0
Your Καλαθι
Παιδαγωγική: Από τους κοινούς τόπους στις έννοιες - κλειδιά
Για να τελειώνουμε (προσωρινά) με κάποιες παρεξηγήσεις
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Ο Φιλίπ Μεριέ, διεθνούς φήμης κορυφαίος γάλλος παιδαγωγός, με το μικρό αυτό βιβλίο, απαντώντας σε καίρια ερωτήματα για το σημερινό σχολείο, μας προσφέρει το απαύγασμα της παιδαγωγικής του γνώσης. Γιατί αυτό το βιβλίο είναι πρώτα απ' όλα ένα ταξίδι στο χώρο της παιδαγωγικής, μια μύηση στο έργο μεγάλων παιδαγωγών. Ο Φρενέ, ο Κλαπαρέντ, ο Ουρύ, η Μοντεσσόρι, ο Βιγκότσκι,ο Πεσταλότσι και όλοι οι άλλοι, αγνοημένοι συνήθως στις παιδαγωγικές σχολές, είναι οι επίτιμοι προσκεκλημένοι αυτού του βιβλίου. Μέσα σε λίγες γραμμές, εξετάζοντας ζητήματα της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας, ο Φιλίπ Μεριέ μάς οδηγεί να ανακαλύψουμε την πρωτοτυπία της σκέψης τους.
Υπάρχουν κάποιοι "κοινοί τόποι" στην παιδαγωγική, κάποιες εκφράσεις που έχουν γίνει σλόγκαν, που χαίρουν ευρύτατης αποδοχής και κυριαρχούν στα μέσα και τον επίσημο εκπαιδευτικό λόγο. "Πρώτα ο μαθητής", "ενεργητική μάθηση", "σεβασμός στο παιδί", "εξατομίκευση", κ.ά. Αλλά αυτοί οι "κοινοί τόποι" σπάνια διασαφηνίζονται και τα σχετικά ερωτήματα συνήθως αποφεύγονται: πώς εμφανίστηκαν, πώς χρησιμοποιήθηκαν, ποιες διαφορές και ποιες ερμηνευτικές αποκλίσεις καλύπτουν; Τι σημαίνει "σέβομαι ένα παιδί"; Τι θα πει "να ενεργούν οι μαθήτριες"; Τι πρέπει να "εξατομικεύσουμε" στην εκπαίδευση και τη διδασκαλία;
Υπάρχουν κάποιοι "κοινοί τόποι" στην παιδαγωγική, κάποιες εκφράσεις που έχουν γίνει σλόγκαν, που χαίρουν ευρύτατης αποδοχής και κυριαρχούν στα μέσα και τον επίσημο εκπαιδευτικό λόγο. "Πρώτα ο μαθητής", "ενεργητική μάθηση", "σεβασμός στο παιδί", "εξατομίκευση", κ.ά. Αλλά αυτοί οι "κοινοί τόποι" σπάνια διασαφηνίζονται και τα σχετικά ερωτήματα συνήθως αποφεύγονται: πώς εμφανίστηκαν, πώς χρησιμοποιήθηκαν, ποιες διαφορές και ποιες ερμηνευτικές αποκλίσεις καλύπτουν; Τι σημαίνει "σέβομαι ένα παιδί"; Τι θα πει "να ενεργούν οι μαθήτριες"; Τι πρέπει να "εξατομικεύσουμε" στην εκπαίδευση και τη διδασκαλία;
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις