0
Your Καλαθι
Κατανοώ πώς κατανοώ. Για την Δ΄Δημοτικού
Σχέδια διδασκαλίας για την ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης. Μια διαφοροποιημένη προσέγγιση.
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Οι περισσότεροι µαθητές της Δ΄ δηµοτικού έχουν κατακτήσει τον µηχανισµό της αποκωδικοποίησης κατά την ανάγνωση, αλλά αρκετοί είναι αυτοί που δυσκολεύονται να κατανοήσουν όσα διαβάζουν.
Το συγκεκριµένο εγχειρίδιο σχεδιάστηκε, για να αναπτύξει την αναγνωστική κατανόηση των µαθητών της Δ’ Δηµοτικού µέσα από κατάλληλες στρατηγικές και εύληπτες διδακτικές τεχνικές. Έτσι, προσφέρεται στους εκπαιδευτικούς ένα εργαλείο αποτελεσµατικής διδακτικής τεχνικής τόσο για την ενίσχυση της αναγνωστικής ικανότητας των µαθητών τους όσο και για την επαρκή παραγωγή γραπτού λόγου σε επόµενο επίπεδο. Επιπλέον, µέσα από την ποικιλία των κειµένων που αξιοποιεί, φέρνει σε επαφή τους µαθητές µε τη µαγεία του κόσµου του βιβλίου, ώστε να γίνουν ικανοί αλλά και κριτικοί αναγνώστες.
Περιλαµβάνει πέντε θεµατικές ενότητες,
- Περιβάλλον
- Αρχαία Ελλάδα
- Ολυµπιακοί αγώνες
- Ζω µε ασφάλεια
- Η ζωή στο σχολείο
οι οποίες ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των µαθητών και στην ενίσχυση της προηγούµενης γνώσης τους. Κάθε θεµατική ενότητα περιλαµβάνει τέσσερις υποενότητες, οι οποίες έχουν επιλεγεί, για να συµβαδίζουν µε τις διαθεµατικές έννοιες (σύστηµα, αλληλεπίδραση, µεταβολή, χώρος, χρόνος, άτοµο-σύνολο, οµοιότητα-διαφορά, πολιτισµός), που διέπουν το Διαθεµατικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραµµάτων Σπουδών.
Επιλέξαµε να υπάρχει ποικιλία κειµενικών ειδών, ώστε να µπορέσουν οι µαθητές να έρθουν σε επαφή και να οικειοποιηθούν ρητά ή άδηλα τη δοµή τους. Παράλληλα, οι δραστηριότητες είναι κειµενοκεντρικές και µπορούν να διαφοροποιηθούν, ώστε να ανταποκρίνονται στις ικανότητες όλων των µαθητών.
Η γοητεία της ανάγνωσης συνδέεται µε την απόλαυση αλλά και µε την ικανότητα των µαθητών να ενδυναµώνουν το γνωστικό τους υπόβαθρο… Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι οι καθοδηγητές και οι υποστηρικτές τους στην πολυδαίδαλη διαδροµή της αέναης αναζήτησης της γνώσης.
Περιεχόμενα:
Προλογικό Σημείωμα. 9
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ένας περίπατος στην πόλη . 13
Επιτάφιος . 18
Σόλων και Κροίσος . 23
Τα Μεγάλα Παναθήναια . 31
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πρώτη μέρα στο σχολείο. 39
Η καινούργια δασκάλα. 44
Έλεγχοι. 49
Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα . 55
ΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η αιμοδοσία. 63
Ένας λαός που λατρεύει να κάνει πετάλι. 68
Περιπέτεια στην Τραυματούπολη. 75
Μαρδούκ. 81
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Ολυμπιακοί Αγώνες. 89
Η Καλλιπάτειρα διηγείται. 96
Ο Σπύρος Λούης και οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες. 102
Περιπλάνηση στους πέντε κύκλους. 108
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αστικές Περιοχές. 119
Νερό, πολύτιμες σταγόνες. 126
Mια διαφωτιστική συζήτηση. 131
Ένα ιστορικό κείμενο για το περιβάλλον. 137
Βιβλιογραφία. 143
Το συγκεκριµένο εγχειρίδιο σχεδιάστηκε, για να αναπτύξει την αναγνωστική κατανόηση των µαθητών της Δ’ Δηµοτικού µέσα από κατάλληλες στρατηγικές και εύληπτες διδακτικές τεχνικές. Έτσι, προσφέρεται στους εκπαιδευτικούς ένα εργαλείο αποτελεσµατικής διδακτικής τεχνικής τόσο για την ενίσχυση της αναγνωστικής ικανότητας των µαθητών τους όσο και για την επαρκή παραγωγή γραπτού λόγου σε επόµενο επίπεδο. Επιπλέον, µέσα από την ποικιλία των κειµένων που αξιοποιεί, φέρνει σε επαφή τους µαθητές µε τη µαγεία του κόσµου του βιβλίου, ώστε να γίνουν ικανοί αλλά και κριτικοί αναγνώστες.
Περιλαµβάνει πέντε θεµατικές ενότητες,
- Περιβάλλον
- Αρχαία Ελλάδα
- Ολυµπιακοί αγώνες
- Ζω µε ασφάλεια
- Η ζωή στο σχολείο
οι οποίες ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των µαθητών και στην ενίσχυση της προηγούµενης γνώσης τους. Κάθε θεµατική ενότητα περιλαµβάνει τέσσερις υποενότητες, οι οποίες έχουν επιλεγεί, για να συµβαδίζουν µε τις διαθεµατικές έννοιες (σύστηµα, αλληλεπίδραση, µεταβολή, χώρος, χρόνος, άτοµο-σύνολο, οµοιότητα-διαφορά, πολιτισµός), που διέπουν το Διαθεµατικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραµµάτων Σπουδών.
Επιλέξαµε να υπάρχει ποικιλία κειµενικών ειδών, ώστε να µπορέσουν οι µαθητές να έρθουν σε επαφή και να οικειοποιηθούν ρητά ή άδηλα τη δοµή τους. Παράλληλα, οι δραστηριότητες είναι κειµενοκεντρικές και µπορούν να διαφοροποιηθούν, ώστε να ανταποκρίνονται στις ικανότητες όλων των µαθητών.
Η γοητεία της ανάγνωσης συνδέεται µε την απόλαυση αλλά και µε την ικανότητα των µαθητών να ενδυναµώνουν το γνωστικό τους υπόβαθρο… Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι οι καθοδηγητές και οι υποστηρικτές τους στην πολυδαίδαλη διαδροµή της αέναης αναζήτησης της γνώσης.
Περιεχόμενα:
Προλογικό Σημείωμα. 9
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ένας περίπατος στην πόλη . 13
Επιτάφιος . 18
Σόλων και Κροίσος . 23
Τα Μεγάλα Παναθήναια . 31
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πρώτη μέρα στο σχολείο. 39
Η καινούργια δασκάλα. 44
Έλεγχοι. 49
Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα . 55
ΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η αιμοδοσία. 63
Ένας λαός που λατρεύει να κάνει πετάλι. 68
Περιπέτεια στην Τραυματούπολη. 75
Μαρδούκ. 81
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Ολυμπιακοί Αγώνες. 89
Η Καλλιπάτειρα διηγείται. 96
Ο Σπύρος Λούης και οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες. 102
Περιπλάνηση στους πέντε κύκλους. 108
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αστικές Περιοχές. 119
Νερό, πολύτιμες σταγόνες. 126
Mια διαφωτιστική συζήτηση. 131
Ένα ιστορικό κείμενο για το περιβάλλον. 137
Βιβλιογραφία. 143
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις