0
Your Καλαθι
Το καταπράσινο σχολείο μου
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Στην κατεύθυνση «φροντίζω το περιβάλλον» και «δρω και καινοτομώ», η συγγραφέας Δήμητρα Φώτου, η επιμελήτρια εκδόσεων Βασιλική Τζόκα και ο εικονογράφος Κώστας Θεοχάρης δημιούργησαν το βιβλίο «Το καταΠΡΑΣΙΝΟ σχολείο μου», με κύριους αποδέκτες τα παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.
Το βιβλίο ξεκινά από το τυπικό περιβάλλον μάθησης, το σχολείο, για να επεκταθεί σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης, εξοικειώνοντας τα παιδιά όχι μόνο με τον φυσικό κόσμο, αλλά και με τον πρωτογενή τομέα, την τοπική φυσική κληρονομιά και το ευ ζην.
Η ιδέα και η ανάπτυξη του περιεχομένου της έκδοσης διαμορφώνεται πολυεπίπεδα:
Οι τέσσερις εποχές παρουσιάζονται σε συσχέτιση με τους καρπούς της γης («Το σχολείο μου το φθινόπωρο/τον χειμώνα/την άνοιξη/το καλοκαίρι»). Η οπτική εξοικείωση των παιδιών με τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απαραίτητη για να οδηγηθούν στη γνώση της εποχικότητάς τους, βασικό στοιχείο της διατροφικής συνήθειας.
Η φιλοσοφία του βιβλίου και ο ελκυστικός καλλιτεχνικός σχεδιασμός του ενισχύουν την αξιοποίησή του εντός της σχολικής τάξης από τους εκπαιδευτικούς αλλά και στο σπίτι από τους γονείς. Η έκδοση προτείνει με παιγνιώδη τρόπο μια διαδικασία εμπλοκής των παιδιών, αυτενέργειας και συνεργασίας, μέσα από την απλή λογική της ουσιαστικής, πρακτικής επανασύνδεσης με το περιβάλλον:
Μαθαίνω και παίζω με την αλφαβήτα, ανακαλύπτοντας όσα περισσότερα για τα φυτά και το περιβάλλον («Τα γράμματα της αλφαβήτας και οι καρποί της γης παίζουν κρυφτό»), φυτεύω/καλλιεργώ στον προαύλιο χώρο του σχολείου ή όπου μπορώ («Ο κήπος μας»), ταξιδεύω σε χώρες και πολιτισμούς μέσα από τον κόσμο των φυτών («Ένα μικρό φυτώριο γνώσης για τις βροχερές μέρες»).
Το «πράσινο» σχολείο του βιβλίου είναι διαπολιτισμικό, αξιοποιώντας την έννοια της εντοπιότητας ενσωματωμένη στο παγκόσμιο περιβάλλον του πλανήτη που ανήκει σε όλους μας. Οι «μαθητές» του, ως πολίτες του μέλλοντος, εμπλέκονται σε μια ενεργή διαδικασία από την οποία αποκομίζουν εμπειρίες, αποκτούν γνώσεις και καλλιεργούν τις δεξιότητές τους για να ζουν καλύτερα: αναλαμβάνουν δράση και γίνονται δημιουργοί ενός πράσινου μέλλοντος.
Η πρόθεση του βιβλίου δηλώνεται εξαρχής με τις αφιερώσεις των συντελεστών του για τη δημιουργία μικρών καλλιεργητών, παίρνοντας γνώση από τους παλαιότερους, με την ελπίδα να γίνει το σχολείο αλλά και ολόκληρος ο πλανήτης καταπράσινος. Στο τέλος του βιβλίου παρουσιάζονται τα βιογραφικά των συντελεστών με τρόπο απόλυτα ενταγμένο στο βιβλίο. Ο μικρός αναγνώστης μπορεί να προσθέσει το δικό του και να γίνει μέλος αυτής της «καταπράσινης παρέας».
Το βιβλίο ξεκινά από το τυπικό περιβάλλον μάθησης, το σχολείο, για να επεκταθεί σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης, εξοικειώνοντας τα παιδιά όχι μόνο με τον φυσικό κόσμο, αλλά και με τον πρωτογενή τομέα, την τοπική φυσική κληρονομιά και το ευ ζην.
Η ιδέα και η ανάπτυξη του περιεχομένου της έκδοσης διαμορφώνεται πολυεπίπεδα:
Οι τέσσερις εποχές παρουσιάζονται σε συσχέτιση με τους καρπούς της γης («Το σχολείο μου το φθινόπωρο/τον χειμώνα/την άνοιξη/το καλοκαίρι»). Η οπτική εξοικείωση των παιδιών με τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απαραίτητη για να οδηγηθούν στη γνώση της εποχικότητάς τους, βασικό στοιχείο της διατροφικής συνήθειας.
Η φιλοσοφία του βιβλίου και ο ελκυστικός καλλιτεχνικός σχεδιασμός του ενισχύουν την αξιοποίησή του εντός της σχολικής τάξης από τους εκπαιδευτικούς αλλά και στο σπίτι από τους γονείς. Η έκδοση προτείνει με παιγνιώδη τρόπο μια διαδικασία εμπλοκής των παιδιών, αυτενέργειας και συνεργασίας, μέσα από την απλή λογική της ουσιαστικής, πρακτικής επανασύνδεσης με το περιβάλλον:
Μαθαίνω και παίζω με την αλφαβήτα, ανακαλύπτοντας όσα περισσότερα για τα φυτά και το περιβάλλον («Τα γράμματα της αλφαβήτας και οι καρποί της γης παίζουν κρυφτό»), φυτεύω/καλλιεργώ στον προαύλιο χώρο του σχολείου ή όπου μπορώ («Ο κήπος μας»), ταξιδεύω σε χώρες και πολιτισμούς μέσα από τον κόσμο των φυτών («Ένα μικρό φυτώριο γνώσης για τις βροχερές μέρες»).
Το «πράσινο» σχολείο του βιβλίου είναι διαπολιτισμικό, αξιοποιώντας την έννοια της εντοπιότητας ενσωματωμένη στο παγκόσμιο περιβάλλον του πλανήτη που ανήκει σε όλους μας. Οι «μαθητές» του, ως πολίτες του μέλλοντος, εμπλέκονται σε μια ενεργή διαδικασία από την οποία αποκομίζουν εμπειρίες, αποκτούν γνώσεις και καλλιεργούν τις δεξιότητές τους για να ζουν καλύτερα: αναλαμβάνουν δράση και γίνονται δημιουργοί ενός πράσινου μέλλοντος.
Η πρόθεση του βιβλίου δηλώνεται εξαρχής με τις αφιερώσεις των συντελεστών του για τη δημιουργία μικρών καλλιεργητών, παίρνοντας γνώση από τους παλαιότερους, με την ελπίδα να γίνει το σχολείο αλλά και ολόκληρος ο πλανήτης καταπράσινος. Στο τέλος του βιβλίου παρουσιάζονται τα βιογραφικά των συντελεστών με τρόπο απόλυτα ενταγμένο στο βιβλίο. Ο μικρός αναγνώστης μπορεί να προσθέσει το δικό του και να γίνει μέλος αυτής της «καταπράσινης παρέας».
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις