0
Your Καλαθι
Πολιτικό μάρκετινγκ λόμπι και διπλωματία
Ασκηση πολυδιάστατης διπλωματίας
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Το μήνυμα του συγγραφέα, περί ανάγκης άσκησης πολυδιάστατης διπλωματίας, η οποία θα εκμεταλλεύεται όσο γίνεται την πολιτική, κοινωνική και οικονομική δομή της κάθε χώρας, αξίζει να συγκρατηθεί και να αξιοποιηθεί. Τόσα έχουν γραφτεί, και δίκαια, για την ανάγκη μιας ομόφωνης εθνικής στρατηγικής. Ελάχιστα, για την ανάγκη έγκαιρης προεργασίας προκειμένου να υλοποιηθεί.
ΚΡΙΤΙΚΗ
Τα τελευταία χρόνια έχουν κατατεθεί πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις για την ανάγκη μιας ομόφωνης εθνικής στρατηγικής. Ελάχιστα έχουν γραφεί για την ανάγκη έγκαιρης προετοιμασίας προκειμένου αυτή να υλοποιηθεί. Αυτό το κενό στην ελληνική βιβλιογραφία επιχειρεί να καλύψει η μελέτη του πρέσβη Παναγιώτη Θεοδωρακόπουλου.
Το βιβλίο χωρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες. Στον πρώτο εξετάζεται η δημιουργία της εικόνας, στο δεύτερο οι σχέσεις με τον κόσμο των μέσων ενημέρωσης και στο τρίτο η αλληλουχία και συμπληρωματικότητα του κέντρου με την περιφέρεια.
Οπως σημειώνει εύστοχα στον πρόλογο του βιβλίου ο καθηγητής Θάνος Βερέμης, η μελέτη «περνάει το μήνυμα ότι η πολιτική δεν περιορίζεται στη χάραξη στρατηγικής αλλά και στην υλοποίησή της. Χωρίς την εξασφάλιση και την αξιοποίηση μηχανισμών κατάλληλης προετοιμασίας και ευρηματικής υλοποίησής της, η στρατηγική παραμένει κέλυφος χωρίς σάρκα και οστά».
Ο όρος «πολιτικό μάρκετινγκ» χρησιμοποιείται από τον συγγραφέα για να καταδείξει ότι μέθοδοι μάρκετινγκ, ιδιαίτερα εκείνες της προώθησης και των πωλήσεων, μπορούν να εφαρμοσθούν και στην πολιτική. Οπως σημειώνει ο ίδιος, «στον τομέα όμως της άσκησης διπλωματίας μπορεί να δοθεί στον όρο πολιτικό μάρκετινγκ μια ιδιαίτερα ελαστική ερμηνεία», που αποβλέπει στο να καταδειχθεί ότι, πέραν της παραδοσιακής, βασικής και γενικά μονοδιάστατης μορφής επικοινωνίας (υπουργείο Εξωτερικών - πρεσβεία), ο διπλωματικός μπορεί και πρέπει να επιδοθεί με ευρηματικότητα και μεθόδους μάρκετινγκ σε μια πολυδιάστατη και πολυεπίπεδη άσκηση διπλωματίας.
Η βασική θέση που παρουσιάζεται σε αυτό το βιβλίο είναι ότι μπορεί να ασκηθεί διπλωματία σε βάθος μέσω του πολιτικού μάρκετινγκ. Δηλαδή, χρησιμοποιώντας μεθόδους εμπορικού μάρκετινγκ. Πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο επιβάλλει τον συντονισμό, τη συμπληρωματικότητα και την αλληλουχία των βασικών παικτών του. Ητοι, της πρεσβείας και των προξενικών αρχών.
Ο αναγνώστης θα βρει σε αυτή τη μελέτη μια πολύ χρήσιμη σειρά προβληματισμών που θα πρέπει να απασχολήσουν την ελληνική διπλωματία.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΝΤΑΛΗΣ
ΤΟ ΒΗΜΑ, 21-11-1999
ΚΡΙΤΙΚΗ
Τα τελευταία χρόνια έχουν κατατεθεί πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις για την ανάγκη μιας ομόφωνης εθνικής στρατηγικής. Ελάχιστα έχουν γραφεί για την ανάγκη έγκαιρης προετοιμασίας προκειμένου αυτή να υλοποιηθεί. Αυτό το κενό στην ελληνική βιβλιογραφία επιχειρεί να καλύψει η μελέτη του πρέσβη Παναγιώτη Θεοδωρακόπουλου.
Το βιβλίο χωρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες. Στον πρώτο εξετάζεται η δημιουργία της εικόνας, στο δεύτερο οι σχέσεις με τον κόσμο των μέσων ενημέρωσης και στο τρίτο η αλληλουχία και συμπληρωματικότητα του κέντρου με την περιφέρεια.
Οπως σημειώνει εύστοχα στον πρόλογο του βιβλίου ο καθηγητής Θάνος Βερέμης, η μελέτη «περνάει το μήνυμα ότι η πολιτική δεν περιορίζεται στη χάραξη στρατηγικής αλλά και στην υλοποίησή της. Χωρίς την εξασφάλιση και την αξιοποίηση μηχανισμών κατάλληλης προετοιμασίας και ευρηματικής υλοποίησής της, η στρατηγική παραμένει κέλυφος χωρίς σάρκα και οστά».
Ο όρος «πολιτικό μάρκετινγκ» χρησιμοποιείται από τον συγγραφέα για να καταδείξει ότι μέθοδοι μάρκετινγκ, ιδιαίτερα εκείνες της προώθησης και των πωλήσεων, μπορούν να εφαρμοσθούν και στην πολιτική. Οπως σημειώνει ο ίδιος, «στον τομέα όμως της άσκησης διπλωματίας μπορεί να δοθεί στον όρο πολιτικό μάρκετινγκ μια ιδιαίτερα ελαστική ερμηνεία», που αποβλέπει στο να καταδειχθεί ότι, πέραν της παραδοσιακής, βασικής και γενικά μονοδιάστατης μορφής επικοινωνίας (υπουργείο Εξωτερικών - πρεσβεία), ο διπλωματικός μπορεί και πρέπει να επιδοθεί με ευρηματικότητα και μεθόδους μάρκετινγκ σε μια πολυδιάστατη και πολυεπίπεδη άσκηση διπλωματίας.
Η βασική θέση που παρουσιάζεται σε αυτό το βιβλίο είναι ότι μπορεί να ασκηθεί διπλωματία σε βάθος μέσω του πολιτικού μάρκετινγκ. Δηλαδή, χρησιμοποιώντας μεθόδους εμπορικού μάρκετινγκ. Πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο επιβάλλει τον συντονισμό, τη συμπληρωματικότητα και την αλληλουχία των βασικών παικτών του. Ητοι, της πρεσβείας και των προξενικών αρχών.
Ο αναγνώστης θα βρει σε αυτή τη μελέτη μια πολύ χρήσιμη σειρά προβληματισμών που θα πρέπει να απασχολήσουν την ελληνική διπλωματία.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΝΤΑΛΗΣ
ΤΟ ΒΗΜΑ, 21-11-1999
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις