0
Your Καλαθι
Διοικώντας με την καρδιά και το μυαλό
Εμπειρίες, βιώματα και στοχασμοί για την εκπαίδευση και τη διοίκηση του σχολείου
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Η αληθινή προσφορά της εκπαίδευσης βρίσκεται στη δυνατότητα που μας παρέχει να μαθαίνουμε, να γινόμαστε πιο σοφοί και έτσι να εξελισσόμαστε ψυχικά και πνευματικά.
Εκπαιδεύοντας κάποιον, στην πραγματικότητα, του καλλιεργείς τη δυνατότητα να είναι αυτόνομος και αυτεξούσιος, τον βοηθάς να σταθεί στα δικά του πόδια και να χαράξει τη δική του πορεία στη ζωή. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο τοποθετείται και η αξία της διοίκησης στην εκπαίδευση. Έρχεται να υπηρετήσει αυτόν τον υψηλό σκοπό της εκπαίδευσης και να δημιουργήσει πρόσφορες συνθήκες για την ευδοκίμησή της. Η διοίκηση του σχολείου έχει τη μεγάλη ευθύνη να δημιουργεί σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ένα γόνιμο και ασφαλές παιδαγωγικό και μαθησιακό περιβάλλον, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να χαίρονται και να απολαμβάνουν το σχολείο και κυρίως να βρίσκουν νόημα κατά την παρουσία τους εκεί.
Ο Διευθυντής δεν είναι απλώς ο επικεφαλής του σχολείου, είναι η ίδια η καρδιά και το μυαλό του. Αν αυτός αδυνατεί να λειτουργήσει λόγω εσωτερικών ή εξωτερικών δυσκολιών, τότε και το σχολείο αδυνατεί να λειτουργήσει. Aν αυτός είναι ελεύθερος από κάθε είδους εμπόδια, τότε και το σχολείο γίνεται δημιουργικό και ευδοκιμεί.
Στις γραμμές αυτού του βιβλίου γίνεται προσπάθεια αφενός να αναλυθεί η υφιστάμενη πραγματικότητα στην Ελλάδα στο επίπεδο της διοίκησης του σχολείου, μέσα από πολυάριθμα παραδείγματα από τη βιβλιογραφία και κυρίως την εμπειρία του συγγραφέα, αφετέρου να δοθεί μια νέα οπτική, με βάση την οποία θα πρέπει να λειτουργεί η διοίκηση της σχολικής μονάδας. Τα δεκάδες βιωματικά παραδείγματα που παραθέτει ο συγγραφέας, γραμμένα με απλότητα και σαφήνεια, σε συνδυασμό με την επιστημονική τεκμηρίωση από κείμενα παιδαγωγών και ψυχολόγων σχετικά με την εκπαίδευση και τη διοίκηση, καθιστούν το βιβλίο ένα ενδιαφέρον και χρήσιμο ανάγνωσμα όχι μόνο για τους ειδικούς ή τους μελλοντικούς διευθυντές, αλλά και για κάθε Έλληνα, που ίσως ανακαλύψει στις σελίδες του πραγματικότητες που έχουν σημαδέψει και τη δική του ζωή.
Εκπαιδεύοντας κάποιον, στην πραγματικότητα, του καλλιεργείς τη δυνατότητα να είναι αυτόνομος και αυτεξούσιος, τον βοηθάς να σταθεί στα δικά του πόδια και να χαράξει τη δική του πορεία στη ζωή. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο τοποθετείται και η αξία της διοίκησης στην εκπαίδευση. Έρχεται να υπηρετήσει αυτόν τον υψηλό σκοπό της εκπαίδευσης και να δημιουργήσει πρόσφορες συνθήκες για την ευδοκίμησή της. Η διοίκηση του σχολείου έχει τη μεγάλη ευθύνη να δημιουργεί σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ένα γόνιμο και ασφαλές παιδαγωγικό και μαθησιακό περιβάλλον, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να χαίρονται και να απολαμβάνουν το σχολείο και κυρίως να βρίσκουν νόημα κατά την παρουσία τους εκεί.
Ο Διευθυντής δεν είναι απλώς ο επικεφαλής του σχολείου, είναι η ίδια η καρδιά και το μυαλό του. Αν αυτός αδυνατεί να λειτουργήσει λόγω εσωτερικών ή εξωτερικών δυσκολιών, τότε και το σχολείο αδυνατεί να λειτουργήσει. Aν αυτός είναι ελεύθερος από κάθε είδους εμπόδια, τότε και το σχολείο γίνεται δημιουργικό και ευδοκιμεί.
Στις γραμμές αυτού του βιβλίου γίνεται προσπάθεια αφενός να αναλυθεί η υφιστάμενη πραγματικότητα στην Ελλάδα στο επίπεδο της διοίκησης του σχολείου, μέσα από πολυάριθμα παραδείγματα από τη βιβλιογραφία και κυρίως την εμπειρία του συγγραφέα, αφετέρου να δοθεί μια νέα οπτική, με βάση την οποία θα πρέπει να λειτουργεί η διοίκηση της σχολικής μονάδας. Τα δεκάδες βιωματικά παραδείγματα που παραθέτει ο συγγραφέας, γραμμένα με απλότητα και σαφήνεια, σε συνδυασμό με την επιστημονική τεκμηρίωση από κείμενα παιδαγωγών και ψυχολόγων σχετικά με την εκπαίδευση και τη διοίκηση, καθιστούν το βιβλίο ένα ενδιαφέρον και χρήσιμο ανάγνωσμα όχι μόνο για τους ειδικούς ή τους μελλοντικούς διευθυντές, αλλά και για κάθε Έλληνα, που ίσως ανακαλύψει στις σελίδες του πραγματικότητες που έχουν σημαδέψει και τη δική του ζωή.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις