0
Your Καλαθι
Orthodoxy and Oecumene
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Χαριστήριος τόμος προς τιμήν του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου Α΄
Η ανά τους αιώνας πορεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας συνδέεται με την πορεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Η δεκαετής παρουσία του Προκαθήμενου της Πρωτοθρόνου Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως αποτελεί φωτεινό παράδειγμα ποιμένα και εργάτη του Αμπελώνος του Κυρίου. Μέσα σε δύσκολες και συχνά επικίνδυνες συγκυρίες, ο πηδαλιούχος του Οικουμενικού θρόνου οδηγεί την Εκκλησία του Χριστού με σύνεση, τόλμη, κατανόηση και αίσθηση των καιρών. Η Ορθοδοξία στο σύγχρονο κόσμο δεν αποτελεί άρτυμα, αλλά ζώσα παρουσία σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής. Με τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από της αναρρήσεως της Α. Θ. Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στον Οικουμενικό θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως και του εξηκοστού έτους της ηλικίας του (29 Φεβρουαρίου 1940), συνεργάτες, εταίροι και μαθητές του, θεωρήσαμε σκόπιμο να εκδώσουμε Χαριστήριο Τόμο, ως ελάχιστο δείγμα τιμής, σεβασμού και αγάπης προς τον Πρωτόθρονο Ιεράρχη της Ορθοδοξίας, τον εκλεκτό άνθρωπο και επιστήμονα, ο οποίος από μικρή ηλικία διακονεί την Εκκλησία του Χριστού με αφοσίωση, καρτερία και υπομονή, και προβάλλει πολυσχιδώς την Προκαθημένην της Αγάπης Εκκλησίαν του Αγίου Ανδρέου. Όσοι συνετέλεσαν στην έκδοση του Χαριστηρίου αυτού Τόμου -οι Μητροπόλεις του Οικουμενικού Θρόνου, των Ορθοδόξων αδελφών Εκκλησιών, αλλά και της Εκκλησίας της Ελλάδος- έχουν τις θερμότερες ευχαριστίες της επιτροπής εκδόσεως.
Περιεχόμενα: Αντί προλόγου. Χαριστήριος πίνακας. Βαρθολομαίος ο Α’. Δημοσιεύματα του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου. Αρχιεπισκόπου Αμερικής Δημητρίου (Τρακατέλλη): Ο ρόλος της ορθόδοξης εκκλησίας στη ευρύτερη Ευρώπη. Ηλία Βουλγαράκη: Η ιεραποστολή είναι έργο όλης της εκκλησσίας. Ιωάννου Καραβιδόπουλου: Ιωάννεια Οικουμενικότητα. Νίκου Ματσούκα: Δόγματα και πράγματα στην Ορθόδοξη Θεολογία. Ανδρέα Θεοδώρου: Ματιές στην ορθόδοξη θεία Λειτουργία. Χρίστου Κρικώνη: Η ενανθρώπισις. Γεωργίου Γαλίτη: Μοναχισμός και μυστικισμός. π.Ιωάννου Χρυσαυγή: Η πρακτική της αγιότητας στην ασκητική διδασκαλία του αββά Ησαΐα της σκήτεως. Θεόδωρου Νικολάου: Σκέψεις περί του μέλλοντος του Χριστιανισμού. Ιωάννη Γαλάνη: «… Και των σεβομένων ελλήνων πλήθος πολύ…». π. Γεωργίου Παπαδημητρίου: Ορθόδοξος στάσις έναντι των μη χριστιανικών θρησκειών. Ευάγγελος Θεοδώρου: Ερμηνευτικές προσεγγίσεις στα σημεία μεταξύ Χριστιανισμού και Βουδδισμού. Κωνσταντίνου Δεληκωσταντή: Η θεωρεία για τη «σύγκρουση των πολιτισμών» και η επικαιρότητα του διαθρησκιακού διαλόγου. Γεώργιου Πατρώνου: Ο απόστολος Ανδρέας ως οικουμενικός διδάσκαλος. Ηλία Κουτσούλα: Το πρόβλημα της χρονολογήσεως της εις επίσκοπον εκλογής του Αγίου Βασιλείου Καισαρίας. Ιωάννη Κορναράκη: Το «σύμπλεγμα» του Ηρώδη. Σταύρου Πάνου: Ανθρωπολογικά. Μιχ. Μακράκη: Πάνω από την «οροφή» ή η μεταφυσική του «επέκεινα». Κωνσταντίνου Γιοκαρίνη: Πατερικά στοιχεία για μια θεολογική ανθρωπολογία της γυναίκας ως ανθρώπου και κατά την διαφορά της από τον άνδρα. Ιωάννη Δελή: Καρτεσιανές γνωσιολογικές απόψεις στη «λογική» του Ε. Βούλγαρη. Γεωργίου Μαντζαρίδη: Η προβληματική των μεταμοσχεύσεων. Ελπίδα Σκόρδα: Η σημασία του γενετικού υλικού για την επιβίωση του συνεχώς αυξανόμενου πληθυσμού της γης. Θεόδωρου Παπακωνσταντίνου: Επισημάνσεις για την παιδεία του νέου Ελληνισμού μεταξύ Αθηνών – Κωνσταντινουπόλεως. Γεωργίου Κρουσταλάκη: Με τους γονείς παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες. Γεωργίου Βαγιάνου: Το μάθημα της ιστορίας. Ζαχαρία Τσιρπανλή: Η ελληνικη κοινότητα της Βενετίαςκαι το οικουμενικό πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως (15ος – 19ος αιώνας). Γεωργίου Πλουμίδη: Ο μεσολαβητικός εκκλησιαστικός ρόλος της Βενετίας. Χαράλαμπου Παπαστάθη: Το Οικουμενικό Πατριάρχείο Κωνσταντινουπόλεως και η εσωτερική διοίκηση του γένους κατά την περίοδο του Τανζιμάτ. Σπύρου Τρωιάνου: Εγκύκλιος επιστολή του Πατριάρχη Αθανασίου Α’ προς τους νεοχειροτονημένους Αρχιερείς. Βασιλείου Καραγεωργίου: Η πατριαρχική εγκύκλιος του Γρηγορίου Ε’ προς τους Επτανήσιους. Δημητρίου Σοφιανού: Ανέκδοτο συνοδικό γράμμα. (Ιουλ. 1826) του οικουμενικού Πατριάρχη Χρύσανθου Α’. Χρύσας Μαλτέζου: Ένας φωτισμένος βυζαντινός δάσκαλος στην Φλωρεντία: Μανουήλ Χρυσολωράς. π. Γεωργίου Μεταλληνού: Ευγένιος Βούλγαρης: φώτα και φως. Ελένη Κακουλίδη – Πάνου: «Χαίρε νύμφη ανύμφευτε». Θεοχάρη Δετοράκη: Η βυζαντινή υμνογραφία στην νεοελληνικη ποίηση. Παντελή Πασχου: Νεοελληνικες λογοτεχνικές ρίζες με θρησκευτικές αποχρώσεις. Ανθούλας Σεφεριάδου: Σκιές και σύμβολα. Κωνσταντίνου Χαραλαμπίδη: Τα σύμβολα της ειρηνης στην παλαιοχριστιανική εικονογραφία, υπαρξιακή έκφραση της χριστιανικης ηθικής. Δημητρίου Τριανταφυλλόπουλου: Άνθρωπος και περιβάλλον στη βυζαντινή τέχνη. Η εκκλησία ως έμπρακτη οικολογία. Παναγιώτου Μπουμη: Ο από Φιλαδελφείας (Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος Α’ ) εις Φιλαδέλφειαν
Η ανά τους αιώνας πορεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας συνδέεται με την πορεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Η δεκαετής παρουσία του Προκαθήμενου της Πρωτοθρόνου Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως αποτελεί φωτεινό παράδειγμα ποιμένα και εργάτη του Αμπελώνος του Κυρίου. Μέσα σε δύσκολες και συχνά επικίνδυνες συγκυρίες, ο πηδαλιούχος του Οικουμενικού θρόνου οδηγεί την Εκκλησία του Χριστού με σύνεση, τόλμη, κατανόηση και αίσθηση των καιρών. Η Ορθοδοξία στο σύγχρονο κόσμο δεν αποτελεί άρτυμα, αλλά ζώσα παρουσία σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής. Με τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από της αναρρήσεως της Α. Θ. Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στον Οικουμενικό θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως και του εξηκοστού έτους της ηλικίας του (29 Φεβρουαρίου 1940), συνεργάτες, εταίροι και μαθητές του, θεωρήσαμε σκόπιμο να εκδώσουμε Χαριστήριο Τόμο, ως ελάχιστο δείγμα τιμής, σεβασμού και αγάπης προς τον Πρωτόθρονο Ιεράρχη της Ορθοδοξίας, τον εκλεκτό άνθρωπο και επιστήμονα, ο οποίος από μικρή ηλικία διακονεί την Εκκλησία του Χριστού με αφοσίωση, καρτερία και υπομονή, και προβάλλει πολυσχιδώς την Προκαθημένην της Αγάπης Εκκλησίαν του Αγίου Ανδρέου. Όσοι συνετέλεσαν στην έκδοση του Χαριστηρίου αυτού Τόμου -οι Μητροπόλεις του Οικουμενικού Θρόνου, των Ορθοδόξων αδελφών Εκκλησιών, αλλά και της Εκκλησίας της Ελλάδος- έχουν τις θερμότερες ευχαριστίες της επιτροπής εκδόσεως.
Περιεχόμενα: Αντί προλόγου. Χαριστήριος πίνακας. Βαρθολομαίος ο Α’. Δημοσιεύματα του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου. Αρχιεπισκόπου Αμερικής Δημητρίου (Τρακατέλλη): Ο ρόλος της ορθόδοξης εκκλησίας στη ευρύτερη Ευρώπη. Ηλία Βουλγαράκη: Η ιεραποστολή είναι έργο όλης της εκκλησσίας. Ιωάννου Καραβιδόπουλου: Ιωάννεια Οικουμενικότητα. Νίκου Ματσούκα: Δόγματα και πράγματα στην Ορθόδοξη Θεολογία. Ανδρέα Θεοδώρου: Ματιές στην ορθόδοξη θεία Λειτουργία. Χρίστου Κρικώνη: Η ενανθρώπισις. Γεωργίου Γαλίτη: Μοναχισμός και μυστικισμός. π.Ιωάννου Χρυσαυγή: Η πρακτική της αγιότητας στην ασκητική διδασκαλία του αββά Ησαΐα της σκήτεως. Θεόδωρου Νικολάου: Σκέψεις περί του μέλλοντος του Χριστιανισμού. Ιωάννη Γαλάνη: «… Και των σεβομένων ελλήνων πλήθος πολύ…». π. Γεωργίου Παπαδημητρίου: Ορθόδοξος στάσις έναντι των μη χριστιανικών θρησκειών. Ευάγγελος Θεοδώρου: Ερμηνευτικές προσεγγίσεις στα σημεία μεταξύ Χριστιανισμού και Βουδδισμού. Κωνσταντίνου Δεληκωσταντή: Η θεωρεία για τη «σύγκρουση των πολιτισμών» και η επικαιρότητα του διαθρησκιακού διαλόγου. Γεώργιου Πατρώνου: Ο απόστολος Ανδρέας ως οικουμενικός διδάσκαλος. Ηλία Κουτσούλα: Το πρόβλημα της χρονολογήσεως της εις επίσκοπον εκλογής του Αγίου Βασιλείου Καισαρίας. Ιωάννη Κορναράκη: Το «σύμπλεγμα» του Ηρώδη. Σταύρου Πάνου: Ανθρωπολογικά. Μιχ. Μακράκη: Πάνω από την «οροφή» ή η μεταφυσική του «επέκεινα». Κωνσταντίνου Γιοκαρίνη: Πατερικά στοιχεία για μια θεολογική ανθρωπολογία της γυναίκας ως ανθρώπου και κατά την διαφορά της από τον άνδρα. Ιωάννη Δελή: Καρτεσιανές γνωσιολογικές απόψεις στη «λογική» του Ε. Βούλγαρη. Γεωργίου Μαντζαρίδη: Η προβληματική των μεταμοσχεύσεων. Ελπίδα Σκόρδα: Η σημασία του γενετικού υλικού για την επιβίωση του συνεχώς αυξανόμενου πληθυσμού της γης. Θεόδωρου Παπακωνσταντίνου: Επισημάνσεις για την παιδεία του νέου Ελληνισμού μεταξύ Αθηνών – Κωνσταντινουπόλεως. Γεωργίου Κρουσταλάκη: Με τους γονείς παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες. Γεωργίου Βαγιάνου: Το μάθημα της ιστορίας. Ζαχαρία Τσιρπανλή: Η ελληνικη κοινότητα της Βενετίαςκαι το οικουμενικό πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως (15ος – 19ος αιώνας). Γεωργίου Πλουμίδη: Ο μεσολαβητικός εκκλησιαστικός ρόλος της Βενετίας. Χαράλαμπου Παπαστάθη: Το Οικουμενικό Πατριάρχείο Κωνσταντινουπόλεως και η εσωτερική διοίκηση του γένους κατά την περίοδο του Τανζιμάτ. Σπύρου Τρωιάνου: Εγκύκλιος επιστολή του Πατριάρχη Αθανασίου Α’ προς τους νεοχειροτονημένους Αρχιερείς. Βασιλείου Καραγεωργίου: Η πατριαρχική εγκύκλιος του Γρηγορίου Ε’ προς τους Επτανήσιους. Δημητρίου Σοφιανού: Ανέκδοτο συνοδικό γράμμα. (Ιουλ. 1826) του οικουμενικού Πατριάρχη Χρύσανθου Α’. Χρύσας Μαλτέζου: Ένας φωτισμένος βυζαντινός δάσκαλος στην Φλωρεντία: Μανουήλ Χρυσολωράς. π. Γεωργίου Μεταλληνού: Ευγένιος Βούλγαρης: φώτα και φως. Ελένη Κακουλίδη – Πάνου: «Χαίρε νύμφη ανύμφευτε». Θεοχάρη Δετοράκη: Η βυζαντινή υμνογραφία στην νεοελληνικη ποίηση. Παντελή Πασχου: Νεοελληνικες λογοτεχνικές ρίζες με θρησκευτικές αποχρώσεις. Ανθούλας Σεφεριάδου: Σκιές και σύμβολα. Κωνσταντίνου Χαραλαμπίδη: Τα σύμβολα της ειρηνης στην παλαιοχριστιανική εικονογραφία, υπαρξιακή έκφραση της χριστιανικης ηθικής. Δημητρίου Τριανταφυλλόπουλου: Άνθρωπος και περιβάλλον στη βυζαντινή τέχνη. Η εκκλησία ως έμπρακτη οικολογία. Παναγιώτου Μπουμη: Ο από Φιλαδελφείας (Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος Α’ ) εις Φιλαδέλφειαν
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις