0
Your Καλαθι
Θεωρία λογοτεχνίας Κείμενα των Ρώσων φορμαλιστών ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ
Περιγραφή
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
Πρόλογος στην ελληνική έκδοση
Προλογικό σημείωμα του μεταφραστή
Πρόλογος στην γαλλική έκδοση
Παρουσίαση
Μέρος πρώτο
ΑΪΧΕΝΜΠΑΟΥΜ Μπόρις: Η θεωρία της "μορφικής μεθόδου"
ΣΚΛΟΦΣΚΙ Βίκτορ: Η τέχνη ως τεχνική
ΓΙΑΚΟΜΠΣΟΝ Ρομάν: Για το ρεαλισμό στην τέχνη
ΒΙΝΟΓΚΡΑΝΤΟΦ Βίκτορ: Το έργο της υφολογίας
ΤΥΝΑΝΙΟΦ Γιούρι: Η έννοια της κατασκευής
TYNIANOΦ Γιούρι: Για τη λογοτεχνική εξέλιξη
ΤΥΝΙΑΝΟΦ Γ.-ΓΙΑΚΟΜΣΟΝ Ρ.: Προβλήματα των φιλολογικών και γλωσσολογικών σπουδών
Μέρος δεύτερο
ΜΠΡΙΚ Όσιπ: Ρυθμός και σύνταξη
ΤΟΜΑΤΣΕΦΣΚΙ Μπόρις: Περί του στίχου
ΣΚΛΟΦΣΚΙ Βίκτορ: Η κατασκευή του διηγήματος και του μυθιστορήματος
ΑΪΧΕΝΜΠΑΟΥΜ Μπόρις: Θεωρία της πεζογραφίας
ΑΪΧΕΝΜΠΑΟΥΜ Μπόρις: Πώς είναι φτιαγμένο "Το Παλτό" του Γκόγκολ
ΠΡΟΠ Βλαντίμιρ: Οι μετασχηματισμοί των μαγικών παραμυθιών
TOMATΣΕΦΣΚΙ Μπόρις: Θεματική
Βιβλιογραφική σημείωση
Για τους συγγραφείς
Πίνακας ορών και εννοιών
Ο ρωσικός φορμαλισμός είναι το κίνημα που εγκαινιάζει με τρόπο συστηματικό τον σύγχρονο θεωρητικό προσανατολισμό. Οι θέσεις των φορμαλιστών για την έννοια της λογοτεχνίας ως πρακτικής μετασχηματισμού των τετριμμένων αντιλήψεών μας για τον κόσμο. Ο σχετικός με την υπονόμευση της λογοτεχνικής μίμησης προβληματισμός τους. Η άποψη ότι η λογοτεχνικότητα δεν αποτελεί μέγεθος σταθερό, αλλά λειτουργία μεταβλητή, εξαρτημένη από τις παραμέτρους της πρόσληψης του δέκτη. Η αντίληψή τους για την ιστορία της λογοτεχνίας ως διαλεκτικής διαδιχής των μορφών και ο συσχετισμός της με την ιστορία των κοινωνικών, οικονομικών και πολιτικών αλλαγών στο επίπεδο των περιεχομένων, συστήνουν ένα λόγο σπερματικό, ο οποίος περικλείει τα εναύσματα που αποτέλεσαν αργότερα τις δεσπόζουσες ποικίλων θεωριών, προαναγγέλλοντας έτσι την πληθυντική πράξη πάνω στα κείμενα που σφράγισε τον 20ό αιώνα.
Πρόλογος στην ελληνική έκδοση
Προλογικό σημείωμα του μεταφραστή
Πρόλογος στην γαλλική έκδοση
Παρουσίαση
Μέρος πρώτο
ΑΪΧΕΝΜΠΑΟΥΜ Μπόρις: Η θεωρία της "μορφικής μεθόδου"
ΣΚΛΟΦΣΚΙ Βίκτορ: Η τέχνη ως τεχνική
ΓΙΑΚΟΜΠΣΟΝ Ρομάν: Για το ρεαλισμό στην τέχνη
ΒΙΝΟΓΚΡΑΝΤΟΦ Βίκτορ: Το έργο της υφολογίας
ΤΥΝΑΝΙΟΦ Γιούρι: Η έννοια της κατασκευής
TYNIANOΦ Γιούρι: Για τη λογοτεχνική εξέλιξη
ΤΥΝΙΑΝΟΦ Γ.-ΓΙΑΚΟΜΣΟΝ Ρ.: Προβλήματα των φιλολογικών και γλωσσολογικών σπουδών
Μέρος δεύτερο
ΜΠΡΙΚ Όσιπ: Ρυθμός και σύνταξη
ΤΟΜΑΤΣΕΦΣΚΙ Μπόρις: Περί του στίχου
ΣΚΛΟΦΣΚΙ Βίκτορ: Η κατασκευή του διηγήματος και του μυθιστορήματος
ΑΪΧΕΝΜΠΑΟΥΜ Μπόρις: Θεωρία της πεζογραφίας
ΑΪΧΕΝΜΠΑΟΥΜ Μπόρις: Πώς είναι φτιαγμένο "Το Παλτό" του Γκόγκολ
ΠΡΟΠ Βλαντίμιρ: Οι μετασχηματισμοί των μαγικών παραμυθιών
TOMATΣΕΦΣΚΙ Μπόρις: Θεματική
Βιβλιογραφική σημείωση
Για τους συγγραφείς
Πίνακας ορών και εννοιών
Ο ρωσικός φορμαλισμός είναι το κίνημα που εγκαινιάζει με τρόπο συστηματικό τον σύγχρονο θεωρητικό προσανατολισμό. Οι θέσεις των φορμαλιστών για την έννοια της λογοτεχνίας ως πρακτικής μετασχηματισμού των τετριμμένων αντιλήψεών μας για τον κόσμο. Ο σχετικός με την υπονόμευση της λογοτεχνικής μίμησης προβληματισμός τους. Η άποψη ότι η λογοτεχνικότητα δεν αποτελεί μέγεθος σταθερό, αλλά λειτουργία μεταβλητή, εξαρτημένη από τις παραμέτρους της πρόσληψης του δέκτη. Η αντίληψή τους για την ιστορία της λογοτεχνίας ως διαλεκτικής διαδιχής των μορφών και ο συσχετισμός της με την ιστορία των κοινωνικών, οικονομικών και πολιτικών αλλαγών στο επίπεδο των περιεχομένων, συστήνουν ένα λόγο σπερματικό, ο οποίος περικλείει τα εναύσματα που αποτέλεσαν αργότερα τις δεσπόζουσες ποικίλων θεωριών, προαναγγέλλοντας έτσι την πληθυντική πράξη πάνω στα κείμενα που σφράγισε τον 20ό αιώνα.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις