0
Your Καλαθι
Άλμπρεχτ Ντύρερ, (1471-1528)
Η γερμανική φωνή στην ευρωπαϊκή τέχνη
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Ο Άλμπρεχτ Ντύρερ γεννήθηκε στη Νυρεμβέργη το 1471 και πέθανε στην ίδια πόλη το 1528. Είναι σχεδόν σύγχρονος με τον Λεονάρδο ντα Βίντσι και τον Ραφαήλ, τον Τζιορτζιόνε και τον Τιτσιάνο. Συχνά συγκρίνεται με τον Λεονάρδο, αφού και ο ίδιος δεν ήταν μόνο ζωγράφος, αλλά και χαράκτης και επιστήμων με ιδιαίτερες επιδόσεις και ενδιαφέροντα για τα μαθηματικά, τη γεωμετρία και τις κατασκευές.
Με τον Ντύρερ έχουμε όχι απλώς τον μεγαλύτερο δημιουργό της Αναγέννησης στη βόρεια Ευρώπη, αλλά μια πραγματική μεγαλοφυΐα με καθοριστικές επιδόσεις όχι μόνο για την εποχή του αλλά και για το μέλλον. Με τη ζωγραφική του και έργα σαν τη Γιορτή του Στεφανιού των Ρόδων, την Προσκύνηση της Αγίας Τριάδος, τους Τέσσερις Αποστόλους, αλλά πολύ περισσότερο με την ξυλογραφία και τη χαρακτική, τη χαλκογραφία και την οξυγραφία, άνοιξε νέους δρόμους για το μέλλον. Με σειρές όπως την Αποκάλυψη, τη Ζωή της Μαρίας, τα Πάθη - Μεγάλα Πάθη, Μικρά Πάθη, Πράσινα Πάθη - κατόρθωσε να συνδυάσει παράδοση και ανανέωση σε μια νέα ενότητα. Μάλιστα είναι και ο πρώτος καλλιτέχνης που εξέδωσε βιβλία εικονογραφημένα με τα δικά του χαρακτικά και τις ξυλογραφίες του.
Ακόμη είναι ένας από τους λίγους καλλιτέχνες που είχε τόσο στενές σχέσεις με ανθρώπους της πολιτικής και της εξουσίας, όπως τον αυτοκράτορα Μαξιμιλιανό Α΄ και τον Εκλέκτορα της Σαξωνίας Φρειδερίκο τον Σοφό, της εκκλησίας, όπως τους πρωτεργάτες της Μεταρρύθμισης Λούθηρο και Σβίγγλιο, καθώς και με ανθρωπιστές όπως τον Έρασμο, τον Μελάγχθονα και τον Καμεράριο τον Πρεσβύτερο. Πρόκειται για τον καλλιτέχνη που κατόρθωσε να δώσει νέες κατευθύνσεις στην τέχνη της Αναγέννησης και ο οποίος χαρακτηρίστηκε ως "νέος Απελλής" από τους συγχρόνους του.
(σύντομη περίληψη από την ομιλία του ακαδημαϊκού Χρύσανθου Χρήστου
με θεμα «Albrecht Durer. Η γερμανική φωνή στην ευρωπαϊκή τέχνη».
3.4.2012
πηγή: Ακαδημία Αθηνών)
170 σελ. με έγχρωμες εικόνες
Με τον Ντύρερ έχουμε όχι απλώς τον μεγαλύτερο δημιουργό της Αναγέννησης στη βόρεια Ευρώπη, αλλά μια πραγματική μεγαλοφυΐα με καθοριστικές επιδόσεις όχι μόνο για την εποχή του αλλά και για το μέλλον. Με τη ζωγραφική του και έργα σαν τη Γιορτή του Στεφανιού των Ρόδων, την Προσκύνηση της Αγίας Τριάδος, τους Τέσσερις Αποστόλους, αλλά πολύ περισσότερο με την ξυλογραφία και τη χαρακτική, τη χαλκογραφία και την οξυγραφία, άνοιξε νέους δρόμους για το μέλλον. Με σειρές όπως την Αποκάλυψη, τη Ζωή της Μαρίας, τα Πάθη - Μεγάλα Πάθη, Μικρά Πάθη, Πράσινα Πάθη - κατόρθωσε να συνδυάσει παράδοση και ανανέωση σε μια νέα ενότητα. Μάλιστα είναι και ο πρώτος καλλιτέχνης που εξέδωσε βιβλία εικονογραφημένα με τα δικά του χαρακτικά και τις ξυλογραφίες του.
Ακόμη είναι ένας από τους λίγους καλλιτέχνες που είχε τόσο στενές σχέσεις με ανθρώπους της πολιτικής και της εξουσίας, όπως τον αυτοκράτορα Μαξιμιλιανό Α΄ και τον Εκλέκτορα της Σαξωνίας Φρειδερίκο τον Σοφό, της εκκλησίας, όπως τους πρωτεργάτες της Μεταρρύθμισης Λούθηρο και Σβίγγλιο, καθώς και με ανθρωπιστές όπως τον Έρασμο, τον Μελάγχθονα και τον Καμεράριο τον Πρεσβύτερο. Πρόκειται για τον καλλιτέχνη που κατόρθωσε να δώσει νέες κατευθύνσεις στην τέχνη της Αναγέννησης και ο οποίος χαρακτηρίστηκε ως "νέος Απελλής" από τους συγχρόνους του.
(σύντομη περίληψη από την ομιλία του ακαδημαϊκού Χρύσανθου Χρήστου
με θεμα «Albrecht Durer. Η γερμανική φωνή στην ευρωπαϊκή τέχνη».
3.4.2012
πηγή: Ακαδημία Αθηνών)
170 σελ. με έγχρωμες εικόνες
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις