0
Your Καλαθι
Ο θρίαμβος της ιδιοτέλειας και το Ελληνικό Πρόβλημα
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Το ψευδός, η απάτη, η κλοπή, η πλεονεξία, η διαφθορά είναι δώρα της
φυσικής επιλογής, τα οποία όμως δημιουργούν φοβερές συγκρούσεις στις
οργανωμένες κοινωνίες. Για το λόγο αυτό ζει ο άνθρωπος αγκαλιά με τις
λεγάμενες «κρίσεις» και θα συνεχίσει αυτήν την πορεία όσο υπάρχει ως
είδος homo sapiens. Η αγωγή και η νομοθεσία είναι δυο μέσα που
μπορούν να αποδυναμώσουν τα ζωώδη και αντικοινωνικά πάθη μας.
Ο νόμος είναι ο νους που αντιστέκεται στις επιθυμίες του ανθρώπου κατά
τον Αριστοτέλη. Στα Πολιτικά (1287 α 31) γράφει: « ...Ο μεν ούν τον
νόμον κελεύων άρχειν δοκεί, κελεύειν άρχειν τον θεόν και τον νουν
μόνους, ο δ’ άνθρωπον κελεύων προστίθησι και θηρίον ή τε γάρ επιθυμία
τοιούτον και ό θυμός άρχοντας διαστρέφει και τους αρίστους άνδρας
...Διόπερ άνευ ορέξεως νους ο νόμος εστίν.» και « ...Όπου γάρ μη νόμοι
άρχουσιν, ούκ έστι Πολιτεία...» (1292 α 35).
Η δύναμη και η εξουσία διαφθείρουν τον άνθρωπο. Η πρώτη επωάζει και
εκτρέφει την κακοήθεια («...εκ των δυναμένων εισί και οι σφόδρα
πονηροί γιγνόμενοι άνθρωποι...» Πλάτων Γοργίας 525 Ε).
Η εξουσία γίνεται μέσο πλουτισμού, όπως μας προειδοποιεί ο Λυσίας για
τους ανθρώπους που επιδιώκουν να μας κυβερνήσουν με τη δική μας
βοήθεια. («Προαναλίσκονται δε τούτοις ένεκα μόνον, ίνα κομίσωνται
διπλάσια, άρχειν ύφ’ υμών άξιωθέντες». Λυσίου Λόγος: υπέρ των Αριστοφάνους χρημάτων προς το Δημόσιον). Πάντα επίκαιρος ο λόγος των
αρχαίων στοχαστών. Γι’ αυτό θέλουν ορισμένοι να τους εξοβελίσουν από
τα σχολεία! Είναι επικίνδυνοι για τις καθεστωτικές τους επιδιώξεις!
φυσικής επιλογής, τα οποία όμως δημιουργούν φοβερές συγκρούσεις στις
οργανωμένες κοινωνίες. Για το λόγο αυτό ζει ο άνθρωπος αγκαλιά με τις
λεγάμενες «κρίσεις» και θα συνεχίσει αυτήν την πορεία όσο υπάρχει ως
είδος homo sapiens. Η αγωγή και η νομοθεσία είναι δυο μέσα που
μπορούν να αποδυναμώσουν τα ζωώδη και αντικοινωνικά πάθη μας.
Ο νόμος είναι ο νους που αντιστέκεται στις επιθυμίες του ανθρώπου κατά
τον Αριστοτέλη. Στα Πολιτικά (1287 α 31) γράφει: « ...Ο μεν ούν τον
νόμον κελεύων άρχειν δοκεί, κελεύειν άρχειν τον θεόν και τον νουν
μόνους, ο δ’ άνθρωπον κελεύων προστίθησι και θηρίον ή τε γάρ επιθυμία
τοιούτον και ό θυμός άρχοντας διαστρέφει και τους αρίστους άνδρας
...Διόπερ άνευ ορέξεως νους ο νόμος εστίν.» και « ...Όπου γάρ μη νόμοι
άρχουσιν, ούκ έστι Πολιτεία...» (1292 α 35).
Η δύναμη και η εξουσία διαφθείρουν τον άνθρωπο. Η πρώτη επωάζει και
εκτρέφει την κακοήθεια («...εκ των δυναμένων εισί και οι σφόδρα
πονηροί γιγνόμενοι άνθρωποι...» Πλάτων Γοργίας 525 Ε).
Η εξουσία γίνεται μέσο πλουτισμού, όπως μας προειδοποιεί ο Λυσίας για
τους ανθρώπους που επιδιώκουν να μας κυβερνήσουν με τη δική μας
βοήθεια. («Προαναλίσκονται δε τούτοις ένεκα μόνον, ίνα κομίσωνται
διπλάσια, άρχειν ύφ’ υμών άξιωθέντες». Λυσίου Λόγος: υπέρ των Αριστοφάνους χρημάτων προς το Δημόσιον). Πάντα επίκαιρος ο λόγος των
αρχαίων στοχαστών. Γι’ αυτό θέλουν ορισμένοι να τους εξοβελίσουν από
τα σχολεία! Είναι επικίνδυνοι για τις καθεστωτικές τους επιδιώξεις!
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις