0
Your Καλαθι
Η άρχουσα τάξη
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Μικρό απόσπασμα από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:
«Μεταξύ των σταθερών γεγονότων και τάσεων που απαντώνται σε όλους τους πολιτικούς οργανισμούς, ένα είναι τόσο πρόδηλο ώστε να είναι φανερό και στο πιο επιπόλαιο μάτι. Σε όλες τις κοινωνίες -από τις κοινωνίες που είναι πολύ ισχνά ανεπτυγμένες και που έχουν φθάσει μόλις στις απαρχές του πολιτισμού έως τις πιο προηγμένες και ισχυρές κοινωνίες- εμφανίζονται δύο τάξεις ανθρώπων: μια τάξη που άρχει και μια τάξη που άρχεται. Η πρώτη τάξη, που είναι πάντα και η λιγότερο πολυάριθμη, επιτελεί όλες τις πολιτικές λειτουργίες, μονοπωλεί την εξουσία και απολαμβάνει τα οφέλη που δίνει η εξουσία, ενώ η δεύτερη, που είναι και η πιο πολυάριθμη τάξη, διευθύνεται και ελέγχεται από την πρώτη, κατά έναν τρόπο που άλλοτε είναι λιγότερο ή περισσότερο νόμιμος, λιγότερο ή περισσότερο αυθαίρετος και βίαιος, και παρέχει στην πρώτη, τουλάχιστον κατά τα φαινόμενα, τα υλικά μέσα διαβίωσης και τα εφόδια που είναι απαραίτητα για την βιωσιμότητα του πολιτικού οργανισμού.
Στην πρακτική ζωή όλοι μας αναγνωρίζουμε την ύπαρξη αυτής της άρχουσας τάξης (ή πολιτικής τάξης, όπως προκρίναμε να την ορίσουμε αλλού). Όλοι μας γνωρίζουμε ότι στην δικιά μας χώρα, οποιαδήποτε κι αν αυτή είναι, η διεύθυνση των δημοσίων υποθέσεων βρίσκεται στα χέρια της μειονότητας σημαινόντων προσώπων, η οποία διεύθυνση γίνεται σεβαστή, εκουσίως ή ακουσίως, από την πλειονότητα. Γνωρίζουμε ότι το ίδιο πράγμα ισχύει και στις γειτονικές χώρες, και όντως θα μας ήταν πολύ δύσκολο να διανοηθούμε έναν πραγματικό κόσμο διαφορετικά οργανωμένο -έναν κόσμο στον οποίον όλοι οι άνθρωποι θα υπάγονταν απ' ευθείας σε ένα και μόνο πρόσωπο χωρίς σχέσεις ανωτερότητας ή υποταγής ή έναν κόσμο στον οποίον όλοι οι άνθρωποι θα συμμετείχαν εξ ίσου στην διεύθυνση των πολιτικών υποθέσεων. Αν θεωρητικώς συλλογιζόμαστε διαφορετικά, τούτο οφείλεται εν μέρει στις βαθιά ριζωμένες συνήθειες που ακολουθούμε στην σκέψη μας και εν μέρει στην υπερβολική σημασία που αποδίδουμε σε δύο πολιτικά γεγονότα, τα οποία εμφανίζονται πολύ μεγαλύτερα από ότι είναι στην πραγματικότητα.
«Μεταξύ των σταθερών γεγονότων και τάσεων που απαντώνται σε όλους τους πολιτικούς οργανισμούς, ένα είναι τόσο πρόδηλο ώστε να είναι φανερό και στο πιο επιπόλαιο μάτι. Σε όλες τις κοινωνίες -από τις κοινωνίες που είναι πολύ ισχνά ανεπτυγμένες και που έχουν φθάσει μόλις στις απαρχές του πολιτισμού έως τις πιο προηγμένες και ισχυρές κοινωνίες- εμφανίζονται δύο τάξεις ανθρώπων: μια τάξη που άρχει και μια τάξη που άρχεται. Η πρώτη τάξη, που είναι πάντα και η λιγότερο πολυάριθμη, επιτελεί όλες τις πολιτικές λειτουργίες, μονοπωλεί την εξουσία και απολαμβάνει τα οφέλη που δίνει η εξουσία, ενώ η δεύτερη, που είναι και η πιο πολυάριθμη τάξη, διευθύνεται και ελέγχεται από την πρώτη, κατά έναν τρόπο που άλλοτε είναι λιγότερο ή περισσότερο νόμιμος, λιγότερο ή περισσότερο αυθαίρετος και βίαιος, και παρέχει στην πρώτη, τουλάχιστον κατά τα φαινόμενα, τα υλικά μέσα διαβίωσης και τα εφόδια που είναι απαραίτητα για την βιωσιμότητα του πολιτικού οργανισμού.
Στην πρακτική ζωή όλοι μας αναγνωρίζουμε την ύπαρξη αυτής της άρχουσας τάξης (ή πολιτικής τάξης, όπως προκρίναμε να την ορίσουμε αλλού). Όλοι μας γνωρίζουμε ότι στην δικιά μας χώρα, οποιαδήποτε κι αν αυτή είναι, η διεύθυνση των δημοσίων υποθέσεων βρίσκεται στα χέρια της μειονότητας σημαινόντων προσώπων, η οποία διεύθυνση γίνεται σεβαστή, εκουσίως ή ακουσίως, από την πλειονότητα. Γνωρίζουμε ότι το ίδιο πράγμα ισχύει και στις γειτονικές χώρες, και όντως θα μας ήταν πολύ δύσκολο να διανοηθούμε έναν πραγματικό κόσμο διαφορετικά οργανωμένο -έναν κόσμο στον οποίον όλοι οι άνθρωποι θα υπάγονταν απ' ευθείας σε ένα και μόνο πρόσωπο χωρίς σχέσεις ανωτερότητας ή υποταγής ή έναν κόσμο στον οποίον όλοι οι άνθρωποι θα συμμετείχαν εξ ίσου στην διεύθυνση των πολιτικών υποθέσεων. Αν θεωρητικώς συλλογιζόμαστε διαφορετικά, τούτο οφείλεται εν μέρει στις βαθιά ριζωμένες συνήθειες που ακολουθούμε στην σκέψη μας και εν μέρει στην υπερβολική σημασία που αποδίδουμε σε δύο πολιτικά γεγονότα, τα οποία εμφανίζονται πολύ μεγαλύτερα από ότι είναι στην πραγματικότητα.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις