0
Your Καλαθι
Χρήστος Αντωναρόπουλος Έργα 1980-2024
Έργα 1980-2024
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Ο Αντωναρόπουλος ήταν και παραμένει ένας ζωγράφος του ενστίκτου και της οπτικής μνήμης. Της υπόκωφης πληροφορίας. Στα τελευταία του έργα, χρησιμοποιώντας όξινα κίτρινα, σκοτωμένα μπλε και χολερικά πράσινα ζωγραφίζει μίαν Ελλάδα που ενώ ζει, συγχρόνως καταφέρνει να είναι αβίωτη. Τα θέματά του σχετίζονται εμμονικά με τη βελούδινη, σχεδόν ανεπαίσθητη αλλά τόσο διαλυτική βία της καθημερινότητας ενώ σαν κρεσέντο ξεφεύγουν μερικές φορές ουρλιαχτά φρίκης μαζί με τις υλακές ενθουσιασμού. Και τότε και τώρα το φως ήταν και παραμένει το ζητούμενό του. Είτε με λαδομπογιά, είτε με ακρυλικό, είτε με το κιαροοκούρο του κάρβουνου, είτε με τον ψυχρό φωτισμό του led, η μεταφυσική ανάμεσα στο φως και την απουσία του φωτός παραμένουν οι βασικές αισθητικές του επιδιώξεις.
Με την παρούσα έκδοση ο Αντωναρόπουλος εκθέτει το εύρος των κατακτήσεών του, τόσο στη φόρμα και την οργάνωσή της όσο και στην αφηγηματικότητα των εικόνων -με όσα μυστικά αυτές διαθέτουν- αλλά και στην «επανεφεύρεση» της συγκίνησης που a priori οφείλει να υπηρετεί το κάθε έργο τέχνης.
Διερωτώμαι συχνά σε ποιους απευθύνεται σήμερα η ζωγραφική; Σε πόσους η ποίηση; Απέναντι στην γοητεία της κινούμενης εικόνας, του σινεμά ή της τηλεόρασης, πόσους οπαδούς διατηρεί ακόμα η στατική ζωγραφιά; Για ποιους κυματίζουν τα λάβαρά τους οι σημαιοφόροι του Αντωναρόπουλου; Πόσους αναγνώστες δικαιούται εκείνη η λογοτεχνία που δεν γράφτηκε για να γίνει ανώδυνο best seller; Απέναντι στον εργαλειακό, τον εύκολα επικοινωνιακό λόγο πόσες πιθανότητες έχει εκείνος ο λόγος που υπερβαίνει την επικοινωνία; Για ποιους άραγε ζωγραφίζονται σήμερα οι πίνακες που εξακολουθούν να ζωγραφίζονται; Πόσοι γοητεύονται όχι από τις απαντήσεις αλλά από τα ερωτήματα που θέτουν οι εικόνες; Τα βιβλία που εκδίδονται με τόσο μόχθο;
Το κοινό, παρά την τερατώδη αγορά Τέχνης ή το κοσμικό boom των εικαστικών, παρά τις διασημότητες της γραφής, λιγοστεύει δραματικά, απομακρύνεται από την Τέχνη, η οποία υπαρξιακώς τον αφορά όλο και λιγότερο. Σαν να στρέφει τα νώτα του στην ομορφιά από απόγνωση και αντικαθίσταται από βιαστικούς καταναλωτές που προτιμούν αντί της αισθητικής τη χρησιμότητα και, ακόμα χειρότερα, τη διακόσμηση. Οι αληθινοί δημιουργοί, δηλαδή οι ευαίσθητοι και οι προβληματισμένοι, αυτοί που έχουν συνείδηση όλης της ματαιότητας της εποχής μας ασφυκτιούν αλλά, όπως θα ήθελε κι ο Μπέκετ, συνεχίζουν. [...]
Περιεχόμενα:
Πρόλογος
Μάνος Στεφανίδης: Για την εικονοποιία του Χρήστου Αντωναρόπουλου
1980-1984
1985-1986
Μόνος Στεφανίδης: Μια άλλη εκδοχή της «ζωοφιλίας»
1987-1990
Γιώργος Σ. Μάρκου: Ένα μεταμοντέρνο όνειρο
2001-2006
Χάρης Καμπουρίδης: Κατά Έλληνας Ατλαντίς
Μιχάλης Μπουρμπούλης: Ου Τόπος
Βιβή Βασιλοπούλου: Η Ατλαντίδα των Ελλήνων
Χάρης Καμπουρίδης: Αποκαλύπτοντας τον κρυμμένο θησαυρό
Ίρις Κρητικού: Το Χρονικό μιας Προαναγγελθείσας Ζωγραφικής Πράξης
2008-2020
Μαρία Χούκλη: Δείπνο σε ΗΜΙ-ΦΩΣ
Χάρης Καμπουρίδης: Μύηση στη γοητεία του μύθου
Πάρις Τσεβάς: Το Μεγάλο Ερώτημα: Η Βλασφημία στην Τέχνη
Μάνος Στεφανίδης: Σκιές και Φώτα, Μύθοι και Μορφές
Αθηνά Σχινά: Οι «γραφές» του Χρήστου Αντωναρόπουλου
Θανάσης Μουτσόπουλος: Ένα Μικρό Ποπ Φανταστικό Μουσείο
Art Thessaloniki: Μάριος Πράσινος - Χρήστος Αντωναρόπουλος
2021-2024
Νίκος Βατόπουλος Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Μάνος Στεφανίδης: Μεθεόρτια - Σημαιοφόροι
Πάρις Τσεβάς: Αίσθημα; Συναίσθημα; Συγκίνηση; Απόγνωση; Πάθος;
Μάνος Στεφανίδης: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Μεγακλής Ρογκάκος: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Κυριάκος Τσιφλάκος: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Γιώργος Μυλωνάς: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Γεράσιμος Τσισπάρας: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Βιογραφικό του καλλιτέχνη
Ατομικές Εκθέσεις
Με την παρούσα έκδοση ο Αντωναρόπουλος εκθέτει το εύρος των κατακτήσεών του, τόσο στη φόρμα και την οργάνωσή της όσο και στην αφηγηματικότητα των εικόνων -με όσα μυστικά αυτές διαθέτουν- αλλά και στην «επανεφεύρεση» της συγκίνησης που a priori οφείλει να υπηρετεί το κάθε έργο τέχνης.
Διερωτώμαι συχνά σε ποιους απευθύνεται σήμερα η ζωγραφική; Σε πόσους η ποίηση; Απέναντι στην γοητεία της κινούμενης εικόνας, του σινεμά ή της τηλεόρασης, πόσους οπαδούς διατηρεί ακόμα η στατική ζωγραφιά; Για ποιους κυματίζουν τα λάβαρά τους οι σημαιοφόροι του Αντωναρόπουλου; Πόσους αναγνώστες δικαιούται εκείνη η λογοτεχνία που δεν γράφτηκε για να γίνει ανώδυνο best seller; Απέναντι στον εργαλειακό, τον εύκολα επικοινωνιακό λόγο πόσες πιθανότητες έχει εκείνος ο λόγος που υπερβαίνει την επικοινωνία; Για ποιους άραγε ζωγραφίζονται σήμερα οι πίνακες που εξακολουθούν να ζωγραφίζονται; Πόσοι γοητεύονται όχι από τις απαντήσεις αλλά από τα ερωτήματα που θέτουν οι εικόνες; Τα βιβλία που εκδίδονται με τόσο μόχθο;
Το κοινό, παρά την τερατώδη αγορά Τέχνης ή το κοσμικό boom των εικαστικών, παρά τις διασημότητες της γραφής, λιγοστεύει δραματικά, απομακρύνεται από την Τέχνη, η οποία υπαρξιακώς τον αφορά όλο και λιγότερο. Σαν να στρέφει τα νώτα του στην ομορφιά από απόγνωση και αντικαθίσταται από βιαστικούς καταναλωτές που προτιμούν αντί της αισθητικής τη χρησιμότητα και, ακόμα χειρότερα, τη διακόσμηση. Οι αληθινοί δημιουργοί, δηλαδή οι ευαίσθητοι και οι προβληματισμένοι, αυτοί που έχουν συνείδηση όλης της ματαιότητας της εποχής μας ασφυκτιούν αλλά, όπως θα ήθελε κι ο Μπέκετ, συνεχίζουν. [...]
Περιεχόμενα:
Πρόλογος
Μάνος Στεφανίδης: Για την εικονοποιία του Χρήστου Αντωναρόπουλου
1980-1984
1985-1986
Μόνος Στεφανίδης: Μια άλλη εκδοχή της «ζωοφιλίας»
1987-1990
Γιώργος Σ. Μάρκου: Ένα μεταμοντέρνο όνειρο
2001-2006
Χάρης Καμπουρίδης: Κατά Έλληνας Ατλαντίς
Μιχάλης Μπουρμπούλης: Ου Τόπος
Βιβή Βασιλοπούλου: Η Ατλαντίδα των Ελλήνων
Χάρης Καμπουρίδης: Αποκαλύπτοντας τον κρυμμένο θησαυρό
Ίρις Κρητικού: Το Χρονικό μιας Προαναγγελθείσας Ζωγραφικής Πράξης
2008-2020
Μαρία Χούκλη: Δείπνο σε ΗΜΙ-ΦΩΣ
Χάρης Καμπουρίδης: Μύηση στη γοητεία του μύθου
Πάρις Τσεβάς: Το Μεγάλο Ερώτημα: Η Βλασφημία στην Τέχνη
Μάνος Στεφανίδης: Σκιές και Φώτα, Μύθοι και Μορφές
Αθηνά Σχινά: Οι «γραφές» του Χρήστου Αντωναρόπουλου
Θανάσης Μουτσόπουλος: Ένα Μικρό Ποπ Φανταστικό Μουσείο
Art Thessaloniki: Μάριος Πράσινος - Χρήστος Αντωναρόπουλος
2021-2024
Νίκος Βατόπουλος Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Μάνος Στεφανίδης: Μεθεόρτια - Σημαιοφόροι
Πάρις Τσεβάς: Αίσθημα; Συναίσθημα; Συγκίνηση; Απόγνωση; Πάθος;
Μάνος Στεφανίδης: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Μεγακλής Ρογκάκος: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Κυριάκος Τσιφλάκος: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Γιώργος Μυλωνάς: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Γεράσιμος Τσισπάρας: Κατάθλιψη και Ενθουσιασμός
Βιογραφικό του καλλιτέχνη
Ατομικές Εκθέσεις
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις