0
Your Καλαθι
Αναζητώντας τη χαμένη διάσταση της φυσικής στη σχολική τάξη
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Οι στάσεις και οι αντιλήψεις των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Η έλλειψη ενδιαφέροντος των νέων για τις Φυσικές Επιστήμες (Φ.Ε.) γενικά και τη Φυσική ειδικότερα έχει αναγνωριστεί τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμια κλίμακα. Το βιβλίο αυτό εστιάζει σε αυτήν την έλλειψη ενδιαφέροντος για τις (Φ.Ε.), ένα πρόβλημα που έχει αναγνωριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο και έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.), καθώς θεωρεί τις Φ.Ε. θεμέλιο της οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας της. Τόσο η πολιτική ηγεσία της Ε.Ε. όσο και η εκπαιδευτική κοινότητα παγκοσμίως αναγνωρίζει ως βασικό πρόβλημα αυτής της κατάστασης τον τρόπο διδασκαλίας των Φ.Ε. Παρά τις προσπάθειες της Ε.Ε. να βελτιώσει την κατάσταση με την εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας, τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι πενιχρά. Επιπλέον, η Δημόσια Κατανόηση της Επιστήμης και ο Επιστημονικός Εγγραμματισμός είναι σημαντικοί στόχοι τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η πανδημία COVID-19 ανέδειξε την αδυναμία του ευρέως κοινού να κρίνει, να επιλέξει και να εφαρμόσει βασικές επιστημονικές αρχές στην καθημερινή του ζωή. Η εκπαίδευση των Φ.Ε. οφείλει να παίξει σημαντικό ρόλο σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Στο βιβλίο παρουσιάζονται ερευνητικά ευρήματα με ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά αναφορικά με τις στάσεις και τις αντιλήψεις/πεποιθήσεις των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τρεις περιοχές της Ελλάδας: το Ν. Αττικής, το Ν. Λακωνίας και το Ν. Κοζάνης. Ο λόγος που επελέγησαν οι τρεις αυτές περιοχές είναι κυρίως γεωγραφικός. Επιπρόσθετα, η Αττική επιλέχθηκε γιατί είναι η περιοχή με το μεγαλύτερο ανθρώπινο εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας [...] αποτελείται από αστικό πληθυσμό, περιλαμβάνει περιοχές με διαφορετική οικονομική και κοινωνική διαστρωμάτωση και διαθέτει πολλούς και διαφορετικούς τύπους σχολείων. [...]
Η έλλειψη ενδιαφέροντος των νέων για τις Φυσικές Επιστήμες (Φ.Ε.) γενικά και τη Φυσική ειδικότερα έχει αναγνωριστεί τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμια κλίμακα. Το βιβλίο αυτό εστιάζει σε αυτήν την έλλειψη ενδιαφέροντος για τις (Φ.Ε.), ένα πρόβλημα που έχει αναγνωριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο και έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.), καθώς θεωρεί τις Φ.Ε. θεμέλιο της οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας της. Τόσο η πολιτική ηγεσία της Ε.Ε. όσο και η εκπαιδευτική κοινότητα παγκοσμίως αναγνωρίζει ως βασικό πρόβλημα αυτής της κατάστασης τον τρόπο διδασκαλίας των Φ.Ε. Παρά τις προσπάθειες της Ε.Ε. να βελτιώσει την κατάσταση με την εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας, τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι πενιχρά. Επιπλέον, η Δημόσια Κατανόηση της Επιστήμης και ο Επιστημονικός Εγγραμματισμός είναι σημαντικοί στόχοι τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η πανδημία COVID-19 ανέδειξε την αδυναμία του ευρέως κοινού να κρίνει, να επιλέξει και να εφαρμόσει βασικές επιστημονικές αρχές στην καθημερινή του ζωή. Η εκπαίδευση των Φ.Ε. οφείλει να παίξει σημαντικό ρόλο σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Στο βιβλίο παρουσιάζονται ερευνητικά ευρήματα με ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά αναφορικά με τις στάσεις και τις αντιλήψεις/πεποιθήσεις των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τρεις περιοχές της Ελλάδας: το Ν. Αττικής, το Ν. Λακωνίας και το Ν. Κοζάνης. Ο λόγος που επελέγησαν οι τρεις αυτές περιοχές είναι κυρίως γεωγραφικός. Επιπρόσθετα, η Αττική επιλέχθηκε γιατί είναι η περιοχή με το μεγαλύτερο ανθρώπινο εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας [...] αποτελείται από αστικό πληθυσμό, περιλαμβάνει περιοχές με διαφορετική οικονομική και κοινωνική διαστρωμάτωση και διαθέτει πολλούς και διαφορετικούς τύπους σχολείων. [...]
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις