0
Your Καλαθι
Η αξιολόγηση ως αλλαγή
Οπτικές και στάσεις των εκπαιδευτικών
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Το βιβλίο «Η αξιολόγηση ως αλλαγή: Οπτικές και στάσεις των εκπαιδευτικών» της Ευγενίας Τσιουπλή αποτελεί μία καινοτόμα προσέγγιση για την ελληνική βιβλιογραφική παραγωγή, καθώς πραγματεύεται, με μεθοδικό τρόπο και
μέσα από ερευνητικά δεδομένα, το επίκαιρο ζήτημα της πρόσληψης και της αποδοχής των αλλαγών στην εκπαίδευση.
Η διαμόρφωση της ετοιμότητας των αποδεκτών, συγκεκριμένα των εκπαιδευτικών, για τις αλλαγές είναι το απαραίτητο προστάδιο για την επιτυχή πορεία υποδοχής και εφαρμογής τους. Ιδιαιτέρως ενδιαφέρει η κατανόηση των παραγόντων οι οποίοι συντελούν στην προδιάθεση για ετοιμότητα ή αντίσταση στην αλλαγή, ειδικά όταν άπτονται κρίσιμων ζητημάτων, όπως η αξιολόγηση, των οποίων η εφαρμογή στο παρελθόν υπήρξε από αποσπασματική έως ατελής ή ακόμη και προσχηματική.
Οι παράγοντες αυτοί μπορούν να κατανεμηθούν στους εξής άξονες:
• τον γνωστικό (ενημέρωση για την επιδιωκόμενη αλλαγή, ελλιπή στοιχεία, σκοπιμότητες αναφορικά με την πληροφόρηση κ.α.)
• τον συναισθηματικό (θυμικές αντιδράσεις στα διάφορα στάδια της ενημέρωσης και της εφαρμογής της αλλαγής και οι εναλλαγές τους οι οποίες καθορίζουν την τελική έκβαση της προσπάθειας)
• τον συμπεριφορικό (εκδηλούμενες συμπεριφορές σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο ή απόσυρση)
• των εξωγενών επιδράσεων (ηγεσία, διοικητική δομή, συλλογικότητες)
μέσα από ερευνητικά δεδομένα, το επίκαιρο ζήτημα της πρόσληψης και της αποδοχής των αλλαγών στην εκπαίδευση.
Η διαμόρφωση της ετοιμότητας των αποδεκτών, συγκεκριμένα των εκπαιδευτικών, για τις αλλαγές είναι το απαραίτητο προστάδιο για την επιτυχή πορεία υποδοχής και εφαρμογής τους. Ιδιαιτέρως ενδιαφέρει η κατανόηση των παραγόντων οι οποίοι συντελούν στην προδιάθεση για ετοιμότητα ή αντίσταση στην αλλαγή, ειδικά όταν άπτονται κρίσιμων ζητημάτων, όπως η αξιολόγηση, των οποίων η εφαρμογή στο παρελθόν υπήρξε από αποσπασματική έως ατελής ή ακόμη και προσχηματική.
Οι παράγοντες αυτοί μπορούν να κατανεμηθούν στους εξής άξονες:
• τον γνωστικό (ενημέρωση για την επιδιωκόμενη αλλαγή, ελλιπή στοιχεία, σκοπιμότητες αναφορικά με την πληροφόρηση κ.α.)
• τον συναισθηματικό (θυμικές αντιδράσεις στα διάφορα στάδια της ενημέρωσης και της εφαρμογής της αλλαγής και οι εναλλαγές τους οι οποίες καθορίζουν την τελική έκβαση της προσπάθειας)
• τον συμπεριφορικό (εκδηλούμενες συμπεριφορές σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο ή απόσυρση)
• των εξωγενών επιδράσεων (ηγεσία, διοικητική δομή, συλλογικότητες)
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις