Κυπριακό Δίκαιο Πώλησης Αγαθών και Προστασία Καταναλωτή

Έκπτωση
20%
Τιμή Εκδότη: 80.00
64.00
Τιμή Πρωτοπορίας
+
571700
Σελίδες:692
Ημερομηνία Έκδοσης:01/01/2016
ISBN:9789605625559
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή

Το έργο Κυπριακό Δίκαιο Πώλησης Αγαθών και Προστασία Καταναλωτή στοχεύει να δώσει στον αναγνώστη μία ολοκληρωμένη εικόνα του κυπριακού δικαίου πώλησης αγαθών και της προστασίας που παρέχεται στον αγοραστή όπου αυτός ενεργεί ως καταναλωτής.

Το σύγγραμμα χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο αφορά στην πώληση αγαθών και το δεύτερο στην προστασία του καταναλωτή στον βαθμό που αυτή αφορά την πώληση αγαθών. Σε σχέση με το πρώτο μέρος του βιβλίου (πώληση αγαθών), όπου η νομολογία των δικαστηρίων της Κύπρου δεν κάλυπτε ένα συγκεκριμένο θέμα ή υστερούσε, έχει συμπληρωθεί με νομολογία η οποία προέρχεται από το Κοινοδίκαιο (κυρίως την Αγγλία). Αν και η κυπριακή νομολογία είναι πλούσια σε ό,τι αφορά την πώληση αγαθών, αυτό δεν ισχύει σε ό,τι αφορά το δίκαιο της προστασίας του καταναλωτή. Έτσι στο δεύτερο μέρος του βιβλίου έχουν συμπεριληφθεί σχεδόν όλες οι αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και αγγλικές αποφάσεις οι οποίες αφορούν τις αντίστοιχες αγγλικές νομοθεσίες.

Το έργο συμπληρώνεται με παράρτημα με 31 υποδείγματα και check list διαιτησίας μέσω της ΥΑΠΚ με βάση τον Ν 148(Ι)/2015 που συμπληρώνουν το έργο και το καθιστούν πολύτιμο εργαλείο για τον δικηγόρο.

Οι διεξοδικοί κατάλογοι αποφάσεων και νομοθεσίας βοηθούν τον αναγνώστη στον γρήγορο εντοπισμό των πληροφοριών που αναζητά και μαζί με το αναλυτικό αλφαβητικό ευρετήριο, διευκολύνουν σημαντικά την έρευνα και τη χρήση του βιβλίου.

Το έργο απευθύνεται προς τον φοιτητή, τον δικηγόρο, τον δικαστή και τον ακαδημαϊκό ο οποίος θέλει να έχει εις βάθος γνώση του θέματος.

ΜΕΡΟΣ Α


ΠΩΛΗΣΗ ΑΓΑΘΩΝ
1. ΕισαγωγήΣελ. 4
1.1. Ιστορία της πώλησης αγαθών στην ΚύπροΣελ. 4
1.2. Η πώληση αγαθών στην Κύπρο σήμεραΣελ. 6
2. Απαιτούμενες προϋποθέσεις εφαρμογής του ΠΑΝ 1994Σελ. 7
2.1. Δεσμευτική σύμβασηΣελ. 9
2.1.1. Τρόποι δημιουργίαςΣελ. 9
2.1.2. Προϋποθέσεις του περί συμβάσεων ΝόμουΣελ. 9
Α. Κατάρτιση συμφωνίαςΣελ. 9
B. Ελεύθερη συναίνεση μερών ικανών προς το συμβάλλεσθαιΣελ. 10
Γ. Νόμιμη αντιπαροχή και νόμιμος σκοπόςΣελ. 10
Δ. Μη χαρακτηρισμός από το Νόμο της συμφωνίας ως άκυρηςΣελ. 11
2.2. Δεν πρέπει να εξαιρείται η εφαρμογή του ΠΑΝΣελ. 11
2.2.1. Εγχώριες συμφωνίες πώλησηςΣελ. 11
2.2.2. Διεθνείς συμφωνίες πώλησηςΣελ. 11
2.2.3. Ρήτρα διαιτησίαςΣελ. 14
2.3. Πρέπει με βάση τη σύμβαση να μεταβιβάζεται ή να συμφωνείται να μεταβιβαστεί η «κυριότητα» των αγαθώνΣελ. 15
2.3.1. Τίτλος, κυριότητα και δικαίωμα σε αγαθάΣελ. 15
2.3.2. Είδη σύμβασης πώλησης και χρόνος μεταβίβασης της κυριότηταςΣελ. 17
Α. Απόλυτη σύμβαση - «Πώληση»Σελ. 17
Β. Σύμβαση πώλησης αγαθών υπό όρους - «Συμφωνία πώλησης»Σελ. 17
Γ. Συμφωνία πώλησης ή επιστροφήςΣελ. 18
2.4. Η πώληση θα πρέπει να γίνεται έναντι τιμήματοςΣελ. 19
2.4.1. Καθορισμός του τιμήματοςΣελ. 20
2.4.2. ΑνταλλαγήΣελ. 22
2.5. Το τίμημα πρέπει να προσφέρεται για πώληση αγαθών ως αυτά ορίζονται στον ΠΑΝΣελ. 23
2.5.1. Κατηγορίες αγαθών που εμπίπτουν στον ΠΑΝΣελ. 23
Α. Υπάρχοντα αγαθάΣελ. 24
Β. Μέλλοντα αγαθάΣελ. 24
Γ. Αγαθά των οποίων η απόκτηση εξαρτάται από γεγονόςΣελ. 25
2.5.2. Αγαθά τα οποία καλύπτονται από τον ΠΑΝΣελ. 26
Α. Χρεώγραφα και μετοχέςΣελ. 27
Β. Ασυγκόμιστη σοδειά και χλόη και πράγματα που συνδέονται ή αποτελούν μέρος του εδάφουςΣελ. 28
Γ. Κάθε είδος κινητής περιουσίαςΣελ. 32
(i) ΛογισμικάΣελ. 32
(ii) Ηλεκτρικό ρεύμα, νερό, γκαζιΣελ. 33
(iii) ΖώαΣελ. 34
(iv) Σπόροι για σποράΣελ. 35
(v) Ανθρώπινα όργανα, αίμα και άλλα αγαθά των οποίων η πώληση είναι παράνομηΣελ. 35
3. Πώληση με πλειστηριασμόΣελ. 36
3.1. Τι αποτελεί πώληση με πλειστηριασμόΣελ. 36
3.2. Νομικές σχέσεις σε έναν πλειστηριασμόΣελ. 38
3.3. Δικαίωμα πλειοδοσίας του πωλητήΣελ. 38
3.4. Πλειστηριασμοί «χωρίς επιφύλαξη»Σελ. 39
3.5. Εικονικές πλειοδοσίεςΣελ. 40
3.6. Πλειστηριασμός και εκτέλεση αποφάσεωνΣελ. 40
4. Άλλες συναλλαγές και σύγκρισή τους με την «πώληση αγαθών»Σελ. 41
4.1. Ανταλλαγή αγαθώνΣελ. 42
4.2. Σύμβαση παροχής υπηρεσιώνΣελ. 42
4.3. ΑντιπροσώπευσηΣελ. 43
4.4. ΠαρακαταθήκηΣελ. 44
4.5. ΕνεχυρίασηΣελ. 46
4.6. Απλή επιβάρυνσηΣελ. 47
4.7. Υποθήκη κινητής περιουσίαςΣελ. 47
4.8. ΕπίσχεσηΣελ. 48
4.9. ΔωρεάΣελ. 48
4.10. ΧρησιδάνειοΣελ. 48
4.11. ΕνοικιαγοράΣελ. 49
1. ΕισαγωγήΣελ. 52
2. Συγκεκριμένα και ανεξακρίβωτα αγαθάΣελ. 52
2.1. Συγκεκριμένα αγαθάΣελ. 53
2.2. Ανεξακρίβωτα αγαθάΣελ. 53
3. Μεταβίβαση κυριότηταςΣελ. 55
3.1. Σημασία μεταβίβασης της κυριότηταςΣελ. 55
3.2. Ο χρόνος μεταβίβασης της κυριότηταςΣελ. 58
3.2.1. Μεταβίβαση κυριότητας σε σύμβαση πώλησης συγκεκριμένων αγαθώνΣελ. 59
Α. Συγκεκριμένα αγαθά σε παραδόσιμη κατάσταση - Άρθρο 20Σελ. 59
Β. Συγκεκριμένα αγαθά που δεν είναι σε παραδόσιμη κατάσταση - Άρθρο 21Σελ. 61
Γ. Συγκεκριμένα αγαθά που είναι σε παραδόσιμη κατάσταση αλλά ο πωλητής πρέπει να πράξει κάτι για τον καθορισμό του τιμήματος - Άρθρο 22Σελ. 62
Δ. Αγαθά που στάλθηκαν για έγκριση ή για πώληση ή επιστροφή - Άρθρο 24Σελ. 63
(i) Ο αγοραστής εκδηλώσει την έγκριση ή την αποδοχή του στον πωλητή ή προβεί σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια που υιοθετεί τη συναλλαγήΣελ. 63
(ii) Σε περίπτωση που συμφωνήθηκε χρόνος, εάν ο αγοραστής κρατήσει τα αγαθά πέραν του συμφωνηθέντος χρόνου χωρίς να δώσει ειδοποίηση απόρριψης και σε περίπτωση που δεν συμφωνήθηκε χρόνος, εάν ο αγοραστής κρατήσει τα αγαθά πέραν εύλογου χρόνου χωρίς να δώσει ειδοποίηση απόρριψηςΣελ. 65
3.2.2. Μεταβίβαση κυριότητας σε σύμβαση πώλησης ανεξακρίβωτων αγαθώνΣελ. 66
Α. Υπαγωγή αγαθών με παράδοσηΣελ. 69
Β. Υπαγωγή αγαθών τα οποία είναι μέρος μεγαλύτερης ποσότηταςΣελ. 73
(i) Όπου μεγαλύτερη ποσότητα ταυτόσημων αγαθών μειώνεται στη συμβατική ποσότηταΣελ. 73
(ii) Εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησία αγαθώνΣελ. 74
Γ. ΣυγκατάθεσηΣελ. 76
3.3. Επιφύλαξη δικαιώματος διάθεσηςΣελ. 77
3.3.1. Επιφύλαξη δικαιώματος διάθεσης με έκδοση φορτωτικήςΣελ. 77
3.3.2. Επιφύλαξη δικαιώματος διάθεσης με ρήτρα παρακράτησης κυριότηταςΣελ. 81
Α. Τι είναι η ρήτρα παρακράτησης κυριότηταςΣελ. 81
Β. Ενσωμάτωση της ρήτρας παρακράτησης κυριότηταςΣελ. 84
Γ. Νομική ισχύς της απλής ρήτρας παρακράτησης κυριότηταςΣελ. 87
(i) Ανάμιξη με άλλα αγαθάΣελ. 88
(ii) Κατασκευή άλλων αγαθώνΣελ. 88
(iii) Αγαθά προσκολλημένα στο έδαφοςΣελ. 89
(iv) ΜεταπώλησηΣελ. 89
Δ. Νομική υπόσταση της σύνθετης ρήτρας παρακράτησης κυριότηταςΣελ. 89
(i) Ρήτρα τύπου RomalpaΣελ. 90
(ii) Ρήτρα όλων των οφειλομένωνΣελ. 92
Ε. Εγγραφή της ρήτρας παρακράτησης κυριότητας ως επιβάρυνσηΣελ. 92
1. ΚίνδυνοςΣελ. 95
1.1. Tι είναι ο κίνδυνοςΣελ. 95
1.2. Μεταβίβαση κινδύνουΣελ. 96
1.3. Επιφυλάξεις στον κανόναΣελ. 99
1.3.1. Καθυστέρηση στην παράδοσηΣελ. 99
1.3.2. Όπου ο αγοραστής ή ο πωλητής ενεργούν ως θεματοφύλακεςΣελ. 101
2. Αδυναμία εκτέλεσης της σύμβασηςΣελ. 102
2.1. ΜαταίωσηΣελ. 102
2.1.1. Ματαίωση σε σχέση με συγκεκριμένα αγαθάΣελ. 103
2.1.2. Ματαίωση σε σχέση με ανεξακρίβωτα ή μέλλοντα αγαθάΣελ. 104
2.1.3. Συνέπειες ματαίωσηςΣελ. 108
2.1.4. Ρήτρες ανωτέρας βίας ("Force Majeure Clauses")Σελ. 109
2.2. ΠλάνηΣελ. 110
2.2.1. Πλάνη σε σχέση με συγκεκριμένα αγαθάΣελ. 111
2.2.2. Πλάνη σε σχέση με ανεξακρίβωτα ή μέλλοντα αγαθάΣελ. 112
2.2.3. Συνέπειες πλάνηςΣελ. 113
1. Νemo dat quod non habetΣελ. 115
2. ΕξαιρέσειςΣελ. 118
2.1. Πώληση με εξουσιοδότηση του ιδιοκτήτηΣελ. 118
2.1.1. Κώλυμα του ιδιοκτήτη να αρνηθεί την εξουσιοδότηση του πωλητή να πωλήσει τα αγαθάΣελ. 119
Α. Κώλυμα λόγω συμπεριφοράςΣελ. 120
Β. Κώλυμα λόγω αμέλειαςΣελ. 123
2.2. Πώληση από εμπορικό αντιπρόσωπο με τη συγκατάθεση του ιδιοκτήτηΣελ. 124
2.2.1. O εμπορικός αντιπρόσωπος και η συνηθισμένη διεξαγωγή των εργασιών τουΣελ. 124
2.2.2. Συγκατάθεση του ιδιοκτήτη για κατοχή των αγαθών από τον εμπορικό αντιπρόσωποΣελ. 126
2.2.3. Έγγραφα τίτλου επί των αγαθώνΣελ. 128
2.2.4. Η πώληση από τον εμπορικό αντιπρόσωποΣελ. 128
2.2.5. Ο αγοραστής και το βάρος απόδειξηςΣελ. 128
2.3. Πώληση από πρόσωπο που κατέχει αγαθά δυνάμει ακυρώσιμης σύμβασηςΣελ. 129
2.3.1. Τρόπος και χρόνος ακύρωσηςΣελ. 130
2.3.2. Βάρος απόδειξηςΣελ. 131
2.3.3. Σχέση με άκυρες συμβάσεις και άλλες εξαιρέσειςΣελ. 131
2.4. Αγοραστής που έχει κατοχή των αγαθών μετά την πώλησηΣελ. 132
2.4.1. Πρόσωπο που αγόρασε ή συμφώνησε να αγοράσει αγαθάΣελ. 133
2.4.2. Αποκτά τα αγαθά ή τα έγγραφα τίτλου επί των αγαθών με τη συγκατάθεση του πωλητήΣελ. 134
2.4.3. Παράδοση ή μεταβίβαση αγαθών ή εγγράφων τίτλου από τον Α1 ή από εμπορικό αντιπρόσωπο του Α1 στον Α2Σελ. 136
2.4.4. Δυνάμει οποιασδήποτε πώλησης, ενεχυρίασης ή άλλης διάθεσηςΣελ. 137
2.4.5. Ο Α2 πρέπει να λαμβάνει τα αγαθά καλόπιστα και χωρίς γνώση οποιουδήποτε δικαιώματος του ΙΣελ. 138
2.4.6. Πώληση από αγοραστή όπου ο απλήρωτος πωλητής παραμένει κάτοχος των αγαθώνΣελ. 138
2.5. Πωλητής που έχει κατοχή μετά την πώλησηΣελ. 138
2.5.1. Πρόσωπο που πώλησε αγαθά, κατέχει ή εξακολουθεί να κατέχει τα αγαθά ή τα έγγραφα τίτλου επί των αγαθώνΣελ. 139
2.5.2. Η παράδοση ή η μεταβίβαση των αγαθών ή των εγγράφων τίτλου θα πρέπει να γίνεται από τον πωλητή ή από εμπορικό αντιπρόσωπο που ενεργεί για λογαριασμό τουΣελ. 141
2.5.3. Δυνάμει οποιασδήποτε πώλησης, ενεχυρίασης ή άλλης διάθεσης αυτώνΣελ. 142
2.5.4. Πρόσωπο που παραλαμβάνει αυτά καλόπιστα και χωρίς γνώση της προηγούμενης πώλησηςΣελ. 143
2.5.5. Το αποτέλεσμα είναι ωσάν το πρόσωπο που παραδίδει ή μεταβιβάζει ήταν ρητά εξουσιοδοτημένο από τον ιδιοκτήτηΣελ. 143
2.5.6. Σχέση μεταξύ άρθρου 30(1) και άρθρου 30(2)Σελ. 143
2.5.7. Επαναπώληση από απλήρωτο πωλητή ο οποίος παραμένει κάτοχος των αγαθώνΣελ. 144
2.6. Πώληση από συνιδιοκτήτηΣελ. 145
2.7. Πώληση σε ανοικτή αγορά (Market Overt)Σελ. 145
2.7.1. Τι αποτελεί ανοικτή αγοράΣελ. 146
2.7.2. Τρόπος που πρέπει να γίνεται η πώλησηΣελ. 147
2.8. Κώλυμα λόγω δεδικασμένουΣελ. 148
2.9. Άλλες εξαιρέσειςΣελ. 149
2.9.1. Εξαιρέσεις με βάση τον περί συμβάσεων ΝόμοΣελ. 149
Α. ΠαρακαταθήκηΣελ. 150
Β. Αγαθά που απωλέσθηκανΣελ. 150
Γ. ΕνεχυρίασηΣελ. 150
2.9.2. Δόλια μεταβίβασηΣελ. 151
2.9.3. Διαχειρίσεις κληρονομιών, διαχειρίσεις εταιρειών, εκκαθαρίσεις και πτωχεύσειςΣελ. 154
Α. Ο περί διαχείρισης κληρονομιών αποθανόντων Νόμος (Κεφ. 189)Σελ. 154
Β. Ο περί εταιρειών Νόμος (Κεφ. 113)Σελ. 155
Γ. Ο περί πτώχευσης Νόμος (Κεφ. 5)Σελ. 155
2.9.4. Δόλια προτίμησηΣελ. 156
2.9.5. Επίσχεση αγαθώνΣελ. 156
2.9.6. Εκτέλεση αποφάσεωνΣελ. 157
Α. Ένταλμα κινητής περιουσίαςΣελ. 157
Β. Εκτέλεση αποφάσεων σε σχέση με εταιρείες υπό εκκαθάριση ή πτωχεύσαντεςΣελ. 160
Γ. Κατάσχεση ιδιοκτησίας στα χέρια τρίτουΣελ. 161
1. ΕισαγωγήΣελ. 163
2. Μέθοδοι παράδοσηςΣελ. 165
2.1. Φυσική παράδοσηΣελ. 166
2.2. Εξ επαγωγής παράδοσηΣελ. 167
3. Τόπος παράδοσηςΣελ. 169
4. Χρόνος παράδοσηςΣελ. 169
4.1. Ακαθόριστος χρόνος παράδοσηςΣελ. 169
4.2. Καθορισμένος χρόνος παράδοσηςΣελ. 171
4.3. Δικαίωμα τερματισμούΣελ. 171
5. Ποσότητα παράδοσηςΣελ. 173
1. ΕισαγωγήΣελ. 176
1.1. Ουσιώδεις όροι, εγγυητικές διαβεβαιώσεις και ενδιάμεσοι όροιΣελ. 176
1.2. ΤερματισμόςΣελ. 178
2. Καθήκοντα πωλητήΣελ. 182
2.1. Όροι ως προς τον τίτλοΣελ. 183
2.1.1. Ουσιώδης όροςΣελ. 183
A. Καλός τίτλος χωρίς δικαίωμα πώλησηςΣελ. 184
Β. Κακός τίτλος χωρίς δικαίωμα πώλησηςΣελ. 184
2.1.2. Εγγυητικές διαβεβαιώσεις αναφορικά με τον τίτλοΣελ. 187
Α. Ανενόχλητη κατοχή των αγαθώνΣελ. 187
Β. Αγαθά ελεύθερα από εμπράγματα βάρηΣελ. 188
2.2. Πώληση κατά περιγραφήΣελ. 189
2.2.1. Λέξεις που συνιστούν περιγραφήΣελ. 190
2.2.2. ΠροϋποθέσειςΣελ. 192
2.2.3. Συνέπειες παράβασηςΣελ. 194
2.2.4. Σχέση μεταξύ ουσιώδη όρου για την περιγραφή και ψευδών παραστάσεωνΣελ. 195
2.3. Ποιότητα και καταλληλότητα των αγαθώνΣελ. 196
2.3.1. Τα αγαθά πρέπει να είναι αποδεκτής ποιότηταςΣελ. 198
Α. Λογικό πρόσωποΣελ. 199
Β. Τα κριτήρια των άρθρων 16(3) και 16(4)Σελ. 199
(i) Η περιγραφήΣελ. 199
(ii) Η τιμήΣελ. 200
(iii) Η καταλληλότητα για όλους τους σκοπούς για τους οποίους τα αγαθά του συγκεκριμένου είδους συνήθως προμηθεύονταιΣελ. 201
(iv) H εμφάνιση και η τελική επεξεργασίαΣελ. 201
(v) Η ανυπαρξία μικροελαττωμάτωνΣελ. 202
(vi) Η ασφάλειαΣελ. 202
(vii) Η ανθεκτικότηταΣελ. 203
Γ. Χρόνος που εξετάζεται η αποδεκτότητα της ποιότηταςΣελ. 204
Δ. Το βάρος απόδειξηςΣελ. 205
Ε. Έκταση και αυστηρότητα του άρθρου 16(2)Σελ. 205
2.3.2. Ειδικές υπερασπίσεις του πωλητήΣελ. 206
Α. Απαράδεκτη ποιότητα αγαθών στην οποία επισύρεται η προσοχή του αγοραστή πριν από τη σύναψη της σύμβασηςΣελ. 206
Β. Εξέταση των αγαθών πριν από τη σύναψη της σύμβασης όταν η απαράδεκτη ποιότητά τους θα όφειλε να αποκαλυφθεί από αυτή την εξέτασηΣελ. 207
2.3.3. Αγαθά που αγοράζονται για ειδικό σκοπόΣελ. 208
Α. Γνωστοποίηση του σκοπούΣελ. 209
(i) Αγαθά τα οποία έχουν ένα και μόνο σκοπό ή ένα προφανή σκοπόΣελ. 212
(ii) Αγαθά τα οποία παραβαίνουν κανονισμούς ή άδειες εκδοθείσες δυνάμει νόμων ή κανονισμώνΣελ. 213
(iii) Αγαθά που δεν είναι συμβατά με αγαθά τα οποία πωλήθηκαν από τον ίδιο πωλητήΣελ. 213
Β. Αγαθά κατάλληλα για τον σκοπό για τον οποίο προμηθεύονταιΣελ. 213
Γ. Ο αγοραστής θα πρέπει να βασίζεται στη δεξιότητα και κρίση του πωλητήΣελ. 214
Δ. Βάρος απόδειξης και δικογράφησηΣελ. 216
Ε. Έκταση και αυστηρότητα του άρθρου 16(6)Σελ. 217
ΣΤ. Σχέση μεταξύ των άρθρων 16(2) και 16(6)Σελ. 217
2.4. Σιωπηροί όροι σε πώληση που γίνεται βάσει δείγματοςΣελ. 218
2.4.1. Το σύνολο των αγαθών θα ανταποκρίνεται στο δείγμα ως προς την ποιότηταΣελ. 219
2.4.2. Τα αγαθά θα είναι απαλλαγμένα από οποιοδήποτε ελάττωμα που καθιστά την ποιότητά τους απαράδεκτη και το οποίο δεν θα ήταν φανερό μετά από εύλογη εξέταση του δείγματοςΣελ. 220
2.4.3. Περιγραφή και δείγμαΣελ. 221
2.5. Άλλα καθήκονταΣελ. 222
3. Καθήκοντα αγοραστήΣελ. 222
4. Contra proferentem, ερμηνεία όρων και ρήτρες εξαίρεσηςΣελ. 224
4.1. Contra proferentem και ερμηνεία όρωνΣελ. 224
4.2. Ρήτρες εξαίρεσηςΣελ. 225
4.3. Όροι εξαίρεσης που αφορούν τα άρθρα 14 μέχρι 17 του ΠΑΝΣελ. 226
1. Το δικαίωμα απόρριψηςΣελ. 230
1.1. ΕισαγωγήΣελ. 230
1.2. Πότε χάνεται το δικαίωμα απόρριψηςΣελ. 231
1.2.1. Όταν ο αγοραστής αποδεχτεί όλα τα αγαθά ή μέρος τουςΣελ. 232
Α. Πώς συντελείται η αποδοχήΣελ. 232
(i) Αποδοχή των αγαθών με δήλωση ή με ενέργεια που αντίκειται στο δικαίωμα κυριότητας του πωλητήΣελ. 232
(ii) Πάροδος εύλογου χρόνουΣελ. 237
(iii) Ειδικοί παράγοντες οι οποίοι λαμβάνονται υπόψηΣελ. 238
Β. Συνέπειες αποδοχής μέρους ή όλων των αγαθώνΣελ. 241
1.2.2. Όταν η σύμβαση αφορά συγκεκριμένα αγαθά των οποίων η κυριότητα έχει περιέλθει στον αγοραστήΣελ. 242
1.2.3. Συμβατικός περιορισμός ή αποκλεισμός δικαιώματος απόρριψηςΣελ. 244
1.2.4. Παραίτηση δικαιώματος τερματισμού και επιβεβαίωση της σύμβασηςΣελ. 244
Α. Παραίτηση δικαιώματοςΣελ. 244
Β. Επιβεβαίωση της σύμβασηςΣελ. 245
1.3. Δικαίωμα μερικής απόρριψηςΣελ. 246
2. Τμηματικές παραδόσειςΣελ. 248
2.1. Όπου δεν έχουν συμφωνηθεί τμηματικές παραδόσειςΣελ. 248
2.2. Όπου έχουν συμφωνηθεί τμηματικές παραδόσειςΣελ. 248
2.2.1. Σύμβαση πλήρους εκπλήρωσηςΣελ. 249
2.2.2. Διαιρετή σύμβασηΣελ. 250
3. Αγωγή για αποζημιώσειςΣελ. 253
3.1. Αποζημιώσεις για μη παράδοσηΣελ. 254
3.1.1. Διαθέσιμη αγοράΣελ. 254
3.1.2. Μη διαθέσιμη αγοράΣελ. 257
3.1.3. Προκαταβολική παράβασηΣελ. 257
3.2. Παράβαση εγγυητικής διαβεβαίωσηςΣελ. 260
3.2.1. Καθυστέρηση στην παράδοσηΣελ. 262
3.2.2. Παράδοση ελαττωματικών αγαθώνΣελ. 263
3.3. Ειδικές αποζημιώσειςΣελ. 265
3.4. ΜετριασμόςΣελ. 266
3.5. Άλλες αξιώσεις για αποζημιώσειςΣελ. 267
4. Επιστροφή του τιμήματος και υπερασπίσεις σε αγωγή για το τίμημαΣελ. 268
4.1. Επιτροφή του τιμήματοςΣελ. 268
4.2. Δικογράφηση και υπεράσπιση αγωγής για το τίμημαΣελ. 270
5. Ειδική εκτέλεσηΣελ. 272
5.1. Διακριτική ευχέρεια έκδοσης διατάγματος σε σχέση με συγκεκριμένα ή εξακριβωμένα αγαθάΣελ. 273
5.2. Αίτηση του αγοραστήΣελ. 274
6. ΤόκοςΣελ. 275
7. Θεραπείες σε καταναλωτικές συμβάσειςΣελ. 276
1. ΕισαγωγήΣελ. 277
2. Προσωποπαγείς θεραπείεςΣελ. 278
2.1. Άρνηση αποδοχής της παράδοσης των αγαθώνΣελ. 279
2.1.1. Καθυστέρηση αποδοχήςΣελ. 279
2.1.2. Άρνηση αποδοχήςΣελ. 280
Α. Διαθέσιμη αγοράΣελ. 282
Β. Mη διαθέσιμη αγοράΣελ. 282
Γ. Προκαταβολική παράβασηΣελ. 284
Δ. ΜετριασμόςΣελ. 285
2.2. Το τίμημαΣελ. 286
2.2.1. Όπου η κυριότητα έχει μεταβιβαστείΣελ. 288
2.2.2. Όπου το τίμημα είναι πληρωτέο σε ορισμένη μέραΣελ. 289
2.2.3. Αγωγή για το τίμημα και τερματισμόςΣελ. 290
2.2.4. Αγωγή για το τίμημα και δικογράφησηΣελ. 291
2.2.5. Πρόσθετη ζημίαΣελ. 292
2.3. Ειδικές ζημίες και τόκοςΣελ. 292
2.3.1. Ειδική ζημίαΣελ. 292
2.3.2. ΤόκοςΣελ. 292
3. Πραγματοπαγείς θεραπείεςΣελ. 295
3.1. Δικαίωμα επίσχεσηςΣελ. 295
3.1.1. Πότε υφίσταταιΣελ. 295
3.1.2. Πότε δεν υφίσταταιΣελ. 297
3.2. Ανακοπή εν διαμετακομίσειΣελ. 300
3.2.1. Πότε υφίσταταιΣελ. 300
3.2.2. Πότε δεν υφίσταταιΣελ. 303
3.3. Δικαίωμα επαναπώλησης των αγαθώνΣελ. 304
3.3.1. Φθαρτά ή άλλα αγαθάΣελ. 305
3.3.2. Ρητή επιφύλαξη δικαιώματος επαναπώλησηςΣελ. 307
3.3.3. Άλλες περιπτώσειςΣελ. 307
3.3.4. Υπολογισμός αποζημιώσεωνΣελ. 307
3.4. Ρήτρα παρακράτησης κυριότηταςΣελ. 308
ΜΕΡΟΣ B
ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
1. ΕισαγωγήΣελ. 313
1.1. Στην Ευρωπαϊκή ΈνωσηΣελ. 313
1.2. Στην ΚύπροΣελ. 315
2. Ερμηνεία της έννοιας του καταναλωτήΣελ. 317
2.1. Έννοια του καταναλωτήΣελ. 317
2.2. ΕρμηνείαΣελ. 317
2.2.1. Φυσικό πρόσωποΣελ. 320
2.2.2. Πρέπει να ενεργεί για λόγους οι οποίοι δεν εμπίπτουν στην επαγγελματική του δραστηριότηταΣελ. 320
Α. Εφαρμοστέες αρχέςΣελ. 321
(i) Πότε θεωρείται ότι ενεργεί εντός ή εκτός της επαγγελματικής του δραστηριότηταςΣελ. 321
(ii) Πότε θεωρείται ότι ο σκοπός της σύμβασης σχετίζεται με την επαγγελματική δραστηριότηταΣελ. 323
(iii) Κάθε περίπτωση εξαρτάται μόνο από τα δικά της γεγονόταΣελ. 323
Β. Όπου ενεργεί για διπλό σκοπόΣελ. 323
(i) Η επαγγελματική χρήση πρέπει να είναι αμελητέαΣελ. 324
(ii) Όπου η επαγγελματική χρήση είναι αμελητέα, ο αγοραστής πρέπει με τη συμπεριφορά του να μην έδωσε αντίθετη εντύπωση στον πωλητήΣελ. 326
2.3. Συμβάσεις εγγύησηςΣελ. 327
2.4. Αυτεπάγγελτη εξέτασηΣελ. 328
1. ΕισαγωγήΣελ. 330
2. Ο περί των δικαιωμάτων των καταναλωτών Νόμος του 2013Σελ. 330
2.1. Γενικό δικαίωμα πληροφόρησηςΣελ. 330
2.2. Πεδίο εφαρμογήςΣελ. 331
2.3. Εξ αποστάσεως συμβάσεις και συμβάσεις συναφθείσες εκτός εμπορικού καταστήματοςΣελ. 332
2.3.1. Έννοια εξ αποστάσεως σύμβασηςΣελ. 332
2.3.2. Έννοια σύμβασης συναφθείσας εκτός εμπορικού καταστήματοςΣελ. 333
2.3.3. Σύμβαση δεν μπορεί να θεωρείται τόσο εξ αποστάσεως σύμβαση όσο και συναφθείσα εκτός εμπορικού καταστήματοςΣελ. 336
2.4. Υποχρεωτικές πληροφορίες σε εξ αποστάσεως συμβάσεις ή συμβάσεις συναφθείσες εκτός εμπορικού καταστήματοςΣελ. 336
2.4.1. Τυπικές απαιτήσεις για συμβάσεις συναφθείσες εκτός εμπορικού καταστήματοςΣελ. 340
2.4.2. Τυπικές απαιτήσεις για εξ αποστάσεως συμβάσειςΣελ. 342
2.5. Άλλες συμβάσειςΣελ. 345
2.6. Έννοια «παροχής» πληροφοριώνΣελ. 346
2.7. Συνέπειες παράβασης καθήκοντος πληροφόρησηςΣελ. 347
3. Συμβάσεις πώλησης αγαθών με πίστωσηΣελ. 349
3.1. Πεδίο εφαρμογήςΣελ. 350
3.2. Πληροφορίες σε διαφήμισηΣελ. 352
3.3. Πληροφορίες πριν από τη σύναψη της σύμβασηςΣελ. 354
3.4. Πληροφορίες μετά τη σύναψη της σύμβασηςΣελ. 358
4. Αναγραφή των τιμών σε προϊόντα που προσφέρονται σε καταναλωτέςΣελ. 361
1. ΕισαγωγήΣελ. 364
2. Φύση του δικαιώματοςΣελ. 364
3. ΕφαρμογήΣελ. 365
3.1. Σε εξ αποστάσεως συμβάσεις και σε συμβάσεις συναφθείσες εκτός εμπορικού καταστήματοςΣελ. 365
3.2. Σε συμβάσεις πίστωσηςΣελ. 368
3.3. Εξ αποστάσεως συμβάσεις και συμβάσεις συναφθείσες εκτός εμπορικού καταστήματος που είναι παράλληλα και συμβάσεις πίστωσηςΣελ. 368
4. Άσκηση του δικαιώματοςΣελ. 369
4.1. Για εξ αποστάσεως συμβάσεις και συμβάσεις συναφθείσες εκτός εμπορικού καταστήματοςΣελ. 369
4.2. Για συμβάσεις πίστωσηςΣελ. 372
5. Παράλειψη ενημέρωσης ύπαρξης δικαιώματος υπαναχώρησηςΣελ. 373
6. Αποτελέσματα άσκησης του δικαιώματοςΣελ. 374
6.1. Για εξ αποστάσεως συμβάσεις και συμβάσεις συναφθείσες εκτός εμπορικού καταστήματοςΣελ. 374
6.1.1. Υποχρεώσεις των μερώνΣελ. 375
Α. Υποχρεώσεις του εμπόρουΣελ. 375
Β. Υποχρεώσεις του καταναλωτήΣελ. 376
(i) Επιστροφή των αγαθώνΣελ. 376
(ii) Χρηματικές επιβαρύνσειςΣελ. 376
(iii) Μείωση της αξίας των αγαθώνΣελ. 376
6.1.2. Αποτέλεσμα άσκησης δικαιώματος σε συνδεδεμένες συμβάσειςΣελ. 378
6.2 Για συμβάσεις πίστωσηςΣελ. 380
1. ΕισαγωγήΣελ. 382
2. Πεδίο εφαρμογής του N.7(I)/00Σελ. 383
2.1. Συμβάσεις πώλησηςΣελ. 383
2.2. Καταναλωτικά αγαθάΣελ. 383
2.3. Απαγόρευση εξαίρεσης του ΝόμουΣελ. 383
3. Τα αγαθά πρέπει να είναι σύμφωνα με τους όρους της σύμβασηςΣελ. 384
3.1. Πότε τα αγαθά τεκμαίρονται ως σύμφωνα με τη σύμβασηΣελ. 385
3.2. Έλλειψη συμμόρφωσης λόγω κακής εγκατάστασηςΣελ. 387
3.3. Χρόνος συμμόρφωσηςΣελ. 387
3.4. Βάρος απόδειξηςΣελ. 388
4. ΘεραπείεςΣελ. 388
4.1. Δωρεάν επισκευή ή αντικατάστασηΣελ. 389
4.1.1. Πραγματοποίηση επισκευής ή αντικατάστασηςΣελ. 389
Α. Εντός εύλογου χρόνου και χωρίς σημαντική ενόχληση του καταναλωτήΣελ. 389
Β. ΔωρεάνΣελ. 389
4.1.2. Δικαίωμα του πωλητή να αρνηθείΣελ. 390
4.2. Προσήκουσα μείωση του τιμήματος ή υπαναχώρησηΣελ. 392
4.2.1. Προσήκουσα μείωση του τιμήματοςΣελ. 392
4.2.2. Δικαίωμα υπαναχώρησηςΣελ. 393
5. Υπερασπίσεις του πωλητήΣελ. 395
5.1. Όταν η έλλειψη συμμόρφωσης ήταν γνωστή στον καταναλωτή ή οφείλεται σε υλικά που προμηθεύει ο ίδιοςΣελ. 395
5.2. Πάροδος προθεσμίαςΣελ. 395
5.2.1. ΠροθεσμίαΣελ. 395
Α. Χρόνος που εκδηλώθηκε η έλλειψη συμμόρφωσηςΣελ. 396
Β. Χρόνος που διαπιστώθηκε η έλλειψη συμμόρφωσηςΣελ. 397
5.2.2. ΠαραγραφήΣελ. 397
5.3. Συμβατικός περιορισμός των θεραπειώνΣελ. 398
1. ΕισαγωγήΣελ. 399
2. Έννοια ελαττωματικού προϊόντοςΣελ. 401
2.1. ΠροϊόνΣελ. 402
2.2. ΑσφάλειαΣελ. 402
2.2.1. Περιστάσεις που λαμβάνονται υπόψηΣελ. 403
Α. Τρόπος με τον οποίο και σκοποί για τους οποίους τέθηκε σε κυκλοφορίαΣελ. 405
Β. Παροχή οδηγιών, προειδοποιήσεων ή δηλώσεων αναφορικά με κατοχή, χρήση ή κατανάλωσηΣελ. 407
Γ. Χρήση σήματος ασφαλείας επί του προϊόντοςΣελ. 408
Δ. Χρόνος κατά τον οποίο τέθηκε σε κυκλοφορίαΣελ. 408
(i) ΠαραγωγόςΣελ. 408
(ii) Όταν εισέρχεται σε κυκλοφορίαΣελ. 408
2.2.2. Ασφάλεια μη τυποποιημένων προϊόντωνΣελ. 409
3. Πρόσωπα που ευθύνονταιΣελ. 410
3.1. ΠαραγωγόςΣελ. 411
3.2. Εισαγωγέας και προμηθευτήςΣελ. 412
3.3. Κοινή και κεχωρισμένη ευθύνηΣελ. 413
4. ZημίαΣελ. 414
4.1. Ανακτήσιμη ζημίαΣελ. 414
4.2. Μη ανακτήσιμη ζημίαΣελ. 415
4.3. Περιορισμός ευθύνηςΣελ. 416
4.3.1. Αποκλείεται ο περιορισμός ευθύνηςΣελ. 416
4.3.2. Δυνατότητα περιορισμού ευθύνηςΣελ. 417
5. Αιτιώδης συνάφειαΣελ. 417
6. ΥπερασπίσειςΣελ. 418
6.1. Κατασκευή για σκοπό άλλο από οικονομικό ή επαγγελματικόΣελ. 418
6.2. Δεν έθεσε το προϊόν σε κυκλοφορίαΣελ. 418
6.3. Μέρος άλλου προϊόντοςΣελ. 419
6.4. Συμμόρφωση με νομοθεσίαΣελ. 420
6.5. Μεταγενέστερη εμφάνιση ελαττώματοςΣελ. 420
6.6. Αποκάλυψη ταυτότητας παραγωγού ή προμηθευτήΣελ. 421
6.7. Έλλειψη επιστημονικών ή τεχνικών γνώσεων όταν τέθηκε το προϊόν σε κυκλοφορίαΣελ. 421
7. ΠροθεσμίεςΣελ. 423
7.1. Τρία χρόνια από τη διαπίστωση ζημίας, ελαττώματος και ταυτότητας παραγωγούΣελ. 424
7.2. Δέκα χρόνια από τη θέση σε κυκλοφορία του προϊόντοςΣελ. 424
7.3. Σχέση με τον περί παραγραφής αγώγιμων δικαιωμάτων Νόμο του 2012Σελ. 426
1. Πεδίο εφαρμογήςΣελ. 427
1.1. ΕρμηνείεςΣελ. 428
1.2. Αντικείμενο ατομικής διαπραγμάτευσηςΣελ. 429
1.3. ΕξαιρέσειςΣελ. 430
1.3.1. Εξαίρεση συγκεκριμένων συμβάσεων από το ΝόμοΣελ. 430
1.3.2. Εξαίρεση συγκεκριμένων όρων από το ΝόμοΣελ. 430
Α. Ρήτρες που ενσωματώνονται με σκοπό τη συμμόρφωση με Νόμους ή διεθνείς συμβάσεις και εξυπακουόμενοι όροιΣελ. 430
Β. Σαφείς και κατανοητές ρήτρες ποιυ αφορούν κύριο αντικείμενο της σύμβασης, τιμή ή αντάλλαγμαΣελ. 432
(i) Σαφής και κατανοητή διατύπωσηΣελ. 433
(ii) Καθορισμός κυρίου αντικειμένου της σύμβασηςΣελ. 437
(iii) Αντιπροσωπευτικότητα της τιμής ή του ανταλλάγματος για τα αγαθά που πωλήθηκανΣελ. 439
(iv) Λόγος που προσβάλλεται η ρήτραΣελ. 441
2. Έννοια καταχρηστικότηταςΣελ. 441
2.1. Παρά την απαίτηση της καλής πίστηςΣελ. 442
2.1.1. ΓενικάΣελ. 442
2.1.2. Παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψηΣελ. 442
Α. Η διαπραγματευτική δύναμη των μερώνΣελ. 443
Β. Αν ο καταναλωτής δέχθηκε οποιεσδήποτε παροτρύνσεις, για να συμφωνήσει στη ρήτραΣελ. 443
Γ. Αν τα αγαθά ή οι υπηρεσίες πωλήθηκαν ή προμηθεύτηκαν κατόπιν ειδικής παραγγελίας του καταναλωτήΣελ. 444
Δ. Δίκαιη μεταχείριση του καταναλωτήΣελ. 444
2.2. Σε βάρος του καταναλωτήΣελ. 446
2.3. Σημαντική ανισότητα στα δικαιώματα και υποχρεώσεις των μερώνΣελ. 446
2.3.1. Η ανισότητα πρέπει να είναι σημαντικήΣελ. 447
2.3.2. Σύγκριση με τη θέση στην οποία θα βρισκόταν ο καταναλωτής εάν η ρήτρα δεν υπήρχεΣελ. 447
2.3.3. Η αντίδραση του καταναλωτή εάν επισυρόταν η προσοχή του στην επίδικη ρήτραΣελ. 447
2.3.4. Οι προσωπικές περιστάσεις του καταναλωτή δεν λαμβάνονται υπόψηΣελ. 448
2.3.5. Το ζήτημα πρέπει να εξετάζεται κυρίως από νομική και όχι οικονομική οπτική γωνίαΣελ. 448
A. Νομική σκοπιάΣελ. 448
B. Oικονομική σκοπιάΣελ. 450
2.3.6. Το ζήτημα εξετάζεται με αναφορά στο χρόνο σύναψης της σύμβασηςΣελ. 450
2.4. Παράγοντες καταχρηστικότηταςΣελ. 450
2.4.1. Φύση των αγαθώνΣελ. 451
2.4.2. Περιστάσεις που περιβάλλουν τη σύναψη της σύμβασηςΣελ. 451
2.4.3. Οι ρήτρες της σύμβασηςΣελ. 452
2.4.4. Λαμβάνονται υπόψη όλες οι σχετικές νομοθετικές διατάξειςΣελ. 453
2.4.5. Συγκεκριμένες ρήτρεςΣελ. 454
Α. Ρήτρες που αναφέρονται στο παράρτημαΣελ. 454
Β. Άλλες ρήτρεςΣελ. 455
3. Αμφιβολία στο νόημα μιας ρήτραςΣελ. 458
3.1. Σαφής και κατανοητός τρόπος διατύπωσηςΣελ. 459
3.2. Ευνοϊκότερη ερμηνεία για τον καταναλωτήΣελ. 459
4. Χρόνος και τρόπος έγερσης του ζητήματος καταχρηστικότηταςΣελ. 461
4.1. Ποιος μπορεί να εγείρει το ζήτημα της καταχρηστικότηταςΣελ. 461
4.1.1. Ο καταναλωτήςΣελ. 461
4.1.2. Το δικαστήριο αυτεπάγγελταΣελ. 462
4.1.3. Ο διευθυντής της υπηρεσίας προστασίας ανταγωνισμού και καταναλωτώνΣελ. 463
4.2. Χρόνος έγερσης του ζητήματοςΣελ. 463
4.2.1. Πριν την έκδοση τελεσίδικης απόφασηςΣελ. 463
4.2.2. Μετά την έκδοση απόφασηςΣελ. 463
Α. Επιπτώσεις της αρχής του δεδικασμένουΣελ. 463
(i) Αρχή της ισοδυναμίαςΣελ. 464
(ii) Αρχή της αποτελεσματικότηταςΣελ. 464
B. Αφερεγγυότητα καταναλωτήΣελ. 466
4.2.3. ΠαραγραφήΣελ. 466
4.3. Ενώπιον ποιου δικαστηρίου μπορεί να εγερθεί η καταχρηστικότηταΣελ. 466
5. Συνέπειες διαπίστωσης καταχρηστικότηταςΣελ. 467
5.1. Η ρήτρα δεν δεσμεύει τον καταναλωτήΣελ. 467
5.2. Η υπόλοιπη σύμβαση παραμένει σε ισχύ όπου είναι εφικτόΣελ. 469
5.3. Προγενέστερη διαπίστωση καταχρηστικότητας σε διαδικασία με βάση το άρθρο 9Σελ. 470
1. Σε σχέση με εφαρμοστέο δίκαιοΣελ. 471
2. Σε σχέση με δικαιοδοσίαΣελ. 472
3. Σε σχέση με την παράδοσηΣελ. 474
3.1. Χρόνος παράδοσηςΣελ. 475
3.2. Μετάθεση του κινδύνουΣελ. 476
4. Σε σχέση με έξοδα συναφή της πώλησηςΣελ. 477
5. Αθέμιτες εμπορικές πρακτικέςΣελ. 478
5.1. Παραπλανητικές πρακτικέςΣελ. 482
5.2. Επιθετικές πρακτικέςΣελ. 485
5.3. Συνέπειες αθέμιτων εμπορικών πρακτικώνΣελ. 485
6. O περί της γενικής ασφάλειας των προϊόντων ΝόμοςΣελ. 487
7. Εγγύηση από τον πωλητήΣελ. 491
8. Σε σχέση με συμβάσεις πώλησης αγαθών με πίστωσηΣελ. 493
8.1. Πρόωρη εξόφλησηΣελ. 493
8.2. Δικαιώματα εναντίον του πιστωτήΣελ. 495
9. Διαιτησία μέσω υπηρεσίας ανταγωνισμού και προστασίας καταναλωτώνΣελ. 495
10. Ηλεκτρονική επίλυση διαφορώνΣελ. 498
11. Προστασία από αρμόδιες αρχέςΣελ. 499
Ι. Υπόδειγμα Ρήτρας Παρακράτησης ΚυριότηταςΣελ. 503
ΙΙ. Δικόγραφο υπεράσπισης και ανταπαίτησης αγοραστή με επίκληση τη ματαίωση της σύμβασης πώλησηςΣελ. 504
ΙΙΙ. Δικόγραφο υπεράσπισης και ανταπαίτησης πωλητή σε περίπτωση πλάνης ως προς το αντικείμενο της σύμβασης πώλησηςΣελ. 506
IV. Αγωγή ιδιοκτήτη αγαθών για ιδιοποίησηΣελ. 508
V. Υπερασπίσεις nemo dat quod non habet πωλητή και αγοραστή όταν ο ιδιοκτήτης αξιώνει την ιδιοκτησία αγαθών τα οποία πωλήθηκανΣελ. 509
VI. Αγωγή από αγοραστή για παράβαση ουσιώδους όρου αναφορικά με τον τίτλο των αγαθώνΣελ. 511
VΙI. Αγωγή από αγοραστή για παράβαση εγγυητικών διαβεβαιώσεων αναφορικά με τον τίτλο των αγαθώνΣελ. 512
VΙΙI. Αγωγή από αγοραστή για παράβαση όρου ο οποίος αφορά την περιγραφή των αγαθώνΣελ. 514
ΙΧ. Αγωγή από αγοραστή για παράβαση όρου ο οποίος αφορά την ποιότητα των αγαθώνΣελ. 516
Χ. Υπεράσπιση πωλητή σε αξίωση εναντίον του για παράβαση όρου ο οποίος αφορά την ποιότητα των αγαθώνΣελ. 518
ΧΙ. Αγωγή και Αίτηση από αγοραστή για ειδική εκτέλεση της σύμβασης πώλησηςΣελ. 519
ΧΙΙ. Αγωγή πωλητή για το τίμημαΣελ. 522
ΧΙΙΙ. Αγωγή από καταναλωτή για παράβαση του καθήκοντος πληροφόρησης στη βάση παράβασης σύμβασηςΣελ. 524
ΧΙV. Αγωγή από καταναλωτή για παράβαση του καθήκοντος πληροφόρησης στη βάση αμέλειας ή απάτηςΣελ. 526
ΧV. Υπεράσπιση καταναλωτή σε αγωγή εναντίον του για το τίμημα όταν δεν ενημερώνεται για το δικαίωμα υπαναχώρησηςΣελ. 528
ΧVΙ. Αγωγή από καταναλωτή για επιστροφή του τιμήματος όπου ασκήθηκε το δικαίωμα υπαναχώρησηςΣελ. 530
ΧVΙΙ. Υπεράσπιση και ανταπαίτηση από έμπορο για κατάχρηση δικαιώματος υπαναχώρησης και για ζημιά στα αγαθάΣελ. 531
ΧVΙΙΙ. Αγωγή καταναλωτή για προσήκουσα μείωση του τιμήματος ή υπαναχώρησηΣελ. 532
ΧΙΧ. Υπεράσπιση καταναλωτή επικαλούμενου την υπαναχώρηση όταν ο πωλητής εγείρει αγωγή για το τίμημαΣελ. 534
ΧΧ. Υπεράσπιση πωλητή σε αγωγή που εγείρεται εναντίον του από καταναλωτή με βάση τον Ν. 7(Ι)/2000Σελ. 536
ΧΧΙ. Αγωγή από πρόσωπο το οποίο έπαθε ζημιά από ελαττωματικό προϊόν εν τη εννοία του Ν.105(Ι)/1995Σελ. 537
ΧΧΙΙ. Υπερασπίσεις παραγωγού, εισαγωγέα ή προμηθευτή σε αγωγή η οποία εγείρεται με βάση τον Ν.105(Ι)/1995 όταν η ζημιά προκλήθηκε εξ υπαιτιότητας του ΕνάγονταΣελ. 539
ΧΧΙΙΙ. Υπερασπίσεις παραγωγού, εισαγωγέα ή προμηθευτή σε αγωγή η οποία εγείρεται με βάση τον Ν.105(Ι)/1995 όταν το προϊόν δεν κατασκευάστηκε για οικονομικό ή για επαγγελματικό σκοπόΣελ. 540
ΧΧΙV. Υπερασπίσεις παραγωγού σε αγωγή η οποία εγείρεται με βάση τον Ν.105(Ι)/1995 όταν το προϊόν δεν τέθηκε σε κυκλοφορίαΣελ. 541
ΧΧV. Υπεράσπιση παραγωγού ή εισαγωγέα ή προμηθευτή όπου το προϊόν δεν ήταν ελαττωματικό όταν τέθηκε σε κυκλοφορίαΣελ. 542
ΧΧVΙ. Υπεράσπιση παραγωγού ή εισαγωγέα ή προμηθευτή όπου υπήρχε έλλειψη επιστημονικών ή τεχνικών γνώσεων όταν τέθηκε σε κυκλοφορία το προϊόνΣελ. 543
ΧΧVΙΙ. Υπεράσπιση παραγωγού, εισαγωγέα ή προμηθευτή σε αγωγή η οποία εγείρεται με βάση τον Ν.105(Ι)/1995 όπου παρήλθε η προθεσμία έγερσης αγωγήςΣελ. 544
ΧΧVΙΙΙ. Αγωγή από καταναλωτή για έκδοση αναγνωριστικού διατάγματος κατά συμβατικής ρήτρας ως καταχρηστικήςΣελ. 545
ΧΧΙΧ. Υπεράσπιση πωλητή σε αγωγή εναντίον του από καταναλωτή για έκδοση αναγνωριστικού διατάγματος κατά συμβατικής ρήτρας ως καταχρηστικήςΣελ. 546
ΧΧΧ. Αγωγή από καταναλωτή για ψευδείς παραστάσεις και/ή διάταγμα παύσης αθέμιτης εμπορικής πρακτικήςΣελ. 547
ΧΧΧΙ. Αγωγή από καταναλωτή για επιστροφή τόκων με βάση τον περί Συμβάσεων Καταναλωτικής Πίστης Νόμο του 2010, Ν. 106(Ι)/2010Σελ. 550
ΧΧΧΙΙ. Checklist (χρονοδιάγραμμα) διαιτησίας μέσω της ΥΑΠΚ με βάση τον Ν. 148(Ι2015Σελ. 551
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝΣελ. 555
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝΣελ. 563
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝΣελ. 579
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΣελ. 583
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΣελ. 607
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝΣελ. 609

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!