0
Your Καλαθι
Το μέλλον της ανθρώπινης φύσης - Πίστη και γνώση
Περιγραφή
Με το βιβλίο του αυτό ο συγγραφέας δίχως να παραιτείται από τις προκείμενες της μεταφυσικής σκέψης, εμπλέκεται στη διαμάχη που πυροδότησε η γενετική τεχνολογία την τελευταία δεκαετία: έχει η φιλοσοφία την πολυτέλεια της εγκράτειας στα ζητήματα ηθικής του ανθρώπινου είδους;
Ενώ έως τώρα οι προσπάθειες αντιμετώπισης της γενετικής έρευνας και της γενετικής τεχνολογίας περιστρέφονται δίχως αποτέλεσμα γύρω από το ερώτημα του ηθικού καθεστώτος της προπροσωπικής ανθρώπινης ζωής, ο συγγραφέας υιοθετεί την οπτική ενός μελλοντικού παρόντος, από το οποίο θα ατενίζουμε ίσως τις αμφισβητούμενες σήμερα πρακτικές ως απόπειρες να ανοιχτεί ο δρόμος για μια φιλελεύθερη ευγονική.
Το δεύτερο κείμενο με τίτλο Πίστη και γνώση απετέλεσε τη βάση της ομιλίας που εκφωνήθηκε από τον Χάμπερμας με αφορμή την απονομή του Βραβείο Ειρήνης του Γερμανικού βιβλιεμπορίου για το έτος 2001. Εδώ ο συγγραφέας καταπιάνεται μ' ένα ερώτημα που απέκτησε εκ νέου επικαιρότητα στο πλαίσιο της διαμάχης για τη γενετική τεχνολογία: τι απαιτεί από τους πολίτες ενός δημοκρατικού συνταγματικού κράτους -και μάλιστα τόσο από πιστούς όσο και από άπιστους- μια «εκκοσμίκευση» που συνεχίζεται σε περιβάλλον μετακοσμικών κοινωνιών;
(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρόλογος στην ελληνική έκδοση
Πρόλογος του συγγραφέα
Δικαιολογημένη εγκράτεια. Υπάρχουν μετά το τέλος της μεταφυσικής απαντήσεις στο ερώτημα περί του "ορθού βίου";
Βαδίζουμε προς μια φιλελεύθερη ευγονική; Η διαμάχη γύρω από την εθνική αυτοκατανόηση του ανθρώπινου είδους Τι σημαίνει ηθικοποίηση της ανθρώπινης φύσης;
Ανθρώπινη αξιοπρέπεια εναντίον αξιοπρέπειας της ανθρώπινης ζωής
Η ενσωμάτωση της ηθικής στο έθος του ανθρώπινου είδους
Το αυτοφυές και το πεποιημένο
Απαγόρευση εργαλειοποίησης, γεννητικότητα και ικανότητα να είναι κανείς ο εαυτός του
Τα ηθικά όρια της ευγονικής
Σκαπανείς μιας αυτοεργαλειοποίησης του είδους;
Υστερόγραφο (στην αλλαγή του χρόνου 2001/2002)
Πίστη και γνώση
Ευρετήριο ονομάτων
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις