0
Your Καλαθι
Αληθινή σταρ
Περιγραφή
Η Τζένη, ξανθιά, σέξι και φιλόδοξη τηλεπαρουσιάστρια κινδυνεύει να χάσει την επιτυχημένη της εκπομπή επειδή ο άντρας της τα έφτιαξε με άλλη - και επειδή ο άντρας της τυχαίνει να είναι διευθυντής καναλιού. Στη μάχη της ακροαματικότητας όλα επιτρέπονται, και όταν ο καναλάρχης βγάζει στη φόρα τα σκοτεινά μυστικά της τηλεπαρουσιάστριας, εκείνη ψάχνει τον τρόπο να τα εκμεταλλευτεί για να γίνει ακόμα μεγαλύτερη σταρ...
Όχι, δεν πρόκειται για φθηνό ρομάντζο με φόντο τις ελληνικές showbiz: πρόκειται για τον σκληρό και -επιφανειακά μόνον- λαμπερό κόσμο της τηλεόρασης, των περιοδικών, των ΜΜΕ και της σημερινής Ελλάδας. Οι επώνυμοι που εμφανίζονται παίζουν για πρώτη φορά τον εαυτό τους: ο Απόστολος Γκλέτσος, ο Πασχάλης Τσαρούχας, ο Πέτρος Κωστόπουλος, ο Θέμος Αναστασιάδης, η Αγγελική Νικολούλη, ο Ηλίας Ψινάκης, η Πέμη Ζούνη και πολλοί άλλοι δίνουν το "παρών" σε μια τρελή σάτιρα της ελληνικής πραγματικότητας στην οποία η "διασημότητα" πουλάει τον εαυτό της και ταυτόχρονα πουλάει φύλλα, επεισόδια, επιτυχία... σε ένα κοινό που δεν θέλει με τίποτα να χάσει τη συνέχεια.
(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΚΡΙΤΙΚΗ
Τι κάνει μια σέξι και φιλόδοξη νεαρή, όταν θέλει να αποκτήσει εκπομπή στην τηλεόραση; Παντρεύεται καναλάρχη (σιγά το κουίζ). Και τι κάνει στη συνέχεια η ξανθιά, φιλόδοξη κυρία μας, όταν κινδυνεύει να χάσει την πετυχημένη της εκπομπή, γιατί ο άντρας της τα έφτιαξε με άλλη; Δεν θα το πιστέψετε, παίρνει τα μπογαλάκια της, το παιδάκι της (τους) και την αξιοπρέπειά της και πιάνει δουλειά σε μια ΕΒΓΑ στα ?σπρα Σπίτια. Θα αστειεύεστε μάλλον...
Το «Αληθινή Σταρ» (Εκδ. Ωμέγα) της Μανίνας Ζουμπουλάκη - το τρίτο της μυθιστόρημα μετά το «Φεύγα» και τη «Σκόνη της Ημέρας» - είναι μια παρωδία της ελληνικής σόου μπιζ, έτσι όπως ακριβώς τη βιώνουμε κι εμείς καθημερινά - μόνο που εδώ η «κάμερα» εισβάλλει και πίσω από τις κλειστές πόρτες, για να απογυμνώσει τον γκλαμουράτο κόσμο των σταρ από κάθε είδους ψευδαίσθηση και να τον αφήσει έτσι ακριβώς όπως είναι: μια πτωχή «Κατινούλα» μιας ακόμη πτωχότερης και φαιδρής κοινωνίας.
Όχι, η Τζένη μας (περί ης ο λόγος) δεν θα μετακομίσει στα Ασπρα Σπίτια όταν ο καλός της θα αποφασίσει να την αντικαταστήσει με τη βελτιωμένη της εκδοχή (σε νεώτερο και πλουσιότερο). Θα πολεμήσει, το κορίτσι μας. Θα ματώσει. Θα τρέξει σε χαρτορίχτρες και καφετζούδες για βοήθεια. Θα χρησιμοποιήσει τις γνωριμίες που της έχει δώσει το γυαλί, για να ανταποδώσει τα πυρά. Ακόμη και τον χειμαρρώδη Γκλέτσο θα φέρει στην εκπομπή της, για να τον «φουντώσει» on camera και να τον κάνει να τα πει χύμα και τσουβαλάτα, «ότι κανένας δεν γουστάρει τον φλώρο που κληρονόμησε τα πάντα απ' τον μπαμπά του». Αλλά τι να το κάνεις, Τζενάκι μου. «Αλλοι γίνονται καλύτεροι άνθρωποι όσο μεγαλώνουν, άλλοι παραμένουν φλώροι, όση εξουσία κι αν αποκτήσουν».
Προσωπικότητα
Όχι αγάπη μου, δεν είναι ό,τι κι ό,τι η Τζένη μας. Είναι tv περσόνα με προσωπικότητα, έχει τη λατρεία του κοινού της, την υποστήριξη και την αγάπη όλης της αθηναϊκής σόου μπιζ...
H πλάκα είναι ότι ενώ φαντάζεσαι εκ των προτέρων τη συνέχεια - τι σασπένς να περιμένεις από μια ξανθιά τηλεπαρουσιάστρια που απειλείται η εκπομπή της; - και ενώ όλες οι καταστάσεις και οι χαρακτήρες εκφράζουν την απόλυτη μπαναλιτέ των Αθηναίων κοσμικών που κινούνται μεταξύ «Privilege», «Ράτκας», «Rock en Roll» και Μυκόνου (και οι οποίοι εξαντλούν την καθημερινότητά τους σε καφετζούδες, λούσα, μικροσκάνδαλα και συντροφικά μαχαιρώματα), παρ' όλα αυτά είναι τόσο ζωντανοί οι διάλογοι, τόσο ανάγλυφες οι καταστάσεις και τόσο λεπτό το μειδίαμα πίσω από τις γραμμές, που φτάνεις στο φινάλε με τη μία.
H Τζένη έχει κάτι απ' όλες τις κομψές ξανθές κυρίες που βλέπουμε καθημερινά στο γυαλί. Είναι εργασιομανής, υστερική, ανασφαλής, φιλόδοξη. Έχει επιλέξει να εξορίσει από τη ζωή της το άδοξο, μικρομεσαίο της παρελθόν, και να ριχτεί με πάθος στο κυνήγι της θεαματικότητας. Σπίτι της είναι το πλατό. Θρησκεία της οι μετρήσεις της AGB. Και οικογένειά της, η Μυρτώ, ο Αντώνης, η Μαρία, η... Θανάσης (στυλίστας) - οι άνθρωποι δηλαδή της εκπομπής της - που άλλοτε «μαστιγώνει» (όπως οφείλει μια απαιτητική άνκορ γούμαν) γιατί δεν αποδίδουν αρκετά, άλλοτε περιμένει να τη στηρίξουν με την αγάπη και το ενδιαφέρον αδελφικών φίλων (μια που η λέξη φιλία είναι λιγάκι θολή για τα μέτρα της). Καθένας απ' αυτούς έχει τη δική του ζωή, τους δικούς του στόχους, κανείς όμως δεν ξεφεύγει από τον αναμενόμενο μέσο όρο των ανθρώπων του επαγγέλματος. Όλοι μαζί είναι μια τέλεια «φωτογραφία» της σημερινής τηλεοπτικής πραγματικότητας, μια φωτογραφία που συμπληρώνεται από δεκάδες Έλληνες αστέρες και «αστερίσκους», από τη Νατάσα Λιακουνάκου και τον Πέτρο Κωστόπουλο μέχρι τον Πασχάλη Τσαρούχα και τον Αχιλλέα Χαρίτο.
Το ρίαλ θινγκ
H Μανίνα Ζουμπουλάκη φαίνεται να τον ξέρει καλά τον κόσμο αυτό. Τον έχει ζήσει και με τη δημοσιογραφική της ιδιότητα (ακόμη και σήμερα συνεργάζεται με πολλά γυναικεία περιοδικά), αλλά και ως σεναριογράφος που έχει δουλέψει για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Όχι ότι οι συγκεκριμένες της ιδιότητες είναι προϋπόθεση για να γραφτεί ένα τέτοιο βιβλίο. Όχι βέβαια. Μάτι χρειάζεται κανείς. Και χιούμορ. Και, βέβαια, μια έξυπνη προσέγγιση, για να μη χάσει το μέτρο και μετατρέψει τους χαρακτήρες σε καρικατούρες.
H Τζένη μας όμως και όλο της το... ασκέρι είναι το ρίαλ θινγκ. «Σπαρταράνε» οι διάλογοι, είναι ανάγλυφοι οι ήρωες, σχεδόν σε τραβάει το όλο πράγμα να κάνεις εσύ ο ίδιος το «κάστιν». Στον ρόλο της Τζένης, η Ματσούκα (σε ξανθό). Στον ρόλο της Ιλεάννας Δαγκλή (αγαπητικιάς του συζύγου) η Ναταλία Δραγούμη (και αυτή σε ξανθό). Στον ρόλο του ποδοσφαιριστή (και εραστή της Τζένης) ο Αλέξης Γεωργούλης. Στον ρόλο του Αντώνη (κάμεραμαν της εκπομπής) ο Πασχάλης Τσαρούχας. Μια πρόταση κάνω εγώ...
To σίγουρο είναι ότι ένα σίριαλ σαν κι αυτό θα μπορούσε να σπάσει τα μηχανάκια της AGB. Μια ταινία να συναγωνιστεί την επιτυχία του «Safe Sex». Το σενάριο, πάντως, το έχουμε ήδη στα χέρια μας...
ΧΑΡΗΣ ΠΟΝΤΙΔΑ
ΤΑ ΝΕΑ, 22-05-2004
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις