0
Your Καλαθι
Έρευνα Αγοράς - Πρακτικός Οδηγός
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Άρχισα την καριέρα μου στην μεγαλύτερη εταιρεία Έρευνας Αγοράς στον κόσμο, την A.C. NIELSEN. Η περίοδος αυτή, παρ' όλο που δεν κράτησε παρά μόνο λίγα χρόνια υπήρξε πολύ σημαντική και ευχάριστη. Ίσως σ' αυτό οφείλω την μεγάλη μου αδυναμία για την Έρευνα Αγοράς.Βεβαίως, στη συνέχεια χρησιμοποίησα - και χρησιμοποιώ ακόμα - την έρευνα για πολλά χρόνια, αρχικά από τη μεριά του πελάτη και κατόπιν του συμβούλου. Παράλληλα δε ασχολήθηκα μαζί της, όλα αυτά τα χρόνια, εκπαιδευτικά, θα πρέπει να έχω διδάξει πολλές χιλιάδες ώρες έρευνα αγοράς σε διάφορους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
Οι αρχικές μου σημειώσεις έρευνας αγοράς των αρχών της δεκαετίας του '80 εξελίχθηκαν σε ένα μικρό βιβλίο που εκδόθηκε από το Κέντρο Εξαγωγικών Σπουδών του τότε Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών - τώρα Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου.
Από τα μέσα της δεκαετίας του '80 ήδη έκανα μεγαλεπήβολα σχέδια για τη συγγραφή ενός μεγαλυτέρου βιβλίου - κάτι σαν πρακτικό εγχειρίδιο - πάνω στην έρευνα αγοράς, αλλά ο πανδαμάτωρ χρόνος και οι απαιτήσεις της καριέρας λειτουργούσαν αποτρεπτικά.
Τα τρία τελευταία χρόνια έκανα την ανάγκη φιλοτιμία και προσπάθησα να βρω διάσπαρτο χρόνο για να συνθέσω παλιές σημειώσεις, σκέψεις και ιδέες και να επιχειρήσω τη συγγραφή ενός πρακτικού εγχειριδίου Έρευνας Αγοράς που θα περιλαμβάνει τις τελευταίες εξελίξεις σε διάφορους κλάδους και τομείς της έρευνας. Τελικά η προσπάθεια απέδωσε καρπούς.
Θα πρέπει να σημειώσω πως η προσέγγιση που ακολούθησα στην παρουσίαση των θεμάτων είναι απλή και πρακτική, αποφεύγοντας κατά το δυνατό την μαθηματικοποίηση του περιεχομένου - για παράδειγμα στα κεφάλαια της Δειγματοληψίας, της Ανάλυσης των Στοιχείων και της Πρόβλεψης Πωλήσεων - ακολουθώντας μία βασική θεωρητική και περιγραφική προσέγγιση όσο αυτό ήταν επιτρεπτό και δεν είχε αρνητική επίπτωση στην κατανόηση του περιεχομένου.
Ελπίζω αυτό το πόνημα να μπορέσει να αποτελέσει έναν πρακτικό και χρήσιμο οδηγό και για τον σπουδαστή, που θέλει να κατανοήσει αλλά και για τον επαγγελματία που θέλει να εφαρμόσει την Έρευνα της Αγοράς.
Πλάτων Θωμάς
Οι αρχικές μου σημειώσεις έρευνας αγοράς των αρχών της δεκαετίας του '80 εξελίχθηκαν σε ένα μικρό βιβλίο που εκδόθηκε από το Κέντρο Εξαγωγικών Σπουδών του τότε Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών - τώρα Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου.
Από τα μέσα της δεκαετίας του '80 ήδη έκανα μεγαλεπήβολα σχέδια για τη συγγραφή ενός μεγαλυτέρου βιβλίου - κάτι σαν πρακτικό εγχειρίδιο - πάνω στην έρευνα αγοράς, αλλά ο πανδαμάτωρ χρόνος και οι απαιτήσεις της καριέρας λειτουργούσαν αποτρεπτικά.
Τα τρία τελευταία χρόνια έκανα την ανάγκη φιλοτιμία και προσπάθησα να βρω διάσπαρτο χρόνο για να συνθέσω παλιές σημειώσεις, σκέψεις και ιδέες και να επιχειρήσω τη συγγραφή ενός πρακτικού εγχειριδίου Έρευνας Αγοράς που θα περιλαμβάνει τις τελευταίες εξελίξεις σε διάφορους κλάδους και τομείς της έρευνας. Τελικά η προσπάθεια απέδωσε καρπούς.
Θα πρέπει να σημειώσω πως η προσέγγιση που ακολούθησα στην παρουσίαση των θεμάτων είναι απλή και πρακτική, αποφεύγοντας κατά το δυνατό την μαθηματικοποίηση του περιεχομένου - για παράδειγμα στα κεφάλαια της Δειγματοληψίας, της Ανάλυσης των Στοιχείων και της Πρόβλεψης Πωλήσεων - ακολουθώντας μία βασική θεωρητική και περιγραφική προσέγγιση όσο αυτό ήταν επιτρεπτό και δεν είχε αρνητική επίπτωση στην κατανόηση του περιεχομένου.
Ελπίζω αυτό το πόνημα να μπορέσει να αποτελέσει έναν πρακτικό και χρήσιμο οδηγό και για τον σπουδαστή, που θέλει να κατανοήσει αλλά και για τον επαγγελματία που θέλει να εφαρμόσει την Έρευνα της Αγοράς.
Πλάτων Θωμάς
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις