελίωση του θέματος και η αποσαφήνιση των βασικών εννοιών. Μελετάται το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, τα καθήκοντα, οι αρμοδιότητες και ο ρόλος του διευθυντή/ντριας σχολικής μονάδας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρουσιάζεται το νομοθετικό πλαίσιο για την επιλογή διευθυντών και παρατίθενται στατιστικά στοιχεία που αναφέρονται στη εκπροσώπηση των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, το χρονικό διάστημα 1997-2009. Τέλος, παρουσιάζονται οι θεωρητικές προσεγγίσεις σχετικά με τη μειωμένη παρουσία των γυναικών εκπαιδευτικών στη διοίκηση της σχολικής εκπαίδευσης.
Στο δεύτερο μέρος, το ερευνητικό, παρουσιάζεται η εμπειρική έρευνα που πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2008-2009, σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας. Η μελέτη αφορά τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών και Διευθυντών/ντριών αυτών των σχολείων, προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια της υποαντιπροσώπευσης των γυναικών εκπαιδευτικών στη διοίκηση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Περιεχόμενα
Εισαγωγή
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΕΙΣ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ
Η ΥΠΟΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
SUMMARY
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις