0
Your Καλαθι
Η γλώσσα της εικόνας
Φωτογραφία και σουρρεαλισμός με το φακό του Raul Ubac
Περιγραφή
« [...] Ωστόσο, πέραν από τις επί μέρους εντυπωσιακές αναλύσεις, η κύρια προσφορά του Δημήτρη Τσατσούλη συνίσταται στο γεγονός ότι εξετάζει με τρόπο ταυτόχρονα συστηματικό και πρωτότυπο όλες τις πτυχές της φωτογραφικής τέχνης, τονίζοντας τη σημασία που έχει η οπτική του φωτογράφου και συνδέοντας αυτή την οπτική με τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή και το κοινωνιο-οικονομικό πλαίσιο που προκύπτει ».
Ζωή Σαμαρά, Καθηγήτρια ΑΠΘ - Το Βήμα της Κυριακής, 7/5/2000
« Ο Τσατσούλης καταφέρνει να εξηγήσει το ειδικό δια του γενικού αλλά και να οδηγήσει στην πληρέστερη κατανόηση του γενικού δια του ειδικού [...] Έτσι η μεθοδολογική ανακύκλωση [...] αποκτά στη μελέτη του Δ. Τσατσούλη μια υποδειγματική ολοκλήρωση. Διαβάζοντάς την, είμαι σίγουρος ότι κανείς δεν πρόκειται να ξανακοιτάξει με το ίδιο βλέμμα τις πιο απλές φωτογραφίες οικογενειακών χαρών - γαμήλιων ή γενεθλίων ».
Πέτρος Μαρτινίδης, Καθηγητής ΑΠΘ - Νέα Εστία, τχ. 1740, Δεκέμβριος 2001.
« [...] Η σύγκριση με το θέατρο, που επιχειρείται περιστασιακά, οδηγεί σε ορισμένες οξυδερκείς επισημάνσεις και ξαναθυμίζει τη διασταύρωση των μέσων που προγραμματικά επιδίωξαν οι υπερρεαλιστές ».
Ελένα Κουτριάνου, Αν. Καθηγήτρια Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου - Σύγκριση/Comparaison, τχ. 12, 2001.
Το βιβλίο του Τσατσούλη αποτελεί αξιοπρόσεκτη ελληνική συμβολή στην ανάλογη διεθνή βιβλιογραφία, ενώ συγχρόνως εκτρέπει, από τη συνήθη ομφαλοσκοπία των ελληνοκεντρικών θεμάτων, τους ασχολούμενους με την ιστορία και τη θεωρία της Τέχνης».
Μάνος Στεφανίδης, Ιστορικός της Τέχνης, Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών - Ελευθεροτυπία, 16/6/2000.
Στο βιβλίο αναλύονται λεπτομερώς γύρω στις 100 φωτογραφίες από διαφορετικές σκοπιές και έτσι δίνονται στον αναγνώστη τα εργαλεία για να επιχειρήσει τις προσωπικές του αναγνώσεις. Εξαιρετική δουλειά απ' όποια πλευρά κι αν τη δεις ».
Χρήστος Σιάφκος, Ο Αδέσμευτος Τύπος της Κυριακής, 17/3/2000.
« [...] το βιβλίο αυτό είναι από τις λίγες επιστημονικές και τόσο άρτια εμπεριστατωμένες μελέτες στο χώρο της ελληνικής φωτογραφίας.
Αλεξάνδρα Μόσχοβη, Φωτογραφία. Περιοδικό για την εικόνα και την τέχνη της, τχ. 1, Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2000.
« Πολύτιμο και καλοδεχούμενο είναι ένα θεωρητικό βιβλίο για τη φωτογραφία στην ελλιπέστατη ακόμη βιβλιογραφία στα ελληνικά. Πόσο περισσότερο όταν [...] εκσυγχρονίζει το διάλογο γύρω από τα κρισιμότερα ζητήματα επικοινωνίας μέσω στατικών εικόνων ».
Γιάννης Σκοπετέας, Φωτογράφος, τχ. 83, Απρίλιος 2000.
Ζωή Σαμαρά, Καθηγήτρια ΑΠΘ - Το Βήμα της Κυριακής, 7/5/2000
« Ο Τσατσούλης καταφέρνει να εξηγήσει το ειδικό δια του γενικού αλλά και να οδηγήσει στην πληρέστερη κατανόηση του γενικού δια του ειδικού [...] Έτσι η μεθοδολογική ανακύκλωση [...] αποκτά στη μελέτη του Δ. Τσατσούλη μια υποδειγματική ολοκλήρωση. Διαβάζοντάς την, είμαι σίγουρος ότι κανείς δεν πρόκειται να ξανακοιτάξει με το ίδιο βλέμμα τις πιο απλές φωτογραφίες οικογενειακών χαρών - γαμήλιων ή γενεθλίων ».
Πέτρος Μαρτινίδης, Καθηγητής ΑΠΘ - Νέα Εστία, τχ. 1740, Δεκέμβριος 2001.
« [...] Η σύγκριση με το θέατρο, που επιχειρείται περιστασιακά, οδηγεί σε ορισμένες οξυδερκείς επισημάνσεις και ξαναθυμίζει τη διασταύρωση των μέσων που προγραμματικά επιδίωξαν οι υπερρεαλιστές ».
Ελένα Κουτριάνου, Αν. Καθηγήτρια Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου - Σύγκριση/Comparaison, τχ. 12, 2001.
Το βιβλίο του Τσατσούλη αποτελεί αξιοπρόσεκτη ελληνική συμβολή στην ανάλογη διεθνή βιβλιογραφία, ενώ συγχρόνως εκτρέπει, από τη συνήθη ομφαλοσκοπία των ελληνοκεντρικών θεμάτων, τους ασχολούμενους με την ιστορία και τη θεωρία της Τέχνης».
Μάνος Στεφανίδης, Ιστορικός της Τέχνης, Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών - Ελευθεροτυπία, 16/6/2000.
Στο βιβλίο αναλύονται λεπτομερώς γύρω στις 100 φωτογραφίες από διαφορετικές σκοπιές και έτσι δίνονται στον αναγνώστη τα εργαλεία για να επιχειρήσει τις προσωπικές του αναγνώσεις. Εξαιρετική δουλειά απ' όποια πλευρά κι αν τη δεις ».
Χρήστος Σιάφκος, Ο Αδέσμευτος Τύπος της Κυριακής, 17/3/2000.
« [...] το βιβλίο αυτό είναι από τις λίγες επιστημονικές και τόσο άρτια εμπεριστατωμένες μελέτες στο χώρο της ελληνικής φωτογραφίας.
Αλεξάνδρα Μόσχοβη, Φωτογραφία. Περιοδικό για την εικόνα και την τέχνη της, τχ. 1, Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2000.
« Πολύτιμο και καλοδεχούμενο είναι ένα θεωρητικό βιβλίο για τη φωτογραφία στην ελλιπέστατη ακόμη βιβλιογραφία στα ελληνικά. Πόσο περισσότερο όταν [...] εκσυγχρονίζει το διάλογο γύρω από τα κρισιμότερα ζητήματα επικοινωνίας μέσω στατικών εικόνων ».
Γιάννης Σκοπετέας, Φωτογράφος, τχ. 83, Απρίλιος 2000.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις