0
Your Καλαθι
Κώστας Κουλεντιανός, Ο τελευταίος ακροβάτης του Μοντερνισμού
με 300 εικόνες
γλυπτική: Κώστας Κουλεντιανός
Έκπτωση
25%
25%
Περιγραφή
Η πολυσέλιδη και καλαίσθητη έκδοση αποτελεί τον συνοδευτικό κατάλογο της έκθεσης που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη από τις 27 Σεπτεμβρίου 2012 μέχρι τις 5 Ιανουαρίου 2013 και στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκη, Φεβρουάριος-Μάιος 2013). Τα 300 περίπου γλυπτά που περιλαμβάνονται στην έκδοση, έστω κι αν δεν αποτελούν το σύνολο της καλλιτεχνικής παραγωγής του δημιουργού, αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της. Η αναλυτική μελέτη του επιμελητή, τα κατατοπιστικά σημειώματα, το αναλυτικό χρονολόγιο και ο κατάλογος των ατομικών και ομαδικών εκθέσεων εξοικειώνουν τον αναγνώστη με τον κόσμο του γλύπτη, που μέσα από τη λιτότητα του έργου του εξέφρασε κομβικές στιγμές των αναζητήσεων του ευρωπαϊκού μοντερνισμού.
Η εξέλιξη της δουλειάς μου οδηγείται και υπαγορεύεται από την τριπλή έγνοια:
Ύλη
Φως
Χώρος
Πρώτα πρώτα, η ύλη που χειρίζομαι, το σίδερο, με φέρνει αντιμέτωπο με ένα απλό υλικό, δίχως στολίδια, ανθεκτικό όμως πολύ, με ισχυρή προσωπικότητα, που με αναγκάζει να το σεβαστώ, για να φτάσω με τη συνενοχή του σε μια μορφή που να αντιστέκεται στον ήλιο (έγνοια: Φως).
Τις μορφές μου, γεμάτες και άδειες, τις διαπερνάτε, τις περιστοιχίζουν, τις χαϊδεύουν ο αέρας, το φως, το βλέμμα, για να τους δώσουν στο τέλος μια στέρεη θέση στον χώρο εκείνον που θα είναι η φυσική τους προέκταση.
Για να παρατηρήσετε τις εξελίξεις τους, τις υπάρξεις τους, δεν πρέπει να ξεχνάτε μια ακόμα έγνοιά μου εξίσου σημαντική, που με σπρώχνει σε ένα άγαλμα παρόν με τη δύναμή του, απλό, άμεσο, μέχρι που φτάνει να μείνει ένα άγαλμα γυμνό.
Κώστας Κουλεντιανός
Plan d'Orgon, 6 Μαρτίου 1988
Η εξέλιξη της δουλειάς μου οδηγείται και υπαγορεύεται από την τριπλή έγνοια:
Ύλη
Φως
Χώρος
Πρώτα πρώτα, η ύλη που χειρίζομαι, το σίδερο, με φέρνει αντιμέτωπο με ένα απλό υλικό, δίχως στολίδια, ανθεκτικό όμως πολύ, με ισχυρή προσωπικότητα, που με αναγκάζει να το σεβαστώ, για να φτάσω με τη συνενοχή του σε μια μορφή που να αντιστέκεται στον ήλιο (έγνοια: Φως).
Τις μορφές μου, γεμάτες και άδειες, τις διαπερνάτε, τις περιστοιχίζουν, τις χαϊδεύουν ο αέρας, το φως, το βλέμμα, για να τους δώσουν στο τέλος μια στέρεη θέση στον χώρο εκείνον που θα είναι η φυσική τους προέκταση.
Για να παρατηρήσετε τις εξελίξεις τους, τις υπάρξεις τους, δεν πρέπει να ξεχνάτε μια ακόμα έγνοιά μου εξίσου σημαντική, που με σπρώχνει σε ένα άγαλμα παρόν με τη δύναμή του, απλό, άμεσο, μέχρι που φτάνει να μείνει ένα άγαλμα γυμνό.
Κώστας Κουλεντιανός
Plan d'Orgon, 6 Μαρτίου 1988
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις