0
Your Καλαθι
Η παραμόρφωση του Καρυωτάκη
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Για να αποφύγω τις παρεξηγήσεις θα ήθελα να διευκρινίσω ότι με τα όσα γράφω περιγράφω, δεν αξιολογώ. Όταν αμφισβητώ την άποψη περί περάσματος στον ελεύθερο στίχο διά του Καρυωτάκη δεν προσπαθώ να τον μειώσω, όπως με επικρίνουν πολλοί αντιμαχόμενοι τη γενιά του ’30, αλλά να συμβάλω στην ακριβέστερη απεικόνιση της μετάβασης της ποίησής μας στον Μοντερνισμό.
Οι χαρακτηρισμοί παραδοσιακός και πρωτοποριακός από μόνοι τους –δηλαδή χωρίς αναφορά στο ταλέντο του καλλιτέχνη– δεν λένε τίποτε, και το ταλέντο υπερβαίνει την τεχνοτροπία. Σε μιαν εποχή τεχνοτροπικών μεταβολών ο νεωτερισμός δεν σημαίνει αναγκαστικά υπεροχή έναντι του καθιερωμένου. Ο νεωτερικός Κάλας είναι κατώτερος ποιητής από τον σύγχρονό του Κοτζιούλα, και ο Δρίβας του ελεύθερου στίχου δεν είναι καλύτερος από τον Δρίβα του έμμετρου. Αν η ποίηση των πρώτων έχει κάποια σημασία, αυτή είναι περισσότερο ιστορικής και λιγότερο αισθητικής φύσεως. Όμως στην “τελική” αποτίμηση ενός καλλιτεχνικού έργου το ιστορικό στοιχείο του μετράει λιγότερο από το αισθητικό, το οποίο μακροπρόθεσμα, όταν ο νεωτερισμός έχει πάψει να λειτουργεί ως τέτοιος, είναι ο κυριότερος συντελεστής της επιβίωσης ή ανάδειξης ενός έργου.
Περιεχόμενα:
ΠΡΌΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΤΡΊΤΗ ΈΚΔΟΣΗ
ΠΡΌΛΟΓΟΣ ΣΤΗ ΔΕΎΤΕΡΗ ΈΚΔΟΣΗ
ΠΡΌΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΏΤΗ ΈΚΔΟΣΗ
Η ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ
Περί των κριτικών αναθεωρήσεων
Παράπλευρες κριτικές απώλειες
Η αριστεροποίηση του Καρυωτάκη
Ο Καρυωτάκης “πρωτοποριακός”
Πολιτική και μη πολιτική ποίηση
Μια άλλη ανάγνωση του Καρυωτάκη
Μια άλλη ανάγνωση του Σεφέρη
Ο Καρυωτάκης και η γενιά του ’30
Ο Τ. Κ. ΠΑΠΑΤΣΩΝΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΤΗΤΑ
Ο ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΚΑΙ Ο ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΣΥΛΛΑΒΟΣ
Ο Γ. Π. ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΚΑΙ ΟΙ CAVAFISTAS
Ο ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΤΟΥ ΛΟΡΕΝΤΖΑΤΟΥ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Ο Κ. Θ. Δημαράς και η γενιά του ’30
Η παρανάγνωση του Καβάφη
ΠΡΩΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Οι χαρακτηρισμοί παραδοσιακός και πρωτοποριακός από μόνοι τους –δηλαδή χωρίς αναφορά στο ταλέντο του καλλιτέχνη– δεν λένε τίποτε, και το ταλέντο υπερβαίνει την τεχνοτροπία. Σε μιαν εποχή τεχνοτροπικών μεταβολών ο νεωτερισμός δεν σημαίνει αναγκαστικά υπεροχή έναντι του καθιερωμένου. Ο νεωτερικός Κάλας είναι κατώτερος ποιητής από τον σύγχρονό του Κοτζιούλα, και ο Δρίβας του ελεύθερου στίχου δεν είναι καλύτερος από τον Δρίβα του έμμετρου. Αν η ποίηση των πρώτων έχει κάποια σημασία, αυτή είναι περισσότερο ιστορικής και λιγότερο αισθητικής φύσεως. Όμως στην “τελική” αποτίμηση ενός καλλιτεχνικού έργου το ιστορικό στοιχείο του μετράει λιγότερο από το αισθητικό, το οποίο μακροπρόθεσμα, όταν ο νεωτερισμός έχει πάψει να λειτουργεί ως τέτοιος, είναι ο κυριότερος συντελεστής της επιβίωσης ή ανάδειξης ενός έργου.
Περιεχόμενα:
ΠΡΌΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΤΡΊΤΗ ΈΚΔΟΣΗ
ΠΡΌΛΟΓΟΣ ΣΤΗ ΔΕΎΤΕΡΗ ΈΚΔΟΣΗ
ΠΡΌΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΏΤΗ ΈΚΔΟΣΗ
Η ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ
Περί των κριτικών αναθεωρήσεων
Παράπλευρες κριτικές απώλειες
Η αριστεροποίηση του Καρυωτάκη
Ο Καρυωτάκης “πρωτοποριακός”
Πολιτική και μη πολιτική ποίηση
Μια άλλη ανάγνωση του Καρυωτάκη
Μια άλλη ανάγνωση του Σεφέρη
Ο Καρυωτάκης και η γενιά του ’30
Ο Τ. Κ. ΠΑΠΑΤΣΩΝΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΤΗΤΑ
Ο ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΚΑΙ Ο ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΣΥΛΛΑΒΟΣ
Ο Γ. Π. ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΚΑΙ ΟΙ CAVAFISTAS
Ο ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΤΟΥ ΛΟΡΕΝΤΖΑΤΟΥ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Ο Κ. Θ. Δημαράς και η γενιά του ’30
Η παρανάγνωση του Καβάφη
ΠΡΩΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις