0
Your Καλαθι
Η Διαδικασία Υποδοχής και Ένταξης των Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Στόχος του παρόντος πονήματος είναι να προσφέρει δεδομένο από τη σκοπιά των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για το θέμα της υποδοχής και υποστήριξής τους και την επίδραση που αυτή ασκεί στην επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξή τους. Το κεντρικό θέμα, συνεξετάζεται σε συνάρτηση και με άλλες παραμέτρους, την εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική, την κουλτούρα της σχολικής μονάδας, το διευθυντή, τους παλαιότερους συναδέλφους και την ενδεχόμενη εφαρμογή του θεσμού του "μέντορα". Τα αποτελέσματα της έρευνας θα επιβεβαιώσουν ή θα απορρίψουν δεδομένο προηγούμενων ερευνών.
Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η επισκόπηση. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εκατόν οκτώ μέλη της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας. Κύριο εργαλείο συλλογής των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο.
Το βιβλίο ως προς τη διάρθρωσή του αποτελείται από δυο μέρη. Στο πρώτο μέρος, το θεωρητικό, γίνεται προσπάθεια ανασκόπησης της σχετικής με το θέμα βιβλιογραφίας και διασαφήνισης των βασικών εννοιών. Μελετάται το εκπαιδευτικό σύστημα και ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός αλλά και το πλαίσιο υποδοχής και υποστήριξής του. Στο δεύτερο μέρος, το εμπειρικό, παρουσιάζονται το πορίσματα της έρευνας που υλοποιήθηκε για τις ανάγκες της εργασίας. Αναφέρονται ο σκοπός, οι στόχοι, το δείγμα, ο τρόπος συλλογής δεδομένων, η ανάλυση των αποτελεσμάτων και το συμπεράσματα της έρευνας. Στο τέλος γίνονται κάποιες επισημάνσεις και παρατηρήσεις και διατυπώνονται προτάσεις υποδοχής των νέων εκπαιδευτικών οι οποίες είναι απόρροια διερεύνησης της ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας και των πορισμάτων της έρευνας. Ελπίζω να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο τόσο για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους εμπειρότερους που μπορούν να λειτουργήσουν ως μέντορες. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
Πρόλογος
Εισαγωγή
ΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Το εκπαιδευτικό σύστημα και ο νεοδιόρισμος εκπαιδευτικός - Εννοιολογικές διασαφηνίσεις
Το πλαίσιο της υποδοχής και ένταξης των νέων εκπαιδευτικών
Η ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Μεθοδολογία της έρευνας - Παρουσίαση και ερμηνεία των ευρημάτων
Τελικές επισημάνσεις - Προτάσεις
Βιβλιογραφία
Abstract
Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η επισκόπηση. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εκατόν οκτώ μέλη της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας. Κύριο εργαλείο συλλογής των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο.
Το βιβλίο ως προς τη διάρθρωσή του αποτελείται από δυο μέρη. Στο πρώτο μέρος, το θεωρητικό, γίνεται προσπάθεια ανασκόπησης της σχετικής με το θέμα βιβλιογραφίας και διασαφήνισης των βασικών εννοιών. Μελετάται το εκπαιδευτικό σύστημα και ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός αλλά και το πλαίσιο υποδοχής και υποστήριξής του. Στο δεύτερο μέρος, το εμπειρικό, παρουσιάζονται το πορίσματα της έρευνας που υλοποιήθηκε για τις ανάγκες της εργασίας. Αναφέρονται ο σκοπός, οι στόχοι, το δείγμα, ο τρόπος συλλογής δεδομένων, η ανάλυση των αποτελεσμάτων και το συμπεράσματα της έρευνας. Στο τέλος γίνονται κάποιες επισημάνσεις και παρατηρήσεις και διατυπώνονται προτάσεις υποδοχής των νέων εκπαιδευτικών οι οποίες είναι απόρροια διερεύνησης της ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας και των πορισμάτων της έρευνας. Ελπίζω να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο τόσο για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους εμπειρότερους που μπορούν να λειτουργήσουν ως μέντορες. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
Πρόλογος
Εισαγωγή
ΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Το εκπαιδευτικό σύστημα και ο νεοδιόρισμος εκπαιδευτικός - Εννοιολογικές διασαφηνίσεις
Το πλαίσιο της υποδοχής και ένταξης των νέων εκπαιδευτικών
Η ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Μεθοδολογία της έρευνας - Παρουσίαση και ερμηνεία των ευρημάτων
Τελικές επισημάνσεις - Προτάσεις
Βιβλιογραφία
Abstract
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις