0
Your Καλαθι
Ο Πρωταγόρας του Πλάτωνα. Τα θεμέλια του ιδεαλισμού
Έκπτωση
25%
25%
Περιγραφή
Ο φιλοσοφικός στοχασμός του Πλάτωνα ήταν στο επίκεντρο των αναζητήσεων των Ρώσων μελετητών και ερευνητών του κολοσσιαίας σημασίας φαινομένου της ρωσικής Φιλοσοφικής και Θεολογικής Αναγέννησης στο μεταίχμιο του 19ου και 20ού αιώνα.
Ένας εκ των πρωταγωνιστών αυτού του δημιουργικού ρεύματος ήταν και ο Σέργιος Τρουμπετσκόι, μαθητής και φίλος του γενάρχη της ρωσικής θρησκευτικής φιλοσοφίας Βλαδίμηρου Σολοβιόφ, ο οποίος συνέχισε το έργο του και μας κληροδότησε σημαντικά κείμενα.
Ανάμεσα σε αυτά είναι τα δύο δοκίμια που δημοσιεύονται στο παρόντα τόμο: "Ο Πρωταγόρας του Πλάτωνα" και τα "Θεμέλια του ιδεαλισμού", στα οποία ο Ρώσος φιλόσοφος και πρώτος εκλεγμένος δημοκρατικά πρύτανης του Πανεπιστημίου της Μόσχας, αναπτύσσει τη δική του προσέγγιση στην πολυσύνθετη και πολυεπίπεδη φιλοσοφική κληρονομιά του Έλληνα θεμελιωτή του ιδεαλισμού.
Στο πρώτο δοκίμιο ο Ρώσος φιλόσοφος ασχολείται με τον διάλογο του Πλάτωνα "Πρωταγόρα", σε σχέση με την εξέλιξη των περί ηθικής ιδεών του Έλληνα στοχαστή.
Στο δεύτερο δοκίμιο, αναπτύσσει την δική του προσέγγιση ως προς την θεμελίωση του ιδεαλισμού σε αντιπαράθεση με την γερμανική κλασσική φιλοσοφία, αλλά συνηγορώντας υπέρ της αρχαίας, κλασσικής θεώρησης του ιδεαλισμού, ως θεμελιώδες ρεύμα της φιλοσοφικής κληρονομιάς.
Ένας εκ των πρωταγωνιστών αυτού του δημιουργικού ρεύματος ήταν και ο Σέργιος Τρουμπετσκόι, μαθητής και φίλος του γενάρχη της ρωσικής θρησκευτικής φιλοσοφίας Βλαδίμηρου Σολοβιόφ, ο οποίος συνέχισε το έργο του και μας κληροδότησε σημαντικά κείμενα.
Ανάμεσα σε αυτά είναι τα δύο δοκίμια που δημοσιεύονται στο παρόντα τόμο: "Ο Πρωταγόρας του Πλάτωνα" και τα "Θεμέλια του ιδεαλισμού", στα οποία ο Ρώσος φιλόσοφος και πρώτος εκλεγμένος δημοκρατικά πρύτανης του Πανεπιστημίου της Μόσχας, αναπτύσσει τη δική του προσέγγιση στην πολυσύνθετη και πολυεπίπεδη φιλοσοφική κληρονομιά του Έλληνα θεμελιωτή του ιδεαλισμού.
Στο πρώτο δοκίμιο ο Ρώσος φιλόσοφος ασχολείται με τον διάλογο του Πλάτωνα "Πρωταγόρα", σε σχέση με την εξέλιξη των περί ηθικής ιδεών του Έλληνα στοχαστή.
Στο δεύτερο δοκίμιο, αναπτύσσει την δική του προσέγγιση ως προς την θεμελίωση του ιδεαλισμού σε αντιπαράθεση με την γερμανική κλασσική φιλοσοφία, αλλά συνηγορώντας υπέρ της αρχαίας, κλασσικής θεώρησης του ιδεαλισμού, ως θεμελιώδες ρεύμα της φιλοσοφικής κληρονομιάς.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις