0
Your Καλαθι
Ηθική κατανάλωση
Αγοράζοντας αλλάζουμε τον κόσμο
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Αγοράζοντας αλλάζουμε τον κόσμο.
Η προτίμηση ενός προϊόντος σημαίνει επιβράβευση συγκεκριμένου τρόπου παραγωγής και χρήσης με οικολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις.
Το μποϊκοτάζ τιμωρεί.
Η αφθονία και οι προσιτές τιμές των αγαθών στις αγορές του δυτικού κόσμου οφείλονται στη λεηλασία της φύσης, στις εξευτελιστικές τιμές των πρώτων υλών και στις μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας που τελευταία επεκτείνονται και στην "προηγμένη δύση".
Είναι διατεθειμένος ο σύγχρονος καταναλωτής να συνεχίσει να συντηρεί ένα τέτοιο μοντέλο καταναλωτισμού; Είναι διατεθειμένος να θυσιάζει την ποιότητα ζωής του, την ψυχική και σωματική του υγεία και τις κοινωνικές σχέσεις με αντάλλαγμα μια απατηλή ευημερία που μεταφράζεται σε μια αέναη ποσοτική αύξηση της κατανάλωσης;
Η κοινωνία χρειάζεται τις αφηγήσεις μιας "νέας κατανάλωσης", βιώσιμης, υπεύθυνης, συνειδητής, επικούρειας, ηθικής. Η ηθική κατανάλωση είναι η αναζήτηση νέων μορφών ευημερίας και ευ ζην, είναι προτάσεις για την "καλή ζωή". Οι αφηγήσεις αυτές είναι εδώ.
Η διαδικασία της αλλαγής από τον καταναλωτισμό στη βιωσιμότητα έχει ήδη αρχίσει.
Η αλλαγή αυτή όμως εμποδίζεται από τις πολιτικές και οικονομικές δομές του σύγχρονου "καπιταλισμού-καζίνο".
Ο καταναλωτικός ακτιβισμός αμφισβητεί την κυριαρχία του καταναλωτισμού και την ασυδοσία των πολυεθνικών εταιρειών πιο αποτελεσματικά ίσως απ' ότι οι παραδοσιακές μορφές πολιτικής δράσης. Το μποϊκοτάζ δεν γνωρίζει χωρικούς ή χρονικούς περιορισμούς. Ο καταναλωτής δεν μπορεί ούτε να απολυθεί ούτε να αγνοηθεί. Ο "πολιτικός καταναλωτής" με την "πιστωτική κάρτα μπορεί να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση απ' ότι με το ψηφοδέλτιο".
Η ηθική όμως δεν είναι μόνο ευγενικά συναισθήματα ή προσταγές καθήκοντος. Η ηθική συμφέρει. Ο οικονομικός ορθολογισμός σήμερα επιβάλλει ένα μοντέλο ηθικής-βιώσιμης κατανάλωσης.
Στo βιβλίο αυτό επιχειρείται μια κοινωνιολογική διερεύνηση της σύγχρονης κατανάλωσης, οριοθετείται η έννοια της ηθικής κατανάλωσης και εξετάζονται οι δυνατότητες του διευρυνόμενου κινήματος του ηθικού καταναλωτισμού τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα.
Η προτίμηση ενός προϊόντος σημαίνει επιβράβευση συγκεκριμένου τρόπου παραγωγής και χρήσης με οικολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις.
Το μποϊκοτάζ τιμωρεί.
Η αφθονία και οι προσιτές τιμές των αγαθών στις αγορές του δυτικού κόσμου οφείλονται στη λεηλασία της φύσης, στις εξευτελιστικές τιμές των πρώτων υλών και στις μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας που τελευταία επεκτείνονται και στην "προηγμένη δύση".
Είναι διατεθειμένος ο σύγχρονος καταναλωτής να συνεχίσει να συντηρεί ένα τέτοιο μοντέλο καταναλωτισμού; Είναι διατεθειμένος να θυσιάζει την ποιότητα ζωής του, την ψυχική και σωματική του υγεία και τις κοινωνικές σχέσεις με αντάλλαγμα μια απατηλή ευημερία που μεταφράζεται σε μια αέναη ποσοτική αύξηση της κατανάλωσης;
Η κοινωνία χρειάζεται τις αφηγήσεις μιας "νέας κατανάλωσης", βιώσιμης, υπεύθυνης, συνειδητής, επικούρειας, ηθικής. Η ηθική κατανάλωση είναι η αναζήτηση νέων μορφών ευημερίας και ευ ζην, είναι προτάσεις για την "καλή ζωή". Οι αφηγήσεις αυτές είναι εδώ.
Η διαδικασία της αλλαγής από τον καταναλωτισμό στη βιωσιμότητα έχει ήδη αρχίσει.
Η αλλαγή αυτή όμως εμποδίζεται από τις πολιτικές και οικονομικές δομές του σύγχρονου "καπιταλισμού-καζίνο".
Ο καταναλωτικός ακτιβισμός αμφισβητεί την κυριαρχία του καταναλωτισμού και την ασυδοσία των πολυεθνικών εταιρειών πιο αποτελεσματικά ίσως απ' ότι οι παραδοσιακές μορφές πολιτικής δράσης. Το μποϊκοτάζ δεν γνωρίζει χωρικούς ή χρονικούς περιορισμούς. Ο καταναλωτής δεν μπορεί ούτε να απολυθεί ούτε να αγνοηθεί. Ο "πολιτικός καταναλωτής" με την "πιστωτική κάρτα μπορεί να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση απ' ότι με το ψηφοδέλτιο".
Η ηθική όμως δεν είναι μόνο ευγενικά συναισθήματα ή προσταγές καθήκοντος. Η ηθική συμφέρει. Ο οικονομικός ορθολογισμός σήμερα επιβάλλει ένα μοντέλο ηθικής-βιώσιμης κατανάλωσης.
Στo βιβλίο αυτό επιχειρείται μια κοινωνιολογική διερεύνηση της σύγχρονης κατανάλωσης, οριοθετείται η έννοια της ηθικής κατανάλωσης και εξετάζονται οι δυνατότητες του διευρυνόμενου κινήματος του ηθικού καταναλωτισμού τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις