0
Your Καλαθι
Η αγορά των μέσων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης
Μια μικροοικονομική προσέγγιση
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Σκοπός του βιβλίου είναι να παρουσιάσει και να αναλύσει την οργάνωση και λειτουργία της βιομηχανίας του θεάματος και ειδικότερα την αγορά των μέσων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Χρησιμοποιώντας βασικές αρχές μικροοικονομικής θεωρίας και βιομηχανικής οργάνωσης, το βιβλίο αναλύει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης βιομηχανίας που την καθιστούν ένα ιδιαίτερο κομμάτι των σύγχρονων αγορών.
Στην αρχή του παρουσιάζονται τα μακροοικονομικά μεγέθη της αγοράς σε διεθνές και ελληνικό επίπεδο αναλύοντας τη σημασία του κλάδου στην οικονομική δραστηριότητα των αναπτυγμένων οικονομιών. Κατόπιν αναλύονται οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης αγοράς και προσδιορίζουν τη σύγχρονη μορφή οργάνωσης της. Στη συνέχεια ο συγγραφέας πραγματεύεται τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές κατανέμουν τον χρόνο τους μεταξύ εργασίας και ψυχαγωγίας παρουσιάζοντας τους βασικούς προσδιοριστικούς παράγοντες της ζήτησης για υπηρεσίες και αγαθά ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η διάκριση μεταξύ αγαθών εμπειρίας και χρηστικών αγαθών παρουσιάζεται στη συνέχεια του βιβλίου με την ανάλυση της αγοραίας ισορροπίας των αγαθών εμπειρίας. Το κοινωνικό κεφάλαιο, η αλληλεξάρτηση της ζήτησης, οι κοινές αξίες και ενδιαφέροντα καθώς και η συλλογική συμπεριφορά ως προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης για αγαθά εμπειρίας παρουσιάζονται διεξοδικά.
Τα τμήματα της αγοράς και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους που παρουσιάζονται και αναλύονται στο βιβλίο περιλαμβάνουν:
Τον κινηματογράφο και το θέατρο: η πολυεπίπεδη φύση της παραγωγικής δραστηριότητας, ο βαθμός κάθετης ολοκλήρωσης του κλάδου και τα είδη των συμβολαίων μεταξύ παραγωγών και ηθοποιών, καθώς και οι λόγοι που σχεδόν όλες οι ταινίες παράγουν ζημίες.
Τη βιομηχανία της μουσικής και των εκδόσεων: η σημασία των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας και η επίδραση των ψηφιακών μέσω αναπαραγωγής.
Την τηλεόραση και το ραδιόφωνο: η διαφορά μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών μέσων και η συνδρομητική τηλεόραση.
Την τέχνη: η σημασία της δημιουργικότητας ως παράγοντα καινοτομίας και αποτελεσματικότητας της καλλιτεχνικής δημιουργίας και η αναζήτηση οικονομικής προσόδου διαχρονικά και χωροταξικά.
Στην αρχή του παρουσιάζονται τα μακροοικονομικά μεγέθη της αγοράς σε διεθνές και ελληνικό επίπεδο αναλύοντας τη σημασία του κλάδου στην οικονομική δραστηριότητα των αναπτυγμένων οικονομιών. Κατόπιν αναλύονται οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης αγοράς και προσδιορίζουν τη σύγχρονη μορφή οργάνωσης της. Στη συνέχεια ο συγγραφέας πραγματεύεται τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές κατανέμουν τον χρόνο τους μεταξύ εργασίας και ψυχαγωγίας παρουσιάζοντας τους βασικούς προσδιοριστικούς παράγοντες της ζήτησης για υπηρεσίες και αγαθά ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η διάκριση μεταξύ αγαθών εμπειρίας και χρηστικών αγαθών παρουσιάζεται στη συνέχεια του βιβλίου με την ανάλυση της αγοραίας ισορροπίας των αγαθών εμπειρίας. Το κοινωνικό κεφάλαιο, η αλληλεξάρτηση της ζήτησης, οι κοινές αξίες και ενδιαφέροντα καθώς και η συλλογική συμπεριφορά ως προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης για αγαθά εμπειρίας παρουσιάζονται διεξοδικά.
Τα τμήματα της αγοράς και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους που παρουσιάζονται και αναλύονται στο βιβλίο περιλαμβάνουν:
Τον κινηματογράφο και το θέατρο: η πολυεπίπεδη φύση της παραγωγικής δραστηριότητας, ο βαθμός κάθετης ολοκλήρωσης του κλάδου και τα είδη των συμβολαίων μεταξύ παραγωγών και ηθοποιών, καθώς και οι λόγοι που σχεδόν όλες οι ταινίες παράγουν ζημίες.
Τη βιομηχανία της μουσικής και των εκδόσεων: η σημασία των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας και η επίδραση των ψηφιακών μέσω αναπαραγωγής.
Την τηλεόραση και το ραδιόφωνο: η διαφορά μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών μέσων και η συνδρομητική τηλεόραση.
Την τέχνη: η σημασία της δημιουργικότητας ως παράγοντα καινοτομίας και αποτελεσματικότητας της καλλιτεχνικής δημιουργίας και η αναζήτηση οικονομικής προσόδου διαχρονικά και χωροταξικά.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις