0
Your Καλαθι
Η Συλλογική διοίκηση και η διαδικασία λήψης αποφάσεων στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Ο κύριος σκοπός της παρούσας ερευνητικής προσέγγισης ήταν να διερευνηθεί ο ρόλος των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, καθώς επίσης και ο βαθμός εμπλοκής τους στις συλλογικές διαδικασίες, να μελετηθεί το είδος των σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων (Σ/Δ) και πως αυτές επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και τέλος να εξεταστεί ο ρόλος της ηγετικής προσωπικότητας του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Στην ποσοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν 200 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι υπηρετούν στα δημοτικά σχολεία του Δήμου Χαλκιδέων, με τη συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου. Η στατιστική ανάλυση περιλάμβανε την περιγραφική στατιστική ανάλυση (μέσοι όροι, τυπικές αποκλίσεις, συχνότητες, ποσοστά) και την επαγωγική στατιστική ανάλυση (ttest και one - way ANOVA για ανεξάρτητα δείγματα). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αν και επιθυμούν να συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις συνεδριάσεις του Σ/Δ, η εμπλοκή τους είναι μικρή έως και περιορισμένη, ενώ πιστεύουν στον καθοριστικό ρόλο της ηγετικής προσωπικότητας του Διευθυντή. Επιπλέον, οι άνδρες εκπαιδευτικοί, οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν θέση ευθύνης όπως και οι εκπαιδευτικοί με περισσότερα από 21 χρόνια υπηρεσίας γνωρίζουν καλύτερα το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία και τον ρόλο του Σ/Δ και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 πιστεύουν ότι στις συνεδριάσεις του Σ/Δ υπάρχει στοχοθεσία και γίνεται αναλυτική - ουσιαστική συζήτηση των θεμάτων. Εν κατακλείδι, οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον ρόλο τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, τον βαθμό εμπλοκής τους στις συλλογικές διαδικασίες, τις μεταξύ τους σχέσεις και τον ρόλο της ηγετικής προσωπικότητας του Διευθυντή επηρεάζονται από παράγοντες, όπως το φύλο, η ειδικότητα, η θέση ευθύνης και η προϋπηρεσία.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις