0
Your Καλαθι
Αγαμέμνονας. Αισχύλος / Ευριπίδης
επίμετρο: Γιάννης Χαριτωδιπλωμένος
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Ο φρόνιμος πρέπει
τον πόλεμο να αποφεύγει.
Αν όμως τύχει κι έρθει,
μικρή δεν είναι η δόξα
για την πατρίδα να χαθείς
παλικαρίσια
κι είναι ντροπή η δειλία.
[Ευριπίδης]
Μια συρραφή πάνω στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου και στην Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη. Το κείμενο ακολουθεί την πορεία των Ελλήνων και του Αγαμέμνονα προς τον πόλεμο στην Τροία, τα αίτια αυτού του πολέμου, τη στάση των Ελλήνων στην Αυλίδα, τη θυσία της Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα, τον πόλεμο στην Τροία, τη νίκη των Ελλήνων, την αλαζονεία των νικητών και την καταλεηλάτηση της Τροίας, την επιστροφή του Αγαμέμνονα στο Άργος και τέλος τη δολοφονία του από τη γυναίκα του, Κλυταιμνήστρα.
Ένα κείμενο που μιλάει είτε έμμεσα είτε άμεσα για τον πόλεμο και τη φύση αυτού, την αλαζονεία, τη φιλοδοξία και την τιμωρία.
Άργος, Ατρείδες, Αχαιοί, Ελένη, Μενέλαος, Αγαμέμνονας, ο πόλεμος στην Τροία. Η Κλυταιμνήστρα. Τα θύματα. Ιφιγένεια, Αστυάνακτας, Πολυξένη, Κασσάνδρα κ.ά. Ατέλειωτοι κατάλογοι ονομάτων. Ατέλειωτο και το αίμα. Και των νικητών και των νικημένων, σχεδόν, ίσια κι όμοια. Να μπορούσαμε να δούμε τα πρόσωπά τους. Να τα φανταστούμε. Τις εκφράσεις. Τη φρίκη. Τον πόνο. Όλες τις μικρές, ανεπαίσθητες κινήσεις των μυών αυτών των προσώπων που σχηματίζουν μεγάλες ιστορίες. Τα πρόσωπα αυτά που αφηγούνται τη φρίκη του πολέμου.
Ένα κείμενο που φτιάχτηκε μέσα στον χρόνο και διαμορφώθηκε από πολλούς.
Από την πολύτιμη συνεργασία μου με τον Γιώργο Κουμεντάκη, που με τις ιδέες του και τις συμβουλές του άνοιξε πολλούς "δρόμους" στην τελική δημιουργία του κειμένου. Και η μουσική του -που είναι σαν να ακούς το ίδιο το κείμενο- βρίσκεται κάτω από κάθε λέξη, ρυθμό, εικόνα, κίνηση, ανάσα: Ακόμα και στις σιωπές είναι εκεί παρούσα, ζωντανή...
Από τις πρόβες μας με τον Βασίλη (Τσιγκριστάρη) πάνω στον νικητήριο και αλαζονικό λόγο του Αγαμέμνονα.
Από τις ατέλειωτες συζητήσεις και συναντήσεις με τη Σοφία (Χιλλ), από τις συμβουλές της Στέλλας (Αγγελέτου), από τη σημαντική βοήθεια του Γιάννη (Χαρτοδιπλωμένου) και της Ρουμπίνης Βασιλακοπούλου στη διαμόρφωση του κειμένου.
τον πόλεμο να αποφεύγει.
Αν όμως τύχει κι έρθει,
μικρή δεν είναι η δόξα
για την πατρίδα να χαθείς
παλικαρίσια
κι είναι ντροπή η δειλία.
[Ευριπίδης]
Μια συρραφή πάνω στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου και στην Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη. Το κείμενο ακολουθεί την πορεία των Ελλήνων και του Αγαμέμνονα προς τον πόλεμο στην Τροία, τα αίτια αυτού του πολέμου, τη στάση των Ελλήνων στην Αυλίδα, τη θυσία της Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα, τον πόλεμο στην Τροία, τη νίκη των Ελλήνων, την αλαζονεία των νικητών και την καταλεηλάτηση της Τροίας, την επιστροφή του Αγαμέμνονα στο Άργος και τέλος τη δολοφονία του από τη γυναίκα του, Κλυταιμνήστρα.
Ένα κείμενο που μιλάει είτε έμμεσα είτε άμεσα για τον πόλεμο και τη φύση αυτού, την αλαζονεία, τη φιλοδοξία και την τιμωρία.
Άργος, Ατρείδες, Αχαιοί, Ελένη, Μενέλαος, Αγαμέμνονας, ο πόλεμος στην Τροία. Η Κλυταιμνήστρα. Τα θύματα. Ιφιγένεια, Αστυάνακτας, Πολυξένη, Κασσάνδρα κ.ά. Ατέλειωτοι κατάλογοι ονομάτων. Ατέλειωτο και το αίμα. Και των νικητών και των νικημένων, σχεδόν, ίσια κι όμοια. Να μπορούσαμε να δούμε τα πρόσωπά τους. Να τα φανταστούμε. Τις εκφράσεις. Τη φρίκη. Τον πόνο. Όλες τις μικρές, ανεπαίσθητες κινήσεις των μυών αυτών των προσώπων που σχηματίζουν μεγάλες ιστορίες. Τα πρόσωπα αυτά που αφηγούνται τη φρίκη του πολέμου.
Ένα κείμενο που φτιάχτηκε μέσα στον χρόνο και διαμορφώθηκε από πολλούς.
Από την πολύτιμη συνεργασία μου με τον Γιώργο Κουμεντάκη, που με τις ιδέες του και τις συμβουλές του άνοιξε πολλούς "δρόμους" στην τελική δημιουργία του κειμένου. Και η μουσική του -που είναι σαν να ακούς το ίδιο το κείμενο- βρίσκεται κάτω από κάθε λέξη, ρυθμό, εικόνα, κίνηση, ανάσα: Ακόμα και στις σιωπές είναι εκεί παρούσα, ζωντανή...
Από τις πρόβες μας με τον Βασίλη (Τσιγκριστάρη) πάνω στον νικητήριο και αλαζονικό λόγο του Αγαμέμνονα.
Από τις ατέλειωτες συζητήσεις και συναντήσεις με τη Σοφία (Χιλλ), από τις συμβουλές της Στέλλας (Αγγελέτου), από τη σημαντική βοήθεια του Γιάννη (Χαρτοδιπλωμένου) και της Ρουμπίνης Βασιλακοπούλου στη διαμόρφωση του κειμένου.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις