0
Your Καλαθι
Ολγα ή μιά άλλη ζωή ΜΕΤΑΧΕ1ΡΙΣΜΕΝΟ
Έκπτωση
79%
79%
Περιγραφή
Η «Όλγα» δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1975 και αποτελεί την «ιδεώδη κατάληξη και ίσως το ψηλότερο σημείο του “αστικού κύκλου” του Τριφόνοφ (Φέλιξ Κουενετσόφ, Μόσχα 1971). Κεντρικό θέμα του μυθιστορήματος είναι η ηθική μιας καθημερινής ζωής, που μπορεί να χαρακτηριστεί «μικροαστική», η λεπτομερειακή εξέταση της ατομικής ψυχολογίας και των διαπροσωπικών σχέσεων. Όμως το «ιδιωτικό» του Τριφόνοφ είναι στενά δεμένο με την ιστορία της χώρας του όπου βυθίζει τις ρίζες του και αντλεί, χωρίς ποτέ να γίνεται ρητορικό ή διακηρυκτικό.
Και ξύπνησε πάλι µέσα στη µαύρη νύχτα, όπως της συνέβαινε τώρα πιά κάθε βράδυ, σαν να της έδωσε κάποιος µέ κακία, µε κείνη τη γνώριµη χειρονοµία, ένα τράνταγµα γιά να την ξυπνήσει: σκέψου, σκέψου, προσπάθησε νά καταλάβεις! Δεν τα κατάφερνε. Η ύπαρξή της ήταν ικανή µόνο ν' αυτοβασανίζεται. Αλλά αυτό πού την ξυπνούσε απαιτούσε µ' επιµονή: προσπάθησε να καταλάβεις, πρέπει να υπάρχει ένα νόηµα, πρέπει νά υπάρχουν ένοχοι, ένοχα είναι πάντα τα κοντινά πρόσωπα, είναι αδύνατο να σuνεχίσεις να ζείς, καλύτερα να πεθάνεις. Να κατάφερνε τουλάχιστον να δεί σε τι έφταιξε η ίδια.
Και ξύπνησε πάλι µέσα στη µαύρη νύχτα, όπως της συνέβαινε τώρα πιά κάθε βράδυ, σαν να της έδωσε κάποιος µέ κακία, µε κείνη τη γνώριµη χειρονοµία, ένα τράνταγµα γιά να την ξυπνήσει: σκέψου, σκέψου, προσπάθησε νά καταλάβεις! Δεν τα κατάφερνε. Η ύπαρξή της ήταν ικανή µόνο ν' αυτοβασανίζεται. Αλλά αυτό πού την ξυπνούσε απαιτούσε µ' επιµονή: προσπάθησε να καταλάβεις, πρέπει να υπάρχει ένα νόηµα, πρέπει νά υπάρχουν ένοχοι, ένοχα είναι πάντα τα κοντινά πρόσωπα, είναι αδύνατο να σuνεχίσεις να ζείς, καλύτερα να πεθάνεις. Να κατάφερνε τουλάχιστον να δεί σε τι έφταιξε η ίδια.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις