0
Your Καλαθι
Ο αργαλειός (πανόδετο)
Πρώτα βήματα στην τεχνική της υφαντικής
Περιγραφή
Το βοήθημα τούτο έχει γραφτεί με μόνο σκοπό να δώσει όσο είναι δυνατόν περισσότερες απαντήσεις στα ερωτήματα και στις απορίες που γεννιούνται στα πρώτα βήματα της υφαντικής.
Η ιδέα της συγγραφής του μου γεννήδηκε όταν, εδώ και μερικά χρόνια, άρχισα ν' ασχολούμαι προσωπικά με την υφαντική και διαπίστωσα την παντελή έλλειψη ενός τέτοιου βοηθήματος στη γλώσσα μας. Κι ενώ το άρχισα σαν εγχειρίδιο, διαμορφώθηκε σιγά-σιγά σε ολόκληρο βιβλίο.
Ξέρω ότι έχει πολλές ατέλειες, ελλείψεις και ίσως και ανακρίβειες. Και όσο προχωρώ στη μελέτη -και την εφαρμογή- της τέχνης της ανυφάντρας τόσο πιο πολύ διαπιστώνω πόσο πλατύ είναι το πεδίο αυτής της τέχνης και πόσο περιορισμένες, σχετικά, είναι οι γνώσεις μου.
Αν όμως μπορέσω να βάλω σε τάξη έστω και τις περιορισμένες αυτές γνώσεις, έτσι που το βιβλίο αυτό να βοηθήσει την αρχάρια υφάντρα, ο σκοπός μου θά έχει πετύχει και η ικανοποίησή μου θα είναι μεγάλη.
Μ' όλο που η αρχική μου ιδέα ήταν να περιορίσω το κείμενο στην καθαυτό τεχνική της υφαντικής, αναγκάστηκα τελικά να περιλάβω στο πλαίσιο της μελέτης και το "εργαλείο" της ανυφάντρας, τον αργαλειό. Όχι όμως οποιονδήποτε αργαλειό, αλλά τον πιό διαδεδομένο στον τόπο μας, τον καθούμενο ή ριχτό, αυτόν που κατά πάσαν πιθανότητα θά έχει στη διάθεσή της η ανυφάντρα κι επάνω στον οποίο θα εφαρμόσει την περιγραφόμενη τεχνική.
Και για να γίνει ακόμα πιο εύχρηστο το βοήθημα τούτο, δεν επεκτάθηκα πέρα από τις δυνατότητες που προσφέρουν τα 4 μιτάρια και οι 4 πατήθρες -όσα δηλαδή έχει συνήθως ο καθούμενος αργαλειός- χωρίς όμως να εξαντλήσω κι όλες τις τεχνικές σ' αυτό το πεδίο.
Έτσι το εργαλείο, ο καθούμενος αργαλειός, καθόρισε και την περιγραφόμενη τεχνική και αποτέλεσε το κριτήριο για τις δυνατές εφαρμογές. [...]
(από τον πρόλογο της συγγραφέως)
Η ιδέα της συγγραφής του μου γεννήδηκε όταν, εδώ και μερικά χρόνια, άρχισα ν' ασχολούμαι προσωπικά με την υφαντική και διαπίστωσα την παντελή έλλειψη ενός τέτοιου βοηθήματος στη γλώσσα μας. Κι ενώ το άρχισα σαν εγχειρίδιο, διαμορφώθηκε σιγά-σιγά σε ολόκληρο βιβλίο.
Ξέρω ότι έχει πολλές ατέλειες, ελλείψεις και ίσως και ανακρίβειες. Και όσο προχωρώ στη μελέτη -και την εφαρμογή- της τέχνης της ανυφάντρας τόσο πιο πολύ διαπιστώνω πόσο πλατύ είναι το πεδίο αυτής της τέχνης και πόσο περιορισμένες, σχετικά, είναι οι γνώσεις μου.
Αν όμως μπορέσω να βάλω σε τάξη έστω και τις περιορισμένες αυτές γνώσεις, έτσι που το βιβλίο αυτό να βοηθήσει την αρχάρια υφάντρα, ο σκοπός μου θά έχει πετύχει και η ικανοποίησή μου θα είναι μεγάλη.
Μ' όλο που η αρχική μου ιδέα ήταν να περιορίσω το κείμενο στην καθαυτό τεχνική της υφαντικής, αναγκάστηκα τελικά να περιλάβω στο πλαίσιο της μελέτης και το "εργαλείο" της ανυφάντρας, τον αργαλειό. Όχι όμως οποιονδήποτε αργαλειό, αλλά τον πιό διαδεδομένο στον τόπο μας, τον καθούμενο ή ριχτό, αυτόν που κατά πάσαν πιθανότητα θά έχει στη διάθεσή της η ανυφάντρα κι επάνω στον οποίο θα εφαρμόσει την περιγραφόμενη τεχνική.
Και για να γίνει ακόμα πιο εύχρηστο το βοήθημα τούτο, δεν επεκτάθηκα πέρα από τις δυνατότητες που προσφέρουν τα 4 μιτάρια και οι 4 πατήθρες -όσα δηλαδή έχει συνήθως ο καθούμενος αργαλειός- χωρίς όμως να εξαντλήσω κι όλες τις τεχνικές σ' αυτό το πεδίο.
Έτσι το εργαλείο, ο καθούμενος αργαλειός, καθόρισε και την περιγραφόμενη τεχνική και αποτέλεσε το κριτήριο για τις δυνατές εφαρμογές. [...]
(από τον πρόλογο της συγγραφέως)
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις